• Lillstrumpa81

Är frisörschampo o balsam bättre än "vanligt" schampo och balsam??

Jag har långt, lockigt och jättetorrt hår

• Svar på tråden Är frisörschampo o balsam bättre än "vanligt" schampo och balsam??
  • After Forever

Det är nog individuellt. Man får prova sig fram. För min del spelar det ingen roll tycker jag, har använt både billigt och dyrt och det dyrare har inte vart bättre.

• k a t t a

Jag använde alltid ICA-schampon och hävdade att det bara var buffel och båg att det skulle bli bättre med ett annat. Mitt hår såg alltid ut som tuggummi, jag fick alltid skäll när jag gick till frisören. Frisörerna frågade alltid: "Använder du inpackning?", vilket jag gjorde och så frågade de hur ofta jag toppar håret, vilket är var 6e vecka.

Sen, efter mycket tjat och många om och men så investerade jag i Matrix Biolage. Och VARJE gång jag gått till frisören sedan dess har jag fått komplimanger för mitt hår. Mina kompisar säger också att mitt hår blivit mycket finare och det är nu en decimeter längre än det någonsin varit.

• korfu08

Fr mitt hår är det bättre och hårspray som man köper hos frisören ocks¨å men det kanske är upp till var och en.

• hippiegirl
    Jag var likadan som katta 4! Men så när min väninna öppnade sin egna frisörsalong ville jag bidra lite till hennes verksamhet... jag köpte också matrix Biolage.Helt klart det bästa någonsin för mitt hår! Och jättedrygt!

Men man kanske har olika känslighet i håret...? Ts du får prova dig fram!
    *Love is my religion*
  • stenkul

Märkte en betydlig skillnad på mitt torra risiga här när jag köpte Sebastians shampo och balsam hos min frisör. Ansåg innan att det spelar ingen roll vad man använder, men för mig gjorde det stor skillnad. Har ett härligt fräscht hår nu som inte ser risigt och bedrövligt ut.

• Emmisen1

Klart skillnad på frisörernas!! Jag använder bara Redken, har så gjort i 10 år. Mitt hår glänser som i tv-reklamen

• Ellabus

Ja, det är mycket bättre! Har midjelångt hår och använder aldrig annat än frisörprodukter. Joico är jättebra för mitt hår, även Kerastase har jag varit nöjd med. Det kostar ju en hel del jämfört med andra produkter, men de är ofta väldigt dryga och det är rätt så skönt att slippa "bad hair-days". T o m min sambo som bara har ett par cm hår på huvudet tycker att det är stor skillnad, kanske främst för hårbotten för hans del. Ofta finns ju små reseförpackningar, om du bara vill testa!

• stjärn fall

affärens shampo innehåller mest vatten, det är dyrare men samtidigt drygare med frissans produkter....sen finns det absolut shampos hos frissan som ej är värt pengarna.....dvs alldeles för dyrt typ 600 kr flaskan

• k a t t a

Håller med om att Joico är bra!

• C R

Visst är det stor skillnad.
    Många tycker att det är dyrt med frisörprodukter men de är ju så dryga o du betalar inte för en massa vatten.
    Du får hjälp med produkter som passar just ditt hår när du handlar hos frisören.
    Är själv frisör o tycker mycket om Joicos produkter.

Svar på tråden Är frisörschampo o balsam bättre än "vanligt" schampo och balsam??