Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

Retrovagnstråden 16

Boothwalker skrev 2009-07-08 16:43:03 följande:
    Borde det inte räcka med att duscha dem i riktigt varmt vatten?
    Kranvatten är väl sällan mer än 65 grader och kokvatten 100 grader så det räcker nog inte.
  • jagäraf
    Boothwalker skrev 2009-07-08 16:48:46 följande:
    Grejen är ju att man ska värma den så det blir mjukare... Jag vet inte hur mycket värme gummit i hjulen behöver för att bli mjukt =)
    Nej, jag vet egentligen inte heller.

Vilken var din barndomsvagn som du missade?
  • jagäraf

Booth, den var jättefin. Försökte du men hann inte, eller?

• jagäraf

Jag mailade affären på Tjärhovsgatan (den med regnskyddet). Vagnen som finns under skyddet är en röd Simo från 60-talet. Ord pris 2500:- men reas nu för 1900:- ifall någon skulle vara intresserad.

• jagäraf
    spuff skrev 2009-07-08 20:15:52 följande:
    Tycker nog inte den är värd 1900...väldigt torra smuliga däck såg det ut som. Men jag kan gå och kika närmare på den imorgon
    Inte för min skull, ska inte köpa den. Men skulle iofs gärna se foto!

Jag vann igår en auktion på Tradera, en leksakskatalog från 1957, Brio. Hurra!

Grattis till fin vagn, Kortnos.
  • jagäraf

Nu är båda tvillingvagnarna hemma och har fått sina riktiga chassin.

Princess:

Derby:

• jagäraf

Så här var det. Båda vagnarna har använts i en Jämo-kampanj. Sen fick en tvillingmamma köpa den ena vagnen och sålde den senare på Tradera där jag köpte den. Så visade jag den här i tråden och då upptäckte Misery att den hade fel chassi, alltså överdelen var en Derby och chassit Princess. Jag kontaktade då den jag köpt den av och undrade om hon visste var den andra kunde finnas. Hon talade om var hon fått vagnen ifrån och så började jag maila hit och dit och efter några månader fick jag svar att vagnen fanns att hämta på länsstyrelsen i Uppsala. Alltså Princessöverdelen med Derbychassi. Klart som korvspad, eller hur

• jagäraf

Det roliga är också att jag för något år eller två sen var på väg att köpa den röda av en tjej på Värmdö. Hon hade båda vagnarna och ville sälja dem för 1500:- st om jag inte minns fel. Den röda saknar fotsack så jag lyckades pressa ned priset till 1200:- men sen ångrade jag min ändå. Nu har jag som sagt båda vagnarna och har betalt 50:- för den ena och fått den andra helt gratis (plus bensin såklart). Sen måste allstå JÄMO (jämställdhetsombudsmannen) köpt dem båda.

Visserligen står det JÄMO stämplat med röd färg bak på bådas sufletter men det står jag ut med. Jag tycker också att det är lite skoj att de varit med i JÄMO-kampanjen.

• jagäraf

Det står JÄMO med vit färg på sufletterna, skrev fel.

Svar på tråden Retrovagnstråden 16