• Vi på Stenbacka

vad räknas som "rejäla trosor" till BB?

Hej
    Är lite vilse av alla tips och förslag på vad jag ska packa i BB väskan.
    I flera listor står det att packa "stora, rejäla, bekväma" trosor som håller den enorma bauta bindan på plats som man tydligen får på BB..
    Vad packade ni för underkläder egentligen?
    Någon som har tips på bra trosmodell så är jag tacksam!
    Även bindor ska man ha med sig, vilken storlek/modell bör man sikta in sig på där då??

• Svar på tråden vad räknas som "rejäla trosor" till BB?
  • Enigmia

Köp apotekets nattbindor. De är bra till en början. "Blöjorna" man får på BB är jättebra så de kan man stjäla med sig av en eller två när man åker hem ifall man fortfarande blöder jättemycket.

Jag har köpt vanliga maxi-trosor på lindex. Det är ju bara att tänka på att det ska finnas plats för en bred blöja (ca 10 cm) och kanske 30 cm lång.

• Emmamartina

Jag vet inte hur det är på andra stället, men på Ackis i Uppsala så får man både bautatrosor och bautabindor under tiden man är där.

• Eka80

Jag köpte bara ett par riktiga tanttrosor, dom är ju rätt rejäla, annars använde jag mina vanliga. Men de kan inte vara för låga, utan bör gå en bit upp på rygg och mage då bindorna man använder de första dagarna är mer som blöjor än bindor. Jag använde sedan vanliga nattbindor av always eller libresse. Men de första dagarna använde jag som sagt BB's blöjor.

• lillasmilla

Man får både bindor och trosor på bb. =) De är superfula, men gud så sköna! Jag använde bara bbs gigantus bindor i typ 3 dagar, sedan nattbindor. bb bindorna går knappt i några vanliga trosor (ev kan man låna mannens boxer?) bättre att använda bb trosorna tills man kommer hem. lycka till! Du har en FANTASTISK upplevelse framför dej!

• Enigmia
    Emmamartina skrev 2009-05-25 19:40:39 följande:
    Jag vet inte hur det är på andra stället, men på Ackis i Uppsala så får man både bautatrosor och bautabindor under tiden man är där.
    Ja, just det man får ju låna jättesexiga bautastora nättrosor En sån kan man också stjäla med sig hem vid behov Låter som om jag är en stortjuv men jag brukar glömma byta när jag ska hem för de är så bekväma och praktiska när man blöder massor.
  • Tvåbarnsmorsan

Ett par maxitrosor som går långt upp på magen är skönt ha efter en förlossning och ta med egna bindor för dom på BB är inte sköna utan så tjocka!

• Skorpan B

Jag tipsar om bomullstrosor(lite elastan) från twilfit.
    De har 3 trosor för 149 kr och de är så sköna, finns i olika modeller.
    Jag köpte en hög modell som jag hade när jag var gravid som gick över magen.
    Dem hade jag ett bra tag efter förlossning också.
    (Till den där jätteblöjan du har på bb finns ju "nättrosor" som man får låna.)

• Maria222

Jag hade mina vanliga trosor direkt. Var inga problem.
    Jag kanske har tant trosor jämt

Mamma till Kevin född 0706.
  • sleeping angel

Som andra har sagt, nätbyxorna som man får på BB är super tyckte jag men sen så rekomenderar jag trosor som håller "upp" magen när du kommit hem, dom kostar lite mer på t ex lindex men det är verkligen skönt att ha, man är så öm!
    Men det är fantastiskt ändå

• Alexi

BB:s trosor är superbra, de funkmar med deras bindor. Sen när jag slutade med dem körde jag mina egna trosor, helt vanlig modell, icke-string.

• Sanna A

Själv hade jag med mig stringtrosor till BB.. fattade snabbt att jag inte kunde använda dem ;)
    använde sedan sambons kalsonger som underbyxor..
    (kunde inte ha något som "skavde" emot..)

• Brunello

jag tyckte det var skönt med trosor som var "tajta" som liksom höll bindan på plats, många boxer etc sitter ju inte "som gjutna" precis..  sedan gillade jag inte alls BBs bindor utan köpte största varianten av libresse/always tunna på ICA och bytte ofta istället.  När du ändå är i packningstagen så glöm inte supermjukt toapapper

• Sorbus

Sanna A skrev 2009-05-26 12:41:03 följande:

Själv hade jag med mig stringtrosor till BB.. fattade snabbt att jag inte kunde använda dem ;) använde sedan sambons kalsonger som underbyxor.. (kunde inte ha något som "skavde" emot..)
    haha, föreställer mig hur det skulle se ut med stringtrosa med BBs blöja i

BBs nättrosor var ju inte precis jätteläckra som sagt, men extremt praktiska och sköna på. Direkt efter förlossningen är inte direkt tillfället då man klämmer sig i tajta kläder med devisen "vill man vara fin får man lida pin." Inte jag i alla fall, jag hasade fram i BBs oformliga nattlinne och sagda trosor plus stora tofflor de dagar vi var på BB, jätteskönt! Fast sen var det rätt skönt att ta på sig sina egna mjukiskläder när man skulle hem igen.
  • Maarie F

Hade med mig helt vanliga trosor, inte nån högre modell.
    Men behövde aldrig använde "jätte blöjorna" på BB heller, använde dom mindre bindorna där också, blödde nästan ingenting efteråt. Hade slutat blöda helt när vi åkte hem från BB.

• livetärgött

Hittade sådans "håll in" trosor på ellos rea, tog en stl större än vanligt. Använde bb blöjor första natten, sen nattbindor i två dagar sen kunde jag gå över till trosskydd i en vecka typ.
    De trosorna var goa då de gick upp över magen å höll in, då magen känns tom å degig ett tag efteråt!

• Yosa

Jag hade inga trosor med alls (bara de jag åkte in i ) . Sen på BB hade jag sjukhusets nättrosa som höll bindan på plats. Snodde med några extra hem också. Perfekta att ha på sig första veckan.

• Ankissen

Jag använde vanliga bomullstrosor på bb. Bindor Always ultra night! Funkade bättre än nättrosor och bb-bindor..

• Yosa

OT Med första barnet blödde jag massor i en vecka. Med andra barnet blödde jag bara rejält i ett dygn och sen bara lite grann. Så mängden blödning kan variera stort.

• Vi på Stenbacka

tack för alla tips!

Svar på tråden vad räknas som "rejäla trosor" till BB?