• Nenna B

    Bebisverkstan för oss som började i augusti - 07, del 9

    Här träffas vi som började bebisverkstan i augusti 2007.
    Många av oss har redan fått sina efterlängtade bebisar, medans några väntar fortfarande.

    BIM-listan uppdateras av en själv.
    Gravidlistan följer med BIM-listan och uppdateras på samma sätt.

    Välkomna till tre nya månader med massor av fler plus!

  • Svar på tråden Bebisverkstan för oss som började i augusti - 07, del 9
  • Lindybell

    MrsCaroline - Det får nog dröja ett tag. Först får vi komma i ordning under samma tak!

  • Nenna B

    Hade supertrevligt på den barnfria kvällen igår, lillakillen skulle egentligen också sovt över hos sin mormor o morfar men jag var inte riktigt redo att göra det steget. Fick en uns längtan efter honom ju längre in på kvällen det blev.

    Lillstrumpa99: OJ oj! Jobb.. Det känns verkligen avlägset just nu, men skönt att träffa alla igen va? Det är mest dem jag saknar.

    MrsCaroline: Ska du vara ledig något mer sen? Inte för att du varit hemma "kort" tid (vilket jag inte tycker), är bara nyfiken.

  • Nenna B

    Oh, glömde säga att vi varit på babymassage idag, lärde oss massera ben och mage. Lillkillen tyckte det var störtskönt, fast skönast var det nog att få ligga naken så länge. Hihi!
    Har ni sånt också med föräldragrupperna?

  • MrsCaroline
    Nenna B skrev 2009-07-23 17:08:26 följande:
    Hade supertrevligt på den barnfria kvällen igår, lillakillen skulle egentligen också sovt över hos sin mormor o morfar men jag var inte riktigt redo att göra det steget. Fick en uns längtan efter honom ju längre in på kvällen det blev. Lillstrumpa99: OJ oj! Jobb.. Det känns verkligen avlägset just nu, men skönt att träffa alla igen va? Det är mest dem jag saknar. MrsCaroline: Ska du vara ledig något mer sen? Inte för att du varit hemma "kort" tid (vilket jag inte tycker), är bara nyfiken.
    Jag är hemma tom början av oktober, sen är min man hemma resten av året, sen börjar hon på dagis i mitten av januari. Kommer förmodligen, inte helt klart än, jobba 80% from januari. Hoppas det ska gå bra och att hon kommer trivas på dagis. Hur ska du vara hemma?
    ~ Världens Lyckligaste ~
  • kokoskorven

    nnenna: jättekul att träffa kollegorna, men många har ju tyvärr semester
    Vi fick oxå lära oss babymassage i föräldragruppen! Har tyvärr varit lite dåligt på att använda mig av det efteråt...

    Vi har inte lämnat bort Gustav över natten ännu, men nästa helg ska han sova hos mormor och morfar. Vi ska åka till Göteborg och se U2 på Ullevi då

  • Caranlachiel

    Vi har lämnat bort Erik över natten en gång, och han har haft barnvakt i ca 10-12 timmar över dagen vid två tillfällen. Har gått jättebra. Jag har inte känt någon större saknad under tiden utan har kunnat njuta av att vara barnfri, däremot är det jätteskönt att få komma hem till honom igen! Den barnfria natten var dock lite jobbig pga brösten som började spänna. Jag lyckas aldrig pumpa ur dem helt heller, får bara ut det värsta.

    Apropå mjölk så ska jag börja trappa ner på amningen redan tyvärr. Erik har i flera veckors tid behövt äta med 1-2 timmars mellanrum för att vara mätt, han sover 30-45 minuter åt gången och är vaken max 1,5 timma. Är väldigt lättirriterad också. Men när vi haft barnvakt har han ätit mycket mat, sovit längre och varit nöjdare. Det kommer fortfarande mycket mjölk från mig så jag måste trappa ner, börjar med att ge honom välling varannan gång. Jag hoppas det inte sinar helt så kanske jag kan fortsätta amma en gång varje natt, men ge honom välling på dagen. Har börjat ge honom gröt och smakportioner också, det tycker han är gott!

    Han är för övrigt en väldigt försigkommen pojk! Han är 3,5 månad gammal och kan redan sitta själv i en matstol för barn, kan stå upp själv om han håller i sig i ett soffbord och har börjat rulla runt och lyfta sig själv på händerna när han ligger på magen. Tror han kommer krypa snart faktiskt - det ska bli skönt så man slipper bära runt på 8 kg bebis lika mycket.


    Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Nenna B
    MrsCaroline skrev 2009-07-23 17:18:14 följande:
    Jag är hemma tom början av oktober, sen är min man hemma resten av året, sen börjar hon på dagis i mitten av januari. Kommer förmodligen, inte helt klart än, jobba 80% from januari. Hoppas det ska gå bra och att hon kommer trivas på dagis. Hur ska du vara hemma?
    Det kommer säkert att gå bra, de flesta barn gillar ju andra barn och trivs på dagis.
    Jag vet inte helt säkert än, men jag ska iaf vara hemma helt nu hela året sen får vi se hur vi gör efter årsskiftet. Det beror lite på mannens arbetssituation o så, men han vill vara hemma så det kommer han vara på ett eller annat sätt frågan är bara när.
    kokoskorven skrev 2009-07-23 17:25:56 följande:
    nnenna: jättekul att träffa kollegorna, men många har ju tyvärr semester Vi fick oxå lära oss babymassage i föräldragruppen! Har tyvärr varit lite dåligt på att använda mig av det efteråt...Vi har inte lämnat bort Gustav över natten ännu, men nästa helg ska han sova hos mormor och morfar. Vi ska åka till Göteborg och se U2 på Ullevi då
    Just det ja, semestertider... Trist!
    Har inte gjort någon babymassage på sonen än heller från det vi lärde oss förra veckan, vet inte riktigt när jag ska hinna. Det har varit väldigt mycket här hemma nu ett tag... Gött med konsert! Njut ordentligt av både konserten och bebisfri natt!
    Caranlachiel skrev 2009-07-25 23:07:24 följande:
    Vi har lämnat bort Erik över natten en gång, och han har haft barnvakt i ca 10-12 timmar över dagen vid två tillfällen. Har gått jättebra. Jag har inte känt någon större saknad under tiden utan har kunnat njuta av att vara barnfri, däremot är det jätteskönt att få komma hem till honom igen! Den barnfria natten var dock lite jobbig pga brösten som började spänna. Jag lyckas aldrig pumpa ur dem helt heller, får bara ut det värsta.Apropå mjölk så ska jag börja trappa ner på amningen redan tyvärr. Erik har i flera veckors tid behövt äta med 1-2 timmars mellanrum för att vara mätt, han sover 30-45 minuter åt gången och är vaken max 1,5 timma. Är väldigt lättirriterad också. Men när vi haft barnvakt har han ätit mycket mat, sovit längre och varit nöjdare. Det kommer fortfarande mycket mjölk från mig så jag måste trappa ner, börjar med att ge honom välling varannan gång. Jag hoppas det inte sinar helt så kanske jag kan fortsätta amma en gång varje natt, men ge honom välling på dagen. Har börjat ge honom gröt och smakportioner också, det tycker han är gott! Han är för övrigt en väldigt försigkommen pojk! Han är 3,5 månad gammal och kan redan sitta själv i en matstol för barn, kan stå upp själv om han håller i sig i ett soffbord och har börjat rulla runt och lyfta sig själv på händerna när han ligger på magen. Tror han kommer krypa snart faktiskt - det ska bli skönt så man slipper bära runt på 8 kg bebis lika mycket.
    Ojdå, det var verkligen snabbt! Tror en hel del sånt beror på att man ger barnet chansen att träna, eller kanske lika del träning som (hittar inte rätt ord men jag kör på...) anlag. Det är kul att se de små lära sig nya saker hela tiden.
    Du behöver inte vara ledsen att du börjat trappa ner på amningen, det är starkt att amma så här länge!! Har det varit 1-2 tim mellanrum på nätterna också?
  • kokoskorven
    nnenna: Ska njuta av varje sekund av konserten - jag lovar ! Den barnfria natten blir väl dock inte så mycket att njuta av eftersom vi antagligen kommer köra hem då. Vi är ett gäng som åker ihop och antagligen kör vi hem efteråt (30 mil!!).

    caranlachiel: trist att det inte funkar med amningen. Det var när Gustav var 3,5 månad det började strula för mig oxå. Jag fick tipset att amma först och sedan ge ersättning så han skulle bli mätt, men det funkade inte eftersom han inte tog bröstet alls. Men annars är det nog ett bra sätt, för de ammar ju så mycket det går då! Du menar att du ska ge ersättning/tillägg och inte välling va? Välling ska man ju inte ge förrän vid 6 månader. 
  • bejbisen

    Hallå allihopa!!!
    Nu har vi Äääääääntligen kommit hem efter att ha varit borta i ca 2 veckor. Umgåtts med folk hela tiden. Jag är måttligt less nu
    Är dock bara hemma tills på torsda, på fredagmorgon börjar bilresan ner till jönköping för att spendera en vecka där, med massa folk IGEN!
    Jo, ja är faktiskt less på att va social nu!

    Lilla Frugan: Beklagar sorgen!!! Jobbigt när sånt händer. Tråkigt att ni inte hann träffa henne.

    Ang graviditeten så går jag in i v.10 imorrn. Enligt uträkningar på nätet. Får väl höra mer vad BM tror när jag träffat henne den 7:e aug.

    Hoppas allt är bra med er alla!

  • Lindybell

    Härligt att allt går bra med magen!


    bejbisen skrev 2009-07-27 13:22:13 följande:
    Hallå allihopa!!! Nu har vi Äääääääntligen kommit hem efter att ha varit borta i ca 2 veckor. Umgåtts med folk hela tiden. Jag är måttligt less nu Är dock bara hemma tills på torsda, på fredagmorgon börjar bilresan ner till jönköping för att spendera en vecka där, med massa folk IGEN!Jo, ja är faktiskt less på att va social nu! Lilla Frugan: Beklagar sorgen!!! Jobbigt när sånt händer. Tråkigt att ni inte hann träffa henne.Ang graviditeten så går jag in i v.10 imorrn. Enligt uträkningar på nätet. Får väl höra mer vad BM tror när jag träffat henne den 7:e aug.Hoppas allt är bra med er alla!
Svar på tråden Bebisverkstan för oss som började i augusti - 07, del 9