• meic

ris som stått framme?

Jag glömde min stora gryta med ris framme imorse, det var nykokt och skållhett kl 08,30 och då ställde jag det åt sidan, kan jag äta det nu?

• Svar på tråden ris som stått framme?
  • meic

Jag åt det! Tack det smakade så gott så!

• meic
    Egensinnig skrev 2009-05-29 16:39:54 följande:
    Jag har 2 killkompisar som kokade en stor gryta ris på måndag och sedan åt de det alla 5 arbetsdagar den veckan. Och grytan stod på spisen i rumsvärme hela veckan. JAG hade aldrig gjort det men upp till en natt om det luktar o smakar ok så! Finns ju massa andra saker man äter som ligger i rumstemp o det borde vara jämförligt - bullar, bröd mm
    haha! åh fy! det tycker jag är lite väl...
  • meic
    inze skrev 2009-05-29 16:44:12 följande:
    Finns ju risk för sånt här: www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/bacill.../ även om jag själv aldrig blivit sjuk av ris, vad jag vet.
    men usch! haha! ångrar att jag lästa inkubationstiden på 6-24 timmar... kommer ju må illa nu bara för jag läste det
  • meic

Än har jag klarat mig men jag slängde det som blev över och gjorde nytt nu ikväll iallafall haha!

• meic
    norgesessan skrev 2009-05-29 22:19:19 följande:
    Meic, sätt in resterna i kylen om det blev nåt! (så kan du inte komma i morgon med att du glömde )
    japp resterna från gamla riset åkte ut, och resterna från det nya åkte rätt in i kylen!!
Svar på tråden ris som stått framme?