• hönsmormors dotter

Bärsele - bära inåtvänt?

Hej!

En fråga till er som har erfarenhet av bärsele för lite större barn: Trivs era barn med att bli burna inåtvänt? Det verkar som att de flesta ergonomiska bärselarna bara används inåtvänt. Jag tror att min son - nio månader - skulle bli tokig om han inte ser allting omkring sig, det är ju delvis därför han har tröttnat på vagnen. Tryggheten får han ju ändå när han sitter på magen, eller??

Jag har ingen erfarenhet så jag behöver verkligen era tips!

• Svar på tråden Bärsele - bära inåtvänt?
  • BlommyNess12

Min son är 7 månader och blir skitförbannad om jag bär honom (i famnen) vänd mot mig, han skäller ut mig rejält och försöker snurra runt så han ser..
    Skulle aldrig ens försöka bära honom inåt i bärselen. Började bära honom utåt när han var 6 månader.

• Fenomen a

I de ergonomiska kan du ha dem på ryggen spm en ryggsäck då ser de allt du ser

• hönsmormors dotter
    yttik skrev 2009-05-27 20:46:05 följande:
    Annars kan du testa bärsjal. Då kan du bära på höften. En hit för vår dotter!
    Tycker att sjal verkar så krångligt?? Jag har svårt att få på mig selen, men det är väl säkert en vanesak. Kan sjalen användas så att man har barnet framåt på magen?
  • hönsmormors dotter

Fenomen a skrev 2009-05-27 20:46:13 följande:

I de ergonomiska kan du ha dem på ryggen spm en ryggsäck då ser de allt du ser
    Kommer barnet tillräckligt högt upp för att se över min axel då? Eller ser han bara min nacke?? Och är det inte lite besvärligt att inte se barnet? Verkar skönt för ryggen dock.
  • Rusty

När man blir lite större ser man bättre ut även om man sitter inåtvänt, och så kan man ju sitta på ryggen, då ser man bättre. Och med större barn är det ju ändå knppt nån idé med en sele där man kan hänga framåtvänd för ingen orkar bära ett tungt barn speciellt länge i en sån. Jag har haft två barn i ergonomisk sele och inte hört några klagomål.

• hönsmormors dotter
    BlommyNess12 skrev 2009-05-27 20:45:15 följande:
    Min son är 7 månader och blir skitförbannad om jag bär honom (i famnen) vänd mot mig, han skäller ut mig rejält och försöker snurra runt så han ser..Skulle aldrig ens försöka bära honom inåt i bärselen. Började bära honom utåt när han var 6 månader.
    Känner verkligen igen mig! Det är därför jag inte tror att det skulle gå.

Vad har du för sorts bärsele? Är du nöjd med den?
  • yttik
    hönsmormors dotter skrev 2009-05-27 20:48:11 följande:
    Tycker att sjal verkar så krångligt?? Jag har svårt att få på mig selen, men det är väl säkert en vanesak. Kan sjalen användas så att man har barnet framåt på magen?
    Ringsjal är superduperenkelt. Det går verkligen inte att misslyckas. Nja, precis framåt går inte, vad jag vet, men höft och rygg. O nyfödda kan du ha liggande i sjalen.
  • kixan

Jag har burit två barn i ca 3 år vardera, ingen av dom har haft problem med att sitta inåt, varken på magen eller ryggen. Dessutom kan man ju bära på höften med sjal och med många ergonomiska selar, men det är inget jag har haft något särskilt behov av.

Svar på tråden Bärsele - bära inåtvänt?