Inlägg från: pimpim3 |Visa alla inlägg
  • pimpim3

Rosacea

Hej jag har också rosacea. Sedan jag fick tetralysal för några år sedan har det kommit tillbaka ytterst sällan och när det gjort det har jag kunnat ta tabletter några dagar och sedan försvinner det. Nu är jag gravid och det har kommit tillbaka, men ganska lite. Är livrädd att det ska blossa upp helt, men peppar peppar än så länge bara några få blåsor.
    När mitt var som värst (hade på kinderna) var jag i utomlands i två månad. Solen hjälpte INTE mig, utan det blev snarare värre. När utbrotten varit mindre har jag dock inte märkt ngn skillnad om jag solat eller inte. Tror att man ska se till att inte bränna sig. Det som varit svårt har varit att hitta en solkräm som inte irriterar.
    När det gäller hudkrämer och smink så har märket Lumene funkat bra för mig - tror överlag att det blivit striktare med innehåll i all kosmetika & dyl. för jag reagerar inte alls lika ofta på produkter som för 6-7 år sedan.
    Citrusfrukter påverkar mig negativt, men det verkar ju så olika vad som triggar ett utbrott...

Svar på tråden Rosacea