• Cara Mia

Varför förstår inte folk skillnad på MJÖLKFRITT och LAKTOSFRITT???!!!!!!

Min dotter på snart 14 månader tål inte mjölk. Alltså ALL mjölk.

Idag fyllde svärmors gubbe år och svärmor hade fixat en egen liten bakelse till dottern. När hon beställde sa hon mjölkfritt. Så vi antog att det var mjölkfritt.

Nu ikväll har det bara runnit ur henne! Stackars liten

Blir så irriterad!!

• Svar på tråden Varför förstår inte folk skillnad på MJÖLKFRITT och LAKTOSFRITT???!!!!!!
  • frecklefart90

Okunskap okunskap okunskap.
    Tråkigt men sant. Stackars liten

• Blå Flygare

Jag har börjat säga mjölkPOTEINfritt, det hjälper ofta. Och att dubbelkolla. Tråkigt att det ska behövas, men förstår samtidigt att allergi inte är allas specialämne och intresse

• Cara Mia
    frecklefart90 skrev 2009-05-28 21:12:38 följande:
    Okunskap okunskap okunskap.Tråkigt men sant. Stackars liten
    Ja det är så synd om henne... hon får så ont i magen också tror jag

För jag vet att vi ej givit henne någon mjölk för vi är supernog.

Vi har precis fått veta att det är det också så hennes mage hade precis börjat bli helt normal... suck!
  • Cara Mia
    Blå Flygare skrev 2009-05-28 21:14:35 följande:
    Jag har börjat säga mjölkPOTEINfritt, det hjälper ofta. Och att dubbelkolla. Tråkigt att det ska behövas, men förstår samtidigt att allergi inte är allas specialämne och intresse
    Ja tror nästan jag får börja göra det så att folk fattar :S
  • frecklefart90
    Smart

Klassikern är när folk bakar och säger att det är mjölkfritt och så har de bakat med smör. Hmm...
  • Cara Mia
    Smart Klassikern är när folk bakar och säger att det är mjölkfritt och så har de bakat med smör. Hmm...
    Ja haha, dotterns kusin fyllde år förra veckan och vi frågade om det nån kaka var mjölkfri.

- ja men det här har jag bakat själv och dom är det ingen mjölk i..
    - Smör då?
    - Eh, ja jo det ärdet ja...

Haha..
  • Blå Flygare
    snyggt hur jag missade ett R där
  • frecklefart90

Cara Mia skrev 2009-05-28 21:18:25 följande:

Ja haha, dotterns kusin fyllde år förra veckan och vi frågade om det nån kaka var mjölkfri. - ja men det här har jag bakat själv och dom är det ingen mjölk i.. - Smör då? - Eh, ja jo det ärdet ja... Haha..
    Det är jobbigt att tänka ibland

För mig är det underligt att man som värd inte ser till att ALLA inbjudna kan äta.
  • Nikki S

Antagligen för att det talas mest om laktosintolerans och folk misstar det för mjölkallergi.

• Cara Mia
    Det är jobbigt att tänka ibland För mig är det underligt att man som värd inte ser till att ALLA inbjudna kan äta.
    Eftersom det är så nytt så tänkte hon nog inte på det. Hennes sån är glutenallergisk och vi fixar alltid glutenfritt till han så..
    Nikki S skrev 2009-05-28 21:22:50 följande:
    Antagligen för att det talas mest om laktosintolerans och folk misstar det för mjölkallergi.
    Förmodligen.. :S
Svar på tråden Varför förstår inte folk skillnad på MJÖLKFRITT och LAKTOSFRITT???!!!!!!