• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Beckah82

Affären har bara öppet 2 dagar i veckan så jag ska dit vid nästa tillfälle och köpa vagnen och sätta hjulen rätt

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Beckah82

...om inte någon annan hinner före

Jag har tänkt på det här ända sen jag lämnade affären typ och grämt mig! VARFÖR köpte jag den inte?! Gah!

• Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-20 08:37:09 följande:
    ...om inte någon annan hinner före Jag har tänkt på det här ända sen jag lämnade affären typ och grämt mig! VARFÖR köpte jag den inte?! Gah!
    I know your feeling. Fast jag brukar tänka som så att finns den kvar är det meningen att jag ska ha den...
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • jagäraf
    Boothwalker skrev 2009-08-20 08:16:30 följande:
    smart. Har dina vagnar med olika stora hjul knixar? Mitt exklusivechassi har en hjulpinne under och en över nederdelen på chassit. Så de hamnar på olika höjd...
    Mina vagnar har också så att ena pinnen sitter över och den andra under. Håller tummarna att du får vagnen, Beckah, den är jättefin. Dessutom tycker jag det är så skoj med lite annorlunda märken.
  • Beckah82
    Boothwalker skrev 2009-08-20 08:38:25 följande:
    I know your feeling. Fast jag brukar tänka som så att finns den kvar är det meningen att jag ska ha den...
    Det är sant. Den tanken var rätt lugnande faktiskt
    jagäraf skrev 2009-08-20 09:18:57 följande:
    Mina vagnar har också så att ena pinnen sitter över och den andra under. Håller tummarna att du får vagnen, Beckah, den är jättefin. Dessutom tycker jag det är så skoj med lite annorlunda märken.
    Ja det tyckte jag också var skoj sen när jag insåg att det inte ens går att Googla på den knappt. Spännande ju
  • jagäraf

Jag minns märket Knokin från det att jag hade småbarn själv. Vill på nåt sätt koppla ihop det med vagnar av korg men just där kanske jag blandar ihop med Knorr. Jag tror Knokin och Teutonia kan ha kommit ungefär samtidigt till Sverige och det vill åtminstone jag koppla till slutet av 80-talet eller nåt sånt.

• Beckah82
    jagäraf skrev 2009-08-20 09:32:28 följande:
    Jag minns märket Knokin från det att jag hade småbarn själv. Vill på nåt sätt koppla ihop det med vagnar av korg men just där kanske jag blandar ihop med Knorr. Jag tror Knokin och Teutonia kan ha kommit ungefär samtidigt till Sverige och det vill åtminstone jag koppla till slutet av 80-talet eller nåt sånt.
    Om jag får köpt vagnen tänker jag maila bilder till Knokin och fråga tänkte jag
  • jagäraf
    Beckah82 skrev 2009-08-20 09:35:35 följande:
    Om jag får köpt vagnen tänker jag maila bilder till Knokin och fråga tänkte jag
    Jättebra idé. Jag skrev till Gesslein för ett tag sedan och berättade om mitt intresse för deras vagnar. Det tog ett bra tag innan någon svarade på knagglig engelska att de blivit så glada och förvånade över min lilla Gessleinsamling. De berättade också att Gesslein Royal tillverkades från slutet av 70-talet tills i slutet av 80-talet vilket var skoj att veta eftersom jag trodde de tillverkats betydligt längre. Förmodligen såldes det äldre ex nya i barnvagnsaffärer i Sverige fram till åtminstone mitten av 90-talet.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16