Inlägg från: Mirelena |Visa alla inlägg
  • Mirelena

Hur många dagar har du kvar?

bf + 13

• Mirelena
    Raow skrev 2009-08-17 09:18:19 följande:
    BF + 6, bu hu hu.. Igångsättningsundersökning på lördag om hon inte kommit då.. Förhoppningsvis igångsättning samma dag!
    idasofie skrev 2009-08-17 08:48:33 följande:
    BF+4... Börjar bli trött på att vänta, redan, och då kan det ändå ta 10 dagar till! BLÄ!
    Lyckliga ni! Jag har överburenhetskontroll imorgon men här i västragötaland så får vi vänta till dag 21, om allt ser fint ut, med i gångsättning...
  • Mirelena
    malla skrev 2009-08-17 10:21:13 följande:
    Jag har 7 dagar till bf, men gått över mycket de andra gångerna. 18 dagar sist!
    oj 18 dagar.. men där är jag snart! ;P
    Madelenin skrev 2009-08-17 10:08:25 följande:
    Gud, jag tycker 21 dagar efter bf är helt galet!
    ja men igångsättning på ett välmående barn är stressande så.. det är väl därför.. antar jag..
  • Mirelena
    timalillah skrev 2009-08-17 12:12:34 följande:
    BF+6 här med och även jag bor i det vackra västragötalandsområdet fasar för 21 dagar. Då är det hela 15 dgr kvar isåfall. Hmm kanske ska börja räkna neråt så för mer än 15 dgr blir det inte ivfl.
    du kommer få gå på överburenhetskontroll från dag 14, och ser det bra ut varannan dag... annars så diskuterar de alternativen med dig typ.
    det är ovanligt att man får gå över så pass länge som 21dagar..
    moasmamma07 skrev 2009-08-17 11:46:48 följande:
    bf+6 vilken väntan , så läser man att folk gått över 21 dagar! shit!!! jag blir snart tokig på alla som ringer och frågar om man kläckt!! i morse ringde till och med trygg hansa och fråga om den inte kommit än eftersom jag inte täcknat försäkringen jag ska maila in när den kommit. hur står man ut 21 dagar...behöver styrka av folk som inte tjatar om jag inte ska trycka ut den snart..jag kniper knapast liksom...
    ja visst är det jobbigt.. men nu när det gått 14 dagar har det liksom minskat för min del iaf.. de har insett att jag hör av mig isf.. fattar det inte att det är andra som frågar och att det liksom bygger på känslan av att hallå jag har gått över, ut nu bebis!
    elaka trygghansa! visst de menar väl men ändå!
    21 dagar, ja man står ut, finns väl inget annat val??
    knipa?! haha nej verkligen inte.. och oftast är det de som redan fått barn som är på en! hehe.. de vet väl att man inte kniper mer än nödvändigt?!
  • Mirelena
    timalillah skrev 2009-08-17 12:54:22 följande:
    Jo du har rätt, ovanligt kanske det är men jag kommer nog tillhöra den ovanligheten . Eller så bestämmer dom sig för att sätta igång mig senast ett visst datum och så får jag barnet precis några timmar innan. Vilket iofs är bättre att det kommer igång självt för bådas skull. Men jag ska räkna nu 15 dagar framåt så har man ngt att gå efter.
    Så känner jag med.. precis som du skrev!
  • Mirelena
    Yollis skrev 2009-08-17 12:58:34 följande:
    jag brukar bara fråga via sms hur mina väninnor mår om dom går över, eftersom man oftast tycker att livet är pest och att ungen aldrig kommer ut. Fattar inte hur man kan ringa och fråga/sms:a om ungen inte kommer snart, den kommer när den kommer, och då lär man få veta det förr eller senare lixom. man kanske ska bete sig lika vidrigt som vissa när man försöker bli gravid, "slapna av och sluta tänk...så kommer den"
    ja men alla är inte så smarta så de fattar att det kommer bli massmmsutskick när liten väl är ute! fast en försökt säga det! hehe

ja som jag har förlikat mig med atanken på att innan den 25 har jag ingenbebis här så arför planera nnorlunda liksom.. så idag blir det moppa golv och promenad med hunden..
  • Mirelena
    Raow skrev 2009-08-18 16:20:57 följande:
    Blir du igångsatt då? För det blir jag senast i vecka 42+0 vilket jag anatar att du är i.. Lycka till
    43+0 har de som sista datum i västra götaland så om jag och bebis mår bra så får vi vänta..
  • Mirelena
    Mickes puma skrev 2009-08-19 05:52:36 följande:
    Ska in till förlossningen om ca 2 timmar för igångsättning, men tror att det redan satt igång...
    Lycka till!
    timalillah skrev 2009-08-19 05:43:24 följande:
    Här är det nog å G nu j****ar vad ont det gör. Vadå förvärkar trodde jag hade värk innan detta är ju sjukt mkt värre. Så säger dom på Östra att det är fullt när jag ringer tror ni jag blir gaaalen eller. Har ju varit inställd på att det är där jag ska föda. Så nu tänker jag stå ut så länge jag kan hemma och försöka ringa dom igen för att se om det blivit ngn plats ledig kanske.
    Hoppas att det löste sig! Lycka till!
    vittis skrev 2009-08-18 21:56:36 följande:
    Laxermedel kan få fart på förlossningen
    Jag tror jag hoppar det.. Är redan däven i magen så det räcker..
  • Mirelena

överburenhetskontroll två idag, bf+ 17

Svar på tråden Hur många dagar har du kvar?