• sakoline

Bygger ni muskler, PCO-systrar?

Vad jag förstått har vi en liten fördel: vi kan lättare bygga muskler, alltid något positivt!
    Det gör inte jag, men jag skulle vilja testa styrketräning och se någon skillnad. Bra träning är det ju också, att inte bara köra kondition.
    How about you?

• Svar på tråden Bygger ni muskler, PCO-systrar?
  • 789

Haha, vilken rolig tråd Ja, jag bygger men inte vet jag om jag har nån fördel av PCO:n i det fallet, krävs nog RÄTT tung träning för att se nån skillnad..... Men om du inte testat styrketräning så GÖR DET!!! Jag tycker det är skitkul och dessutom nyttigt på alla sätt och vis.

• sakoline

Jag har fattat det så - att om vi ändå får ta del av männens värld med ölmage, tunnhårighet och acne så kan vi ju lika gärna få deras anlag för bra muskeluppbyggnad också!

• JWN

Jag upplever att jag bygger lättare...att bara jag kör lite tyngre styrka så säger musklerna pang och blir större...
    Fast jag vet ju inte hur det hade varit om jaginte haft PCO....

• LiselottePCOS

Jag vet inte om det direkt har sagt pang och så vart musklerna större. Märkte när jag tränade med "lätta vikter" hos sjukgymnast att figuren vart snyggare på 3 veckor, sjukgymnasten frågade tom hur många kilo jag gått ned i vikt, jag som inte hade gått ned ett kilo.

Sedan har jag med märkt ca 3 år efert avslutad träning och en ökning i vikt på 3 kilo att jag behöver två -tre storlekar större kläder...
    Synd att jag inte kan leva på gamla meriter saknar motivationen att sätta igång. Jag gjorde styrketräningen som cirkulationsträning, hade endel balansövningar med.

Upplever att jag har mer uthålliga muskler med, orkad tex gå med sjukgyemnaster på mitt arbet vid en konfernsresa, vi gick snabbt då, de var imponerade av att jag orkade hålla deras tempo trots (minst) 30 kg övervikt. De sjukgymnasterna joggar och cyklar ständigt. Hörde föreläsaning med Magnus Hagmar stom studerat OS kvinnor (svenska)och av dem hade 37% PCOS. Finns att läsa mer om det på internet.

Skulle vara intressant att göra en kroppsammansätningsmätning och se hur mycket fett,skelett, vatten och muskler man har. Har gjort förr i stuie om PCOS men minns bara att jag har extremt tätt skelett (tungt).

Min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Wavva

Jag får lätt stora muskler och ser därmed ganska stor ut när jag tränar. Inga långa slanka muskler, bara korta och okvinnliga dessvärre...

• kattennizze

nä jag bygger inte aktivt just nu, men så fort jag börjar träna t ex jogging kommer musklerna som ett brev på posten. Det är verkligen jättebra. Jag är verkligen stark för att vara kvinna, å andra sidan så har jag hållt på hästar i många år och då blir man oxå stark.

• Turbomamma

Har lätt PCO och jag tycker att jag har lätt att bygga muskler. alltid varit väldigt smal men ändå haft breda axlar och sett lite "bitig" ut för att vara tjej. Är dessutom inte särskilt "tjejig" och gillar typ bilar och kampsport. Hatade sen jag var typ 3 år att ha klänning eller andra finkläder och har alltid varit en tuff tjej. Funderar ibland på om det också kan ha nåt samband

• M I R R E

Japp min kropp bygger rejäla muskler när jag sätter igång.

• jensan 80

Jag har liksom en musklig kropp utan att egentligen behöva bygga muskler, de syns ändå... Men har iofs alltid tränat, även om det inte har handlat om att bygga muskler... :)

• mullemuppan

Ja, jag bygger musklar som bara den. Kör nästan bara konditionsträning (löpning, cykling, spinning, step) varvat med stationsgympa (som fokuserar på kondition och funktionell styrka) men ser ändå ut som en Belgisk Blå. Är inte helt nöjd med att vara så musklig men kan ju inte gärna ge upp träningen som jag mår så bra av...

• sakoline

Åh jag blir så sugen på att styrketräna! Vill inte bli belgisk blå :p men lite mer muskler gärna

• CindysMamma

Hej..

har oxå PCOS..
    Jobbar som Lastbilschaufför och visst syns de annat än filmjölk på armarna ;)
    T.om så att min otränade karl ligger i lä :P

Dock så stämmer det nog väldigt bra att vi bygger muskler lättare, iom hormonerna :)

• Hannathu

japp
    har alltid haft lätt att få stora korta muskler som en sprinter ungefär

Väger alltid mkt mer än andra med motsvarande storlekar på kläder

Svar på tråden Bygger ni muskler, PCO-systrar?