Jag vet inte om det direkt har sagt pang och så vart musklerna större. Märkte när jag tränade med "lätta vikter" hos sjukgymnast att figuren vart snyggare på 3 veckor, sjukgymnasten frågade tom hur många kilo jag gått ned i vikt, jag som inte hade gått ned ett kilo.
Sedan har jag med märkt ca 3 år efert avslutad träning och en ökning i vikt på 3 kilo att jag behöver två -tre storlekar större kläder...
Synd att jag inte kan leva på gamla meriter saknar motivationen att sätta igång. Jag gjorde styrketräningen som cirkulationsträning, hade endel balansövningar med.
Upplever att jag har mer uthålliga muskler med, orkad tex gå med sjukgyemnaster på mitt arbet vid en konfernsresa, vi gick snabbt då, de var imponerade av att jag orkade hålla deras tempo trots (minst) 30 kg övervikt. De sjukgymnasterna joggar och cyklar ständigt. Hörde föreläsaning med Magnus Hagmar stom studerat OS kvinnor (svenska)och av dem hade 37% PCOS. Finns att läsa mer om det på internet.
Skulle vara intressant att göra en kroppsammansätningsmätning och se hur mycket fett,skelett, vatten och muskler man har. Har gjort förr i stuie om PCOS men minns bara att jag har extremt tätt skelett (tungt).
Min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/