Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

Retrovagnstråden 16

Nu har jag hämtat hem "prinsessvagnen" som visade sig vara en Brio, i princip likadan som Elisabeth jag köpte av Nemia. Lite synd men hon som sålde ville så väldigt gärna att den skulle ingå i min samling så det var bara att ta den. Den har dessutom stänkskärmar och de har inte den jag köpte av Nemia för dem sålde hon separat.

• jagäraf
    Boothwalker skrev 2009-07-24 18:37:22 följande:
    Samma färg?
    Ja, exakt samma färg. Tror det mesta annat stämmer också förutom suflettspännena men den här ska vara från -56 och den andra är från -57. Jag har dock inte ställt dem brevid varandra än för 57:an står där uppe på Magasinet och dit har jag inte fått den nya än så jag kan inte jämföra helt.

Yukio, chassit ser ju som sagt ut som Prinsess men sittdelen har åtminstone inte jag någon aning om vad den kan heta.
  • jagäraf
    Bambusa skrev 2009-07-27 14:20:52 följande:
    ska köpa en emmaljunga prinsses,80tal.. men ska de vara stora eller små hjul till den? den har små å de ser lite skummt ut... skulle va kanon med en korekt bild om nån har... tack på förhand!!

• jagäraf
    Asereht skrev 2009-07-28 13:11:33 följande:
    Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag har ett sulkychassi av äldre modell (dennis sport?) som jag undrar om man kan byta hjul på. Jag kan nämligen inte förstå hur man isf tar av hjulen. Varför jag vill sätta på andra hjul har med höjden på styret att göra, den blir för låg för mig vilket inte funkar med min knackiga rygg så jag hoppas kunna sätta på andra hjul för att få upp höjden lite. Någon som vet råd?www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpvflr...
    Jag kan inte hjälpa dig ang hur man får av hjulen men tyvärr kommer problemet bli att bromsen kommer ligga på om du sätter på större hjul. Tror det blir svårt att fixa just det.
  • jagäraf
    Bambusa skrev 2009-07-30 00:53:50 följande:
    köpte idag min första gamla vagn, emmaljunga prinsses, troligen 80tal... vinröd liggdel och brun sittdel.. har redan sovits en liten stund i liggdelen... :D mamma sa att jag låg i nå liknande när ja va liten...
    Grattis till vagnen Har du några bilder att visa? Jag är jättenyfiken och faktiskt mest på sittdelen. Har köpt en panoramavagn med sittdel som inte är Gesslein utan jag tror att det kan vara just en prinsess. Har inte fått hem vagnen än (står hos min dotter) så jag har inte kunnat kolla ordentligt. Min sittdel är ljusblå och i någon form av plysch, tror jag.
  • jagäraf
    spuff skrev 2009-07-30 11:09:26 följande:
    Vad fin den ser ut, men är chassit verkligen princess?
    Nej, chassit tillhör en Gesslein Panorama från slutet av 70-talet, med röd galonliggdel. De har alltså köpt till en sittdel av annat märke som jag misstänker kan vara en Prinsess.
  • jagäraf
    spuff skrev 2009-07-30 11:32:04 följande:
    Aha, nu förstår jag. Jag har ju ett prinsess-chassi med förmodligen tysk sittdel. Men det funkar tydligen ofta att kombinera olika märken? Man blir ju lite orolig för säkerheten, att det inte ska sitta lika bra i chassit.
    Gesslein och Emmaljunga hade snarlika fastsättningsanordningar på 80-talet så det funkar. Enl min dotter måste man dock klämma ihop chassit en aning för sittdelen är lite smalare men när allt väl är på plats så är det nog lika säkert som originalet.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16