• Danne123

Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?

Hittade det här inslaget på Aftonbladet.
    www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5219851.ab

Det syns tydligt att den där katten har något allvarligt fel. För mig är det ofattbart hur de kan ha kvar en sådan katt. Helt klart djurplågeri att behålla en sådan skadad katt, som med all sannolikhet är så där liten pga någon allvarlig skada.

Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    Bättre film:
    www.wkrg.com/alabama/article/worlds_smallest_cat/73478

• Svar på tråden Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?
  • sär skriven
    Danne123 skrev 2009-05-27 13:29:35 följande:
    Hittade det här inslaget på Aftonbladet.www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/art...Det syns tydligt att den där katten har något allvarligt fel. För mig är det ofattbart hur de kan ha kvar en sådan katt. Helt klart djurplågeri att behålla en sådan skadad katt, som med all sannolikhet är så där liten pga någon allvarlig skada.Vad tycker ni?
    Att så länge katten mår bra är det inte djurplågeri.
  • JAG är BÄST

Nå är det ju fel på den iallfall. Den klarar ju knappt av att stå på benen.
    Så ja jag anser att dte är djurplågeri.

• sär skriven

JAG är BÄST skrev 2009-05-27 13:37:49 följande:

Nå är det ju fel på den iallfall. Den klarar ju knappt av att stå på benen.Så ja jag anser att dte är djurplågeri.
    Den kan ju må lika bra för det.

Enligt samma resonemang är det djurplågeri att låta döva, synskadade, morrhårslösa, svanslösa katter leva också.

Nej, så länge katten har livskvalitet och mår gott tycker jag den ska få leva.
  • MyggaMygg

Vinglar katten till för att den inte kan gå eller bara för annat?

• Plutteli

Nej det tycker jag inte, isf är det väll lika illa med tex de djur som lever med bara tre ben?
    Tror den katten har nått hormonfel liknande sådant som vissa människor kan få...

• MyggaMygg

Men vissa katter är ju små fast det inte är fel på dom.
    Har själv haft en väldigt liten katt, hon blev inte stor hon men alltid frisk och pigg och busig

• Smulan87

unrade med de, men sedan får man tänka på att det är 58490543 människor runt om katten som han inte känner igen, sedan ska alla pilla och de tar kort ocvh håller på, han kanske är rädd? :( tycker mest synd om den :(

MyggaMygg skrev 2009-05-27 13:40:56 följande:
    Vinglar katten till för att den inte kan gå eller bara för annat?
    BF 11Juni 2009
  • Flyssel

Oj, det där såg ju väldigt otrevligt ut.. Är det ingen veterinär som har reagerat på hur katten rör sig?? Den såg knappt ut att kunna stå själv och skakar på huvudet på ett underligt sätt.
    Varför vill man visa upp sin katt och "skryta" om dess storlek om katten är så liten på grund av att något är fel?!?

• Plutteli
    MyggaMygg skrev 2009-05-27 13:44:28 följande:
    Men vissa katter är ju små fast det inte är fel på dom. Har själv haft en väldigt liten katt, hon blev inte stor hon men alltid frisk och pigg och busig
    Kom på att jag måste ta å mäta svägerskans ena katt, den är nog ungefär i samma storlek som den på bilden, men fullt frisk å ett riktigt yrväder!
Svar på tråden Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?