• Noonis

Aldrig mer Tele2!

Har haft strul med dem förr, men detta tar priset!

Teckna ALDRIG, jag upprepar, ALDRIG, abonnemnang i detta s**tbolag som behandlar sina kunder som dynga!

Jag bytte ett tag sedan till e-postfaktura. Sedan dess är det bara strul. De skickar mig påminnelse om att jag inte har betalt räkningen, via sms på torsdag - kristihimmelfärdshelg. Jag betalar på måndag och då har de stängt min mobil! Dessutom är det ett företagsabonnemang, vad f''''''n har de att förlora genom att låta den vara på några dagar. Den är fortfarande inte på!

Jag har faxat kvittot om betalningen, ringt till kund(???)tjänsten - inget hjälper. Man kan inte prata med någon högre, man kan inte göra annat än kundklagomål. Heja. Hur länge tror ni att jag kommer vara kund hos dem? Exakt.

GÖR inte det misstaget att du också. Nu ska jag flytta alla mina abonnemang, mobil, fasta, fax, bredband, rubbet. Nu har jag fått nog.

• Svar på tråden Aldrig mer Tele2!
  • Kopparkruka

Jag jobbar själv i växeln på ett större mobilleverantörsföretag.

Det här med kundombudsgrupp är lika för alla. Det är du som gjort fel från början eftersom du inte betalat dina räkningar i tid. Att få tala med någon högre är ingen idé eftersom du kommer få precis samma svar därifrån.
    När du väl faxat in kvitto på betalningen så tar det ju ytterligare ett tag innan den kommer igång - företaget har ju trots allt många kunder och de kan ju omöjligt kasta sig över just din faktura direkt. De hanterar sina kunder i sedvanlig ordning.

Du kanske har lärt dig att betala i tid till nästa gång?

• Noonis

Ja, men måste väl kunna hinna betala? Någon dags marginal måste det finnas? Det var ju banne mig en långhelg och då gick det inte att betala. Jag var inte hemma på fredagen, alltså det handlar om EN dag.

Jag betalade visserligen till ett annat (av de hänvisad konto) eftersom jag drog av en kreditfaktura. Jag hade fått betala för tjänster som jag inte hade beställt. Ytterligare strul.

Pratade precis med en kompis som hade som policy i sitt företag att inte använda Tele2 eftersom det har varit så mycket strul med dem. Tro mig, jag är inte den enda!

• Minxy
    Noonis skrev 2009-05-28 11:05:09 följande:
    Ja, men måste väl kunna hinna betala? Någon dags marginal måste det finnas? Det var ju banne mig en långhelg och då gick det inte att betala. Jag var inte hemma på fredagen, alltså det handlar om EN dag. Jag betalade visserligen till ett annat (av de hänvisad konto) eftersom jag drog av en kreditfaktura. Jag hade fått betala för tjänster som jag inte hade beställt. Ytterligare strul.Pratade precis med en kompis som hade som policy i sitt företag att inte använda Tele2 eftersom det har varit så mycket strul med dem. Tro mig, jag är inte den enda!
    Du är säkert inte den enda, men oftast så ska pengarna vara leverantören TILLHANDA senast på förfallodatumet.
    Jag betalar t.ex. alla mina räkningar minst 3 arbetsdagar innan dom förfaller just för att undvika påminnelser o dyl.

Eftersom de flesta räkningar förfaller allt från 28/månaden - 31/månaden så är det ju inget större problem att lägga in räkningarna för betalning säg den 26/månaden?
    ***S+M=L***
  • Hannah76

Fast när du fick sms:et var du ju redan sen med betalningen.
    Du har ju gjort felet i att inte betala in i tid.

• Noonis

Naturligtvis missade jag att betala räkningen i början. Om det är det enda att komma med är att påpeka att jag har gjort fel så begriper de flesta det. Som egen företagare är jag van att både skicka och betala räkningar och brukar fatta hur man gör .-).

Vad jag anser är alltså att när man får påminnelse måste det finnas en rimlig möjlighet att hinna betala den. Det normala är väl att om man inte betalar påminnelse får man inkassobrev, men de verkar bara stänga av mobilen.

Jag är fullt medveten att det tar några dagar innan det syns, men jag har ju varit i kontakt med dem och mejlat kvittot dit. Kundtjänsten verkar inte ha någon som helst kontakt med de som hanterar kvitton och betalningar.

Hela organisationen verkar vara från forna Östtyskland.

• Minxy
    Noonis skrev 2009-05-28 11:30:35 följande:
    Naturligtvis missade jag att betala räkningen i början. Om det är det enda att komma med är att påpeka att jag har gjort fel så begriper de flesta det. Som egen företagare är jag van att både skicka och betala räkningar och brukar fatta hur man gör .-). Vad jag anser är alltså att när man får påminnelse måste det finnas en rimlig möjlighet att hinna betala den. Det normala är väl att om man inte betalar påminnelse får man inkassobrev, men de verkar bara stänga av mobilen. Jag är fullt medveten att det tar några dagar innan det syns, men jag har ju varit i kontakt med dem och mejlat kvittot dit. Kundtjänsten verkar inte ha någon som helst kontakt med de som hanterar kvitton och betalningar. Hela organisationen verkar vara från forna Östtyskland.
    Jo, det kan man ju tycka, men kanske har just Tele2 en policy som säger att så snart man är en dag sen med betalningen så stängs telefonen av och slås på först när betalningen registrerats hos dom. Jag vet faktiskt inte
    Men då borde det stå med som "finstilt" på något avtal du skrivit på.
    Kolla upp lite hur det ser ut.
    ***S+M=L***
  • brownie79

Jag kör med kontantkort hos tele2. Funkar skitbra. Finns ingen risk för påminnelser! Det är inte billigare eller bättre med abonnemang. Dessutom förblir jag en anonym användare. Vill inte kunna kollas upp på nätet t ex.

• Noonis

Jag ska kolla andra företag, ska flytta rubbet, bredband, fasta telefoner (tror vi har 4 stycken) och mobiler, just det, och faxen.

Finns det något bolag där ni har fått KundService att rekommendera? Jag kan betala lite mer men vill att det ska funka.

• Hannah76
    Noonis skrev 2009-05-28 11:45:11 följande:
    Jag ska kolla andra företag, ska flytta rubbet, bredband, fasta telefoner (tror vi har 4 stycken) och mobiler, just det, och faxen. Finns det något bolag där ni har fått KundService att rekommendera? Jag kan betala lite mer men vill att det ska funka.
    Tror att de flesta har som policy att stänga av abonnemanget till de fått betalt för sin faktura.
Svar på tråden Aldrig mer Tele2!