• Anonym

Borrelia infektion!

nej du behöver inte ta något mer prov. Borrelia startar alltid lokalt på den plasten där fästingen har bitit. Förhoppningsvis läker infektionen ut efter PC-behandling men den kan ju också sprida sig ut i kroppen och då får man andra symtom beroende på om den slår sig ner i hjärnan eller lederna tex. Det kan ju vara det som hände förra gången när du behövde läggas in?

• Anonym

äter du Doxyferm eller Kåvepenin?

• Anonym

doxyferm funkar vid både lokal infektion och hjärnhinneinflammation medan Kåvepenin endast kan ta lokal infektion. konstigt att du inte fick Doxyferm om du ändå har symtom av en spridd infektion?? Om jag var du skulle jag ringa tillbaka till VC och be att få en telefontid till läkaren

• Anonym

bättre att prata med din läkare och det finns säkert en tanke bakom valet bakom antibiotika även om jag tycker det låter lite skumt.

• Anonym

nej men det är inte helt bra att gå med en obehandlad hjärninflammation (den blir ju faktiskt obehandlad eftersom kåvepenin inte kommer åt hjärnan som sagt) så att höra av sig till läkaren är inte fel!

• Anonym

Har du hjärnhinneinf så är du väldigt stel i nacken och kan "inte nudda hakan ner mot bröstet", kan du inte det ska du ringa sjukvårdupplysningen på en gång!

Svar på tråden Borrelia infektion!