• Senap

dopklänning pojke?? snälla snabba svar! :-)

Symboliken med dopklänning är att det är samma vita särk (för det är egentligen inte en klänning) som man döps, konfirmeras och dör i.
    Det är även samma vta särk som prästen har på sig under gudstjänst.

Sedan får man så klart ha på sig vad man vill när man döps. Vår son hade en tvådelad velourdräkt då han var ett år och vi döpte honom i stallet hos hästarna

My sugar is raw
  • Senap

Kan lägga till att min mamma är präst så det finns inga måsten pga att man är i kyrkan. Däremot så är svarta band starkt förknippat med sorgeband i samband med dödsfall.

My sugar is raw
  • Senap
    Bebis igen skrev 2009-05-27 11:16:25 följande:
    OOOOOPS!!! Vilken tur att du skrev det!! Jag var helt inne på att ha svarta band på hans klänning! OK, då blir det inte det heller då. VI ska åka iväg nu och handla till dopet och nu är jag så kluven så ojojoj!
    Vad jag vill säga är att jag som kommer från ett kristet hem (mamma som sagt präst) känner inga som helst måsten för dopklänning. Så om ni inte vill ha det så välj något som känns bra för er.
    Jag ville mest berätta var särken kommer i från men det hade du ju redan hittat.
    My sugar is raw
  • Senap
    Bebis igen skrev 2009-05-27 11:23:24 följande:
    Det blir nog klänning, jag syr den själv den här gången oxå! Bråttom bråttom..... Usch
    Men så ska du ju inte känna. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
Svar på tråden dopklänning pojke?? snälla snabba svar! :-)