• Hedebris

    Kvartal1mammorna 2008 (5)

    Sommar nu snart! Då kommer tråden antagligen komma igång på riktigt igen :D

    Kvartal1mammorna 2008 (5)
    En fortsättningstråd för oss som fick bebis Jan-Mars 2008. (11:e tråden nu!)

    Här följs vi åt efter bebisarna tittat ut. Och diskutterar allt mellan himmel och jord. Barn, förhållande, jobb osv.

    Ni hittar alla våra 10 tidigare trådar här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39882076.html

    Trådträffen i Sthlm mars 2009:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39693354.html

    I denna tråd hänger en del barnklädestokiga damer! Nedan ser ni länken till vår officiella klädpratartråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m40117351.html

    Födelsedagsbarnen
    (till de mest aktiva mammorna i den här tråden)

    26 jan Lilly
    4 feb M (panda)
    5 feb Milo
    6 feb Josefin
    6 feb Agaton (och Prommis)
    7 feb Troy
    10 feb Jonathan
    15 feb Liv
    17 feb Ellen
    18 feb Ida
    20 feb Enya
    25 feb Oliver och Knut
    26 feb Carl
    27 feb Elsa
    28 feb Arvid
    29 feb Vincent
    1 mars Noah
    4 Mars Emiliya
    14 mars Elliot

    De flesta i tråden har hängt ihop sen graviditetens början, men vi tycker det är superkul med nya ansikten i tråden. Så det är bara att skriva en rad om sig själv och kasta sig in i diskussionerna

    /Hedebris (trådmamman)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 16:45

    Har uppdaterat tråden nu.
    Här följer alla de tidigare trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m44345288.html

  • Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (5)
  • Evve81

    SoF: Se där undrar just vad Peter sagt??? Tuva hade ju en blåcykel så den får Agaton ärva. Har köpt nya stödhjul till den dock!

    Nu ska jag sova så man orkar upp till jobbet imorrn. Börjar 8.30 och den timmen gör STOR skillnad på morgon bestyren!


  • sthlmfilur
    Såphia skrev 2009-05-31 21:49:42 följande:
    Men usch Lycklig, vad hemskt. Jag hade kräkt av rädsla! Nej, nu överdrev jag nog lite men det kan ju hända hur mkt som helst hur snabbt som helst. Man blir knäpp bara av tanken. Camellis: Tänk att behöva säga till en förälder "kan du kontakta ditt barn?" Hur kan man inte ha kontakt med sitt barn? Vi har som sagt tidigare, också ett barn som inte har ngn kontakt med sin bio-förälder (mamma). Sorgligt.. Hoppas han mailar A snart. Vad härligt ni verkar ha haft Prommis! Härligt foto, nu ska vi kika in på din blogg.Måste bara berätta. Fredde var iväg på en nyöppnad cykelaffär som hade ett supererbjudande. Han kom till kön en halvtimme innan öppning och lyckades knipa en Monarkcykel 12-tum, med stödhjul och korg. Suuuuperfin! Ordinariepris 1200:- Vårt pris: 89:-!!! Så bra att man nästan började gråta. Han fick tag på en röd dock. (till min glädje, älskar rött till pojkar), de hade tio blåa och tio röda. När F kom fram så sa försäljaren "pojkcyklarna är slut" (han tittade på V). F blev skitförbannad och sa "du menar att de blåa cyklarna är slut och att du har röda kvar?!!" Mannen svarade skamset "mmm" F svarade surt "då tar vi en röd till grabben" Några damer i kön skrattade hjärtligt. Jag blev stolt här hemma när jag hörde. Rätta takter och nått har jag lyckats banka in i skallen på honom.
    det är ju bra att han kan stå på sig i allafall.. har du någon bild på den
    Emiliya 080304 & Imran 090214 - yagubova.blogspot.com
  • högbergarna

    Hmm.. imorgon måste jag ringa placeringsansvarig för förskolan.. Såg nu på pappren vi fått att man redan nu ska fylla i sitt schema o hur Knuten ska vara där... Men det dröjer länge innan jag får mitt schema!! Har inte en endaste aning om hur det kommer se ut eftersom det är ngt helt nytt nu i höst då jag kommer gå in o täcka på en vårdavdelning var 3:e helg o följaktligen kommer att ha några vardagar ledigt istället. Den 4:e ska pappren vara inne o det finns inte en endaste chans att jag får mitt schema innan dess. Sommarschemat för SSK e inte ens klart ännu!

    Igår va vi i Halmstad o badade! Har bränt oss!!! Knuten blev bara lite rosa för vi försökte ha honom påklädd. Men han ville vara i vattnet hela tiden så då blev han så kall med blöta kläder på sig! Någon som har erfarenhet av de där soldräkterna till barn? E de som våtdräkter eller blir de blöta som badkläder!? Knuten frös även i sina badbrallor när de va blöta o han va på strande. Annars gick det superbra! Vi fick tvinga med oss Knuten för han ville absolut vara kvar i vattnet. Vi anlände kl 11 å åkte hem kl 15. Kunde varit där längre... Härligt o knappt något folk alls.

    Bilen har pajjat IGEN! Nu e det själva startlåset som e helt paj. Går inte att vrida om nyckeln. Varför kan man inte vinna lite pengar så man kan köpa en ny?! Har lagt ner hur mycket som helst på bilen detta år!!! Å fler o fler saker bara går sönder! SUCK! Nu e hela vår budget slut! Händer det ngt mer nu så e det kört!

  • stiäärna

    Hej alla goa mammor!
    Jag ville egentligen gå in och gratta er på mors dag, men vips så blev klockan för mycket för det... Fast för mig räknas det eftersom jag inte lagt mig ännu
    Hoppas iallafall att ni alla har haft en fin dag?
    M var här i helgen så jag har faktiskt fått sovmorgon för första gången på VÄLDIGT länge och vilken annorlunda känsla att faktiskt vakna och vara PIGG!
    Har känt mig som duracell-kaninen här hemma!
    I övrigt har jag fått paus från byta blöjor, mata, bada, leka osv. Har varit skönt!
    Sen var M så pass gullig också att han bjöd faktiskt mig på Thaimat som Mors dag-present. Och vi bråkade inte en endaste gång när han va här!!! Svimmade ni nu??

    Kram på er allihopa!!

    Lycklig: FY vilken vild panik jag hade haft! TUR att det gick bra!!

    Vildkorn: Vilken fruktansvärd tragedi! Stackars liten flicka, stackars hennes föräldrar...

  • sthlmfilur

    hej!!
    då sitter man här eller halv ligger i sängen och har fruktansvärt ont och får ingen smärt lindring förrän efter operationen och jag rullas inte in på operationen förrän kl 13.00 så kommer bli en jobbig förmiddag..
    hoppas ni andra får en bra dag


    Emiliya 080304 & Imran 090214 - yagubova.blogspot.com
  • Evve81
    sthlmfilur skrev 2009-06-01 06:04:22 följande:
    hej!!då sitter man här eller halv ligger i sängen och har fruktansvärt ont och får ingen smärt lindring förrän efter operationen och jag rullas inte in på operationen förrän kl 13.00 så kommer bli en jobbig förmiddag..hoppas ni andra får en bra dag
    Hoppas det går bra idag!

    Högbergarna: En solskyddsdräkt (i alla fall de vi har) är ju som vanliga badkläder så de blir blöta i dem.

    Stiärna: Härligt med sovmorgon.

    Nej nu måste vi äta frukost så jag är redo för jobb om 1h
  • första

    God morgon!
    Här skiner solen även idag och jag har nya kläder på mig!
    Pengarna rullade i fredags och det var inte så mycket plagg man fick med sig hem ändå tycker jag. Men vad skönt det var att någon annan plockade fram och sedan gick och hämtade annan storlek! Tyckte dock inte att hon var så himla bra. När jag sade nja, jag får lite mage i den här toppen, behöver en kortare modell så sa hon nä det tycker jag inte, den sitter jättefint! Någon topp som jag sade nej till blev hon nästan lite arg över...

    Annars har helgen varit bra. Elsa har badat i poolen för första gången. Fast roligast var nog nästan att gå i och ur den. Skönt att ha en liten variant så det går enkelt att byta vatten. För med en tjej som går i och ur hela tiden så blir det en hel del gräs däri. Således måste vi byta vatten varje dag. Men något skall väl maken göra...
    Fick lite frukost på sängen igår samt teckningar av barnen. Blev jätteglad. Förra året fick jag lite surt säga till maken att det var mors dag varav han svarade ja just det, måste ringa mamma. Och jag bara hallå! Jag är oxå mamma. Och fick svaret ja just det.. Ridå...........

    Annars så börjar det utkristallisera sig lite ord från Elsa. Eller ord och ord. La=lampa.

    Sthlmfilur:
    Hoppas det går bra idag

    SoF:
    Bildbevis på nya frisyren!

    Nu skall jag in på Prommis blogg och bli lite avis. Sen är det väl bäst jag börjar jobba. Satt förresten och slet igår med att lägga ut lite plagg på Tradera. På dåligt humör som vanligt när jag håller på. Väl färdig gick jag och kollade mailen och då hade jag redan fått ett bud på ett av plaggen. Och nu på morgonen ett till! Lycklig! Hoppas det blir lite budgivning så att jag får inte lite stålar!!!!!!!

  • Kicko
    MariaK skrev 2009-05-31 21:01:24 följande:
    Måste ju berätta med att det hände en väldigt farlig sak ida Vi sov hos manges bror inatt ju o svärmor skulle komma o hämta oss så vi kunde komma o äta midda hos dem. Hon lämnade Milo med farfar så länge.När vi kommer hem till dem o hon svänger in på uppfarten så STÅR MILO där helt själv på framsidan De bor i ett villarkvarte med stor väg utanför plus att han måste ha gått förbi deras stora djupa damm för att komma dit där han var......Dels så höll vi ju nästan på o köra på han.......o sen börjar man tänka på om han hade gått fram till dammen o trillat i eller gått ut på vägen Vi trodde ju att farfar måste ju va här nånstan o leta förbrilt efter han men ne........... han var nere i skogen o visade en traktor för några som var intresserad av den............ Jag var fly förbannad men vad hjälpte det. Han sa att ja men han var ju här alldeles nyss......... Så idag fick man en sån tanke att FY vad livet kan vända snabbt..... Tänk om vi inte hade haft vår Milo hos oss längre
    Usch vad hemskt. Ja man ska inte ta livet för givet. Tur inget hände. Det tråkiga är ju att man har svårt att lita på honom efter det.
    Såphia skrev 2009-05-31 21:49:42 följande:
    Men usch Lycklig, vad hemskt. Jag hade kräkt av rädsla! Nej, nu överdrev jag nog lite men det kan ju hända hur mkt som helst hur snabbt som helst. Man blir knäpp bara av tanken. Camellis: Tänk att behöva säga till en förälder "kan du kontakta ditt barn?" Hur kan man inte ha kontakt med sitt barn? Vi har som sagt tidigare, också ett barn som inte har ngn kontakt med sin bio-förälder (mamma). Sorgligt.. Hoppas han mailar A snart. Vad härligt ni verkar ha haft Prommis! Härligt foto, nu ska vi kika in på din blogg.Måste bara berätta. Fredde var iväg på en nyöppnad cykelaffär som hade ett supererbjudande. Han kom till kön en halvtimme innan öppning och lyckades knipa en Monarkcykel 12-tum, med stödhjul och korg. Suuuuperfin! Ordinariepris 1200:- Vårt pris: 89:-!!! Så bra att man nästan började gråta. Han fick tag på en röd dock. (till min glädje, älskar rött till pojkar), de hade tio blåa och tio röda. När F kom fram så sa försäljaren "pojkcyklarna är slut" (han tittade på V). F blev skitförbannad och sa "du menar att de blåa cyklarna är slut och att du har röda kvar?!!" Mannen svarade skamset "mmm" F svarade surt "då tar vi en röd till grabben" Några damer i kön skrattade hjärtligt. Jag blev stolt här hemma när jag hörde. Rätta takter och nått har jag lyckats banka in i skallen på honom.
    Hejja Fredde Heja!!!Bra gjort. Gillar också rött på pojkar. Har det en hel del till J Men han är så fin i blått. Han får så härligt intensivt blå ögon. Idag har han Röda shorts.

    Jag har haft lite(mycket)fullt upp sista tiden.
    I Tisdags var jag i ullared. Vips var man 2500 kr fattigare. i Fredrik håller på att förbereda saker till sin borors bröllop då använder han denna datorn. Försöker hinna i kapp i trädgården.
    Sen har jag lagt MÅNGA timmar på att hitta en klänning till på lördag. Hittade en tillslut på Lindex som får duga. Ill rosa.
    Har jobbat i Lördags och firat morsdag för glatta livet i går. först hos min mormor och sen här med svärföräldrar och det blivande bröllopsparet.

    Har era barn börjat sjunga själva? Det är så gullit när jonathan springer om kring här hemma så sjunger han ofta på blinka lilla stjärna eller Imse vimse spindel. Nu menar jag inte att han säger orden men man hör att det är det han försöker sjunga.

    Kommer inte vara jätte närvarande här den närmsta veckan tyvärr. för vi ska till Gottland på Onsdag bröllop på lördag. och har massor att göra innan dess.
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Jen ny

    Kikar in lite snabbt, läser ofta vad ni skriver men orkar faktiskt inte kommentera. Mycket just nu. Har fortfarande en del ångest inför framtiden (skola m.m.) känner att jag inte duger och så.

    I dag var jag in till Gävle. Till gyn närmare bestämt och kollade upp mina förbskade blödingar. De kollade med microskåp på livmodertappen igen och de som gjort det vet hur trevligt det är.
    Iaf så hade jag en bit livmoderslemhinna som hängde ut från livmodertappen som de brände bort. Hoppas på att småblödningarna ska sluta.

    Lycka till på operation sthlmfilur och vilken redig karl du har SoF!
    Nu ska jag inte tra ut er mer!
    Ha en bra dag allihopa!

  • Evve81

    Kicko: Hoppas ni får det bra!

    Jen ny: Skönt att du kollat upp det och det är itne lätt med framtiden. Men jag har lärt mig att det oftast löser sig på ett eller annat sätt

    Agaton har börjat säga MI MI MI = MERA!

    Jag har blivit erbjuden jobb ett helt år idag. Samma som jag har nu fast 67,5% istället för 50% och det ska jag nog tacvka ja till. Har pratat med facket idag och det är ju så mycket kring las listor och annat.... Tidigare låg jag på förskolläralistan men nu på resursassistent och jag som hört att man itne får räkna det man jobbar då men det kanske är om man är personligassistent. Ja efter att ha pratat med facket tänker jag tacka ja och sedan säga att jag vill ha alla efter middagar och all extratid som jag kan få!  Känns rätt bra ändå att veta att man har jobb även om det inte är så många % som jag önskar


Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (5)