Inlägg från: LiselottePCOS |Visa alla inlägg
  • LiselottePCOS

Får ingen undersökning!

Vet inte vart du bor, men det borde finnas fler läkare / gynmottagningar där du bor . Försök få hjälp remiss via husläkare/ distriktläkare till gyneekolog /endokriniolog .

En hus-eller - distriktsläkare kan hjälpa till med behadnling vid övervikt, för övervikten.

Du bör få uteslutet problem med sköldköteln (TSH, T3, T4) och prolaktin, det kan en husläkare klara av.

Tyvärr är det sant att det inte finns botemedel för PCO/S, man får kämpa på med vikten precis aom alla övervikiga/ feta. Du kan pröva LCHF kost och försöka andra till den livstilen. Kost och motion är grundbehandling vid PCO/S.

Lyckas du hitta en ana läkare och om du får diagnosen PCO/S kan du ev få Metformin om du har tur att träffa rätt läkare.

Räcker inte kost, motion och ev metformin finns mediciner som stimulerar hormonerna.

BMI 30 är satt med tanke på ökade risker för mor och barn vid en gravditet.

Läs gäran i min blogg du kan kanske få någon idee som hjälper dig.

blogg.passagen.se/liselottepcos/

• LiselottePCOS

Den gyn jag går till har (också)sagt , ser de inte äggstocken tolkar de dem som ok, ua .

Vilket jag tycker är märkligt. jag kan undra om de läkarena verkligen har tillräcklig kunskap i att tolka ultraljud.

Vet ni att en frisk äggstock ser ut som en skalad paranöt i storlek. Fick höra på en föreläsning av en gynekolog.

Hade jag haft graviditetsönskemål hade jag bytt läkare. Nu är det inte aktuellt för mig. Läkaren har med sagt att hon är glad att jag privat känner en läkare som kan gynekologisk -endokriniologi.

Ända anledningen till att jag inte bytt läkare är bekvämlighet, har inte orkat sök efter en doktor som lever upp till mina egna förväntningar.

Svar på tråden Får ingen undersökning!