timalillah skrev 2009-08-17 12:12:34 följande:
BF+6 här med och även jag bor i det vackra västragötalandsområdet fasar för 21 dagar. Då är det hela 15 dgr kvar isåfall. Hmm kanske ska börja räkna neråt så för mer än 15 dgr blir det inte ivfl.
du kommer få gå på överburenhetskontroll från dag 14, och ser det bra ut varannan dag... annars så diskuterar de alternativen med dig typ.
det är ovanligt att man får gå över så pass länge som 21dagar..
moasmamma07 skrev 2009-08-17 11:46:48 följande:
bf+6 vilken väntan , så läser man att folk gått över 21 dagar! shit!!! jag blir snart tokig på alla som ringer och frågar om man kläckt!! i morse ringde till och med trygg hansa och fråga om den inte kommit än eftersom jag inte täcknat försäkringen jag ska maila in när den kommit. hur står man ut 21 dagar...behöver styrka av folk som inte tjatar om jag inte ska trycka ut den snart..jag kniper knapast liksom...
ja visst är det jobbigt.. men nu när det gått 14 dagar har det liksom minskat för min del iaf.. de har insett att jag hör av mig isf.. fattar det inte att det är andra som frågar och att det liksom bygger på känslan av att hallå jag har gått över, ut nu bebis!
elaka trygghansa! visst de menar väl men ändå!
21 dagar, ja man står ut, finns väl inget annat val??
knipa?! haha nej verkligen inte.. och oftast är det de som redan fått barn som är på en! hehe.. de vet väl att man inte kniper mer än nödvändigt?!