• Noonis

Aldrig mer Tele2!

Har haft strul med dem förr, men detta tar priset!

Teckna ALDRIG, jag upprepar, ALDRIG, abonnemnang i detta s**tbolag som behandlar sina kunder som dynga!

Jag bytte ett tag sedan till e-postfaktura. Sedan dess är det bara strul. De skickar mig påminnelse om att jag inte har betalt räkningen, via sms på torsdag - kristihimmelfärdshelg. Jag betalar på måndag och då har de stängt min mobil! Dessutom är det ett företagsabonnemang, vad f''''''n har de att förlora genom att låta den vara på några dagar. Den är fortfarande inte på!

Jag har faxat kvittot om betalningen, ringt till kund(???)tjänsten - inget hjälper. Man kan inte prata med någon högre, man kan inte göra annat än kundklagomål. Heja. Hur länge tror ni att jag kommer vara kund hos dem? Exakt.

GÖR inte det misstaget att du också. Nu ska jag flytta alla mina abonnemang, mobil, fasta, fax, bredband, rubbet. Nu har jag fått nog.

• Svar på tråden Aldrig mer Tele2!
  • ninnin

jag har aldrig haft några problem med faktureringen från Tele2...
    tror den varit sen någon dag någon gång men inte blivit avstängd
    tror det är ett par dagar som gäller, när dom skickar påminnelsen är nog fakturan 1 eller 2 veckor... finns få riktigt bra kundservicear, har också jobbat med det där... alltid någon som klagar och är missnöjd.

• brownie79

Noonis: tycker du ska låta ilskan lägga sig för en stund. Du fick lite problem med mobil-räkningen och då vill du straffa dem på alla sätt och vis istället. Den enda som får det jobbigt blir ju bara du själv. Tror inte att andra företag kommer att vara snällare när samma sak upprepar sig igen, dvs att du missar en betalning i tid. Det är väl så det funkar när man kör abonnemang på just mobilräkningar. Men hade de stängt av t ex bredbandet eller hemtelefonen också pga samma anledning så hade jag förstått din ilska. Där ska man iaf hinna få en påminnelse utan att behöva bli avstängd samtidigt.

• Malinnx

Jag har oxå råkat ut för det här skitföretaget. De gav plötsligt mitt tel.nr till någon annan, de löste det INTE trots att de lovade och att jag mailade och ringde om och om igen. Jag hade inte slavrat med ngn betalning eller så, utan de hade bara gjort ett misstag.
    Kundtjänsten är under ALL KRITIK, känns som att de bara vill få en att lägga på, inte det minsta tjänsla för kundservice.

Jag gav upp och böt till telia istället. Aldrig mer comvic/tele2!!

• Malinnx

Kan även berätta att jag känner 2 till som haft likn. problem med dem!

• Hedebris

jag tycker som många andra, att man får skylla sig om man inte betalar i tid...

det gäller alla bolag att man ska betala i tid. Om man inte kan betala i tid så får man ringa i god tid innan förfallodatumet. tele2 har alltid varit väldigt tillmötesgående om vi velat flytta fram betalningen en vecka.

• Syrran83

Känner jättemånga som haft problem med Tele2. Dom har flest anmälningar hos ARN av alla företag i samma branch. Allt från ej fungerandetrådlöst internet till folk som blivit lurade att skaffa tele2 abonnemang som sedan inte fungerat.

• Noonis

Hedebris: det handlar inte om att jag inte hade råd att betala, det har jag; som ovan: jag missade betala första fakturan, och från att de skickade sms-meddelandet hann jag inte betala efter påminnelsen eftersom det var en långhelg. Hade jag vetat att jag inte hade betalt; skulle jag ha betalt tidigare.

brownie79: hemtelefonen skulle vara annat, det här är företagsabonnemanget och det är mitt JOBBnummer där jag måste vara tillgänglig och det har jag nu inte varit på tre arbetsdagar! Jag kan knappast tänka mig att stänga något annat nummer skulle varit mer skadligt för mig. Dessutom brukar jag aldrig missa betala räkningar, jag är snart 40 år och det är första gången min telefon är stängt. Jag kan tillägga att jag betalat tiotusentals kronor till tele2 varje år eftersom jag har många nummer där och anser mig vara en bra kund sedan många år. Tills nu. Naturligtvis ska jag ta mina pengar till andra företag som inte gör sådana här klantiga övertramp. Vi pratar inte om snällhet utan rimlighet, och tro mig, jag har jobbat många år med bl.a. fakturering och inkasso och är via min arbete väl bekant om hur det brukar gå enligt god inkassossed om man inte betalar sina räkningar.

Lite kul att höra att jag inte är den enda som är drabbad. Nu tänker jag inte diskutera detta mer här utan ska leta efter nya abonnemang till mina bredband, fasta telefoni och mobil.

Ha det bra, gott folk.

• Stjärnstoft

Mitt problem med Tele2 gällde ett privatabonnemang.
    Jag flyttade till en annan stad, sa upp abonnemanget, bytte bolag.
    Kollade så allt var ok med alla berörda parter.
    Långt senare dimper en telefonräkning ner från Tele2 där jag uppmanades betala för telefonsamtal som skett långt efter att jag flyttat och sagt upp mitt abonnemang. Kollade och numret var ännu inte i bruk för ngn annans räkning. Mysko.
    Först skulle de prompt ha mig att betala, men jag bråkade lite och till slut avskrev de räkningen.

• Hedebris

jo, men när du fick sms:et kunde du ju ringt tele2 direkt och förklarat läget och sagt att du betalar direkt och att pengarna beräknas vara framme måndag eller tisdag pga helgen...

• LyckligtSlut

Hårda med betalningen är de ja. Har också Tele2. Har betalat för sent två gånger.Båda gångerna har telefonen blivit avstängd i två veckor. Hade ingen hemtelefon heller så jag blev helt handikappad. Föräldrarna ringde polisen för att de inte kunde få tag på mig... Nog har jag lärt mig att betala Tele2-räkningarna i tid.

• VulgusProfanum

Jag har inte haft problem med tele2 men däremot Ventelo som skickade en faktura som redan var betald..
    Den betalades i tid och ett år före det att fuskräkningen dök upp. Eftersom att jag bytt bolag blev jag rätt skeptisk och ringde upp dem och då påstod de att det var för att jag hade bytt bolag innan avtalet löpt ut. Så denna räkning (som redan var betald!) skulle alltså ha varit en avgift för själva abonnemanget.
    Blev rätt sur- kontrollerade avtalet och mina betalningar och ringde igen. Då fick jag klart för mig att det visst blivit något fel eftersom att ett annat bolag tagit över deras privatkunder så det hade blivit en dubbelfakturering. Så den räkningen var bara att riva...
    Känns bara lite knepigt att de inte visste detta att privatkunder tagits över av ett annat bolag första gången jag ringde {#lang_emotions_undecided}

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Tattyn

Tele 2 år et riktigt vidrigt företag. Totalt oseriösa, opålitliga och dessutom sysslar de med olagligheter genom att tillåta vem som helst att byta teleabbonnemang, de bryr sig inte det minsta om att se till att personen de trakaserar är den som verklgen står på abbonnemanget, det enda de bryr sig om är att få ett ja okej då ur personen och vips så får man plötsligt räkningar från Tele 2 fast man inte gått med på att byta till dom.....så funkar verkligen ett seriöst företag...eller?

• Syrran83
    Tattyn skrev 2009-05-28 22:08:46 följande:
    Tele 2 år et riktigt vidrigt företag. Totalt oseriösa, opålitliga och dessutom sysslar de med olagligheter genom att tillåta vem som helst att byta teleabbonnemang, de bryr sig inte det minsta om att se till att personen de trakaserar är den som verklgen står på abbonnemanget, det enda de bryr sig om är att få ett ja okej då ur personen och vips så får man plötsligt räkningar från Tele 2 fast man inte gått med på att byta till dom.....så funkar verkligen ett seriöst företag...eller?
    Känner en som jobbat på tele2 och han sa att han ALDRIG kommer att köpa några som helst tjänster av dom eftersom han vet hur företaget fungerar...
  • CloudBerry the 1st

Be om kompensation istället. Tele 2 är ett bra företag och bland de billigaste på markanden. Alla bolag gör misstag.

• Sockerbiten

Jag har haft tele2 i flera år och aldrig haft problem, varken när jag hade kontant kort eller nu när jag har abonemang, hela min familj och dom flesta av mina vänner har oxå tele2 och ingen har någonsin haft några som helst problem med dom. Billiga är dom oxå som någon sa!

• Smultron ett

Jag kan kontra med att säga. ALDRIG mer Telesnor!

• Julia85

Både jag och sambon hare tele2 och betalar som ts, har då aldrig varit något strul. De har varit trevliga och hjälpsamma då det uppstod något problem med mobilen m.m.
    Så vi ska till och med ändra hemtelen till tele2 nu.. Även bredband m.m.

Smaken är som baken.. DELAD!

• Sweetycow

Både min styvmor och lillasyster har mobiltbredband från Tele2 och modemen har börjat strula. 2 gånger har styvmodern skickat in sitt modem till dem och båda gångerna har de skickat tillbaka den och sagt att det inte är några som helst fel. Hon är skitbesviken på dem och vill byta, men hon måste vänta tills abbonemangstiden gått ut på båda innan hon kan byta till samma som jag har dvs Telia mobilt bredband.

• CloudBerry the 1st
    CloudBerry the 1st skrev 2009-05-29 12:01:55 följande:
    Be om kompensation istället. Tele 2 är ett bra företag och bland de billigaste på markanden. Alla bolag gör misstag.
    Sagt av en teleförsäljare som säljer abonnemang från optimal telecom
Svar på tråden Aldrig mer Tele2!