Inlägg från: Knasiga morsan |Visa alla inlägg
  • Knasiga morsan

Reductil

Det gick mycket bra! han är liiite hård mot mig min läkare men men.. bara medicinen fungerar så blir jag nöjd! :)

Har tagit min första tablett idag..

En liten fråga till er bara som går på R!

Vilken dos tar ni? och hur många tabletter per dag tar ni?

• Knasiga morsan

Hmm.. Där ser man.. Lustigt.. Jag ska nämligen börja nu i några dagar att gå på 10mg TVÅ gånger om dagen.. Sedan ska jag gå över till 15mg TVÅ gånger om dagen..

Efter en dag med Reductil har jag tappat 1 kg!!

(min läkare sa att jag skulle väga mig varje dag för att få koll på det hela.. )

• Knasiga morsan

zleepy : haha, jag håller helt och fullt med dig!! Godis och andra onyttigheter är såå tillgängliga..

• Knasiga morsan

Jag tror inte det är farligt.. Men min läkare har väl en tanke bakom det hela varför jag ska ta två tabletter.. Kanske för min enoooorma övervikt!

Alltså jag förstår inte hur ni står ut med dessa svettningar!!! :S Usch usch usch.. Minsta lilla aktivitet jag gör och svetten riktigt rinner på mig!!

• Knasiga morsan

Nej det är ju det som är det lustiga att jag känner faktiskt inte av några biverkningar! Jag märker ju av att jag svettas som jag vet inte vad!! Men annars.. Nope.. Jag trodde nämligen att min puls och mitt blodtryck skulle skjuta i höjden nu när jag började på medicinen men jag anser mig ha samma "lugna" puls som innan och jag märker inte av att jag är torr i munnen eller något sådant.. Jag mår jättebra, sover lite mindre kanske och lite mer oroligt men jag är väldigt pigg när jag vaknar och känner mig på strålande humör.. Så just nu känns allting väldigt bra. Hoppas att det kommer att fortsätta så för mig!

Vägde mig imorse igen och det var inte lika stor nedgång som första dygnet men det var i alla fall ett minus..

• Knasiga morsan

Ja absolut! Det känns verkligen som det fungerar på mig.. Hoppas det fortsätter så!! hehe..

Hur har ni det i sommarvärmen?

• Knasiga morsan

HURRA att det är svalare väder idag!!! Känns underbart!

Har sedan tisdags gått ner 2,6 kg och det känner jag mig nöjd med.. Dock så blev jag lite besviken imorse när jag vägde mig och såg samma siffror på vågen som jag såg igår morse också.. men men.. Nya tag idag och hoppas på lite mer förändring till imorgon.. hehe..

Önskar att jag kunde komma ut på någon promenad, men det känns som om vädret är på tok för varmt och kvavt.. skulle svetta sönder mig.. hehe.. Undanflykt kanske?! :P

Kanske att jag skulle ut och gå idag ändå.. Kanske vore skönt att gå en si så där 20 - 30 minuter...

Tack alla ni på tråden, ni kanske inte tror det men ni peppar mig och att få läsa om era framgångar med våg och vikt så får det mig att kämpa på!!

Kram till er alla!!!

• Knasiga morsan

Tindra02 - När ska du väga dig? Det kanske lät fel men jag undrar om du har något datum då du ska ställa dig upp på vågen och se resultatet?? Det är spännande.. jag hade verkligen inte kunnat hålla mig så länge som du gör! Imponerande!!

Idag är det lite svalare men det kommer nog bli lite sol här nere i Skåne idag.. Ska jobba kvällen och hoppas innerligt att det inte kommer något regn (jobbar inom hemtjänsten)..

• Knasiga morsan

EnSomNjuter -- joo det kan sätta sig på magen! Det har jag själv märkt lite av och det stod i biverkningarna att det kan antingen ge hård mage eller lös mage.. Så det är nog en vanlig biverkning! Inget du ska behöva skämmas över att du ställer en sådan fråga! Självklart blir man ju orolig om man märker en sådan förändring!

Är det bara jag här inne som behöver gå ner nästan 60 kg... :S usch det låter så hemskt när man skriver ner det.. Det innebär att jag typ ska halvera mig själv.. men jag tror nog inte att jag kommer trivas om jag går ner så mycket som 60kg.. hehe.. Det är nog för mycket.. :P

• Knasiga morsan

Förresten en liten fråga..

Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela..

I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det..

Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta?

Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..

Svar på tråden Reductil