• Danne123

Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?

Hittade det här inslaget på Aftonbladet.
    www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5219851.ab

Det syns tydligt att den där katten har något allvarligt fel. För mig är det ofattbart hur de kan ha kvar en sådan katt. Helt klart djurplågeri att behålla en sådan skadad katt, som med all sannolikhet är så där liten pga någon allvarlig skada.

Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    Bättre film:
    www.wkrg.com/alabama/article/worlds_smallest_cat/73478

• Svar på tråden Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?
  • MariaJL

oj den såg ju väldigt ostadig ut, så helt frisk är den nog inte.

• Pomea

den ser ju helt cp ut, uppför sig argt och asocialt, vinglar och verkar ha fel på höfterna ju. lite smaklöst att tycka att det är gulligt och försöka kvala in den i guinness. de verkade inte heller respektera att den är vuxen och således inte ska lyftas och petas på. blä.

• Sweetycow

Jag tycker inte att det verkar vara djurplågeri. Hon må gå lite konstigt och sen ska hon tydligen ha problem med levern, men annrs verkar hon vara en levnadsgla katt. Vi har fyra katter som verkar knäppare än hon och dem är det inget fel på.

• Bemidii

Jag tycker det ser hemskt ut. Elak verkar den också vara, den gör utfall mot allt. Han har säkert jätte ont och vill vara ifred USCH

• Danne123
    Sweetycow skrev 2009-05-27 17:54:12 följande:
    Jag tycker inte att det verkar vara djurplågeri. Hon må gå lite konstigt och sen ska hon tydligen ha problem med levern, men annrs verkar hon vara en levnadsgla katt. Vi har fyra katter som verkar knäppare än hon och dem är det inget fel på.
    Så du menar att en frisk katt ser ut på så sätt? Om dina katter är i värre skick än denna blir jag riktigt mörkrädd. Att en katt inte kan gå pga hjärnskador, lider av dvärgväxt och har leverskador - det är inte att vara knäpp. Katten är missbildad!
  • kråkanbråkan

den ser ju förjävlig ut på filmen. helt skakis. ser ju ut som den tänker kolavippa när som hälls.. herregud...

• Ariel o Melodys Mom

En av mina honkatter som föddes i september -08 väntar kattungar. Det var en strykarkatt här för nån månad sedan men jag trodde aldrig att hon kunde bli på smällen. Hon är jätteliten. Nu har hon svällt upp till dubbla storleken. Jag hade tänkt att börja ge henne p-piller men det är ju lite sent nu, suck!

• Hadjelina

Jag tycker också det ser hemskt ut.. någon som vet vad hon är för ras? för de flesta raserna så ser hennes päls rätt illa ut också, vilket tyder på att något inte riktigt är som det ska, kan det orsakas av leverproblemen? Om hon bara hade lite krokig gång hade det väl varit en sak, men här handlar det om så mycket mer, hon är supervinglig, och inte bara i benen, utan huvudet också. Jag tror faktiskt inte att hon mår så himla bra, och att hennes humör delsvis kan bero på det.

Du är din egen lyckas smed
  • kråkanbråkan
    Hadjelina skrev 2009-05-27 19:24:39 följande:
    Jag tycker också det ser hemskt ut.. någon som vet vad hon är för ras? för de flesta raserna så ser hennes päls rätt illa ut också, vilket tyder på att något inte riktigt är som det ska, kan det orsakas av leverproblemen? Om hon bara hade lite krokig gång hade det väl varit en sak, men här handlar det om så mycket mer, hon är supervinglig, och inte bara i benen, utan huvudet också. Jag tror faktiskt inte att hon mår så himla bra, och att hennes humör delsvis kan bero på det.
    Precis, ingan kan ju komma och säga att den katten ser ut att må bra! sen om den verkligen fysiskt lider är ju en annan femma. Men ja tycker då att de lutar åt djurplågeri, känns som enda anledningan att behålla den (till 1 år ålder) är att få vara med i rekordboken...
Svar på tråden Bitsy, världens minsta katt - Djurplågeri eller inte?