• Änglamor22

    Finns här någon som mist äldre barn??

    Hej! Jag har läst de flesta inläggen här. Och jag beklagar djupt allas förluster. Det är mycket hemskt och orättvist att mista sitt barn. Vilken ålder det än är. Ett barn är alltid ens barn så länge det finns en förälder. Och som förälder vill man aldrig överleva sitt barn.. det är bara så fel och grymt! Finns ingen värre känsla! Det gör så fruktansvärt ont! Jag miste min dotter då hon lämnade jordelivet för snart 2 år sedan. Hon var 22 år, i "blommningen" av sitt nya vuxenliv men ändå "min lilla flicka". Livet blir aldrig mer detsamma för mig och hennes bröder. Har mått så fruktansvärt dåligt att jag ej ens orkat "fixa" hennes gravsten. Och jag blir samtidigt så frustrerad och arg på mig själv. Men har börjat förberda mig nu mer o mer mentalt. Och därför har jag också gått in här o tittat för att läsa råd tips och få lite insperation till gravsten. För det svåra är också att bestämma allt om detta. För det måste bara bli så bra som möjligt för oss. Men har en fråga; Finns här någon som också mist ett äldre barn? Och så undrar jag i så fall om någon har tagit med foto på gravstenen, som ni vill visa mig?  Har hört att det blir fin kvalite men skulle gärna vilja se några. Hoppas på svar! Kram från "Änglamor22"

  • Svar på tråden Finns här någon som mist äldre barn??
  • Hannas31

    Jag miste min lillasyster for 4 manader (hon var 19 1/2).
    Inboxa mig garna, da jag inte vill "prata" om det pa ett oppet forum.
    Kan aven tillagga att hon var min lilla prinsessa och har bott hos mig i perioder, sa hon var nastan som mitt barn....

  • Ennna

    Hej,
    har inte mist ett äldre barn, utan en liten plutt på 3 månader, men vi har heller inte valt någon sten ännu, då det känns som ett så stort beslut.
    I helgen var vi och tittade på kyrkogårdar för att få "inspiration" (mkt konstig känsla) men jag tänker att det är den vägen man får gå + att se andras stenar via forum.

    Vill skicka många kramar till dig!

  • Farfalla

    Min lillprins var 7månader när han han hämtades av änglarna..
    Har oxå förlorat min storebror för 9år sedan, han blev 23år..

    När vi valde stenen till min pojke så tog vi en specialsten utskuren som en nalle.. Han gillade sina nallar så den passade honom..

    Min storebror har en mer "klassisk" sten, med ett motiv av skog osv.
    Han älskade skogen och livet i norrland..

    Vad tyckte din dotter om, finns det kanske något där som ni skulle kunna ha med som en bild/symbol på stenen?
    Det är inga lätta val.. men det känns bra när dom kommit på plats och man kan göra fint!
    Säger som Nenna att gå omkring på olika kyrkogårdar kan vara en ide.

    Många kramar!

  • ELLABELLA

    Hej

    Min son var tolv år när han gick bort.
    Så han var lite yngre än din dotter .

    Jag har tyvärr inget foto på våran sten, men sen har jag sett att det finns .
    Själv har vi funderat på att gravera in en egen bild på marmor som kan stå bredvid gravstenen. Men har inte kommit dit än.

    Kram Elin

  • lillis23

    Hej!
    Först vill jag verkligen beklaga sorgen, hoppas du ha många som stöttar och hjälper dig nu.

    En kompis till mig dog när han var 21 år och hans föräldrar valde att gravera in ett foto av honom när han var ca 12år. Det blev jättefint och dom blev väldigt nöjda.

    kram

  • PerSigvard

    Miste en 16-årig son för ett och ett halvt år sedan. Har inte fixat någon gravsten, kan inte riktigt ta mig samman till det. Går aldrig till graven, däremot ibland till kyrkan där begravningen var, för att tända ett ljus och sitta där en stund.

  • Greksmurfen

    hej!
    beklagar vad som hänt....
    miste min lillebror som blev 21 för nu ca 6mån sen.
    vi valde en specialhuggen sten som huggits förhand med porträtt i.


    har gjort ett videklipp lite självterapi så att säga där kan du se stenen med.

  • tan73

    Hej hej! Jag miste min son förra sommaren - han blev 8,5månad gammal. Jag ville ha nåt unikt till honom... så jag har letat och kollat överallt. Till slut fick jag kontakt med en jätteduktig tjej, som var öppen för förslag. Jag sa vad jag ville ha med på stenen och så skissade hon. Vår "sten" blir i trä... lite annorlunda och jätteovanligt. Och ganska dyrt... men det är det helt klart värt - en unik gravvård till en unik liten kille. Klistrar in länken här nedanför, vi har inte fått den ännu - lite kvar innan den kommer på plats. Kika gärna i hennes galleri, för hon gör gravvårdar i andra modeller och material med.

    www.stinasandberg.se/index.php/ss/gravstenar_1/sista_malningen_gjord/

    Massor med kramar till er i er stora sorg!

    Tanja


    Glenn, Kevin, Nathalie, *Sebastian*
Svar på tråden Finns här någon som mist äldre barn??