Inlägg från: Mammut och Papput |Visa alla inlägg
  • Mammut och Papput

Får inte sömn

Det där känner jag också igen! Det beror ju tyvärr ofta på stress och att man mår dåligt =( Det jag brukar försöka med är att gå upp och dricka något, att sitta uppe lite extra länge, att FÖRSÖKA sluta försöka somna och abra slappna av istället och känna att 'jag behöver inte somna, jag får mycket av att bara ligga och vila här', då kopplar man kanske bort och somanr fortare (?). Min man gör armhävningar när han inte kan sova.

• Mammut och Papput

Iskall Öl skrev 2009-05-31 01:13:45 följande:

Antecknar allt här. Och gör allt!! Uh, vad som helst för sömn. Är hungrig jämnt och blir så hungrig att jag spyr galla (jävla äckligt). Idag föll jag ihop av no reason fastän jag kände mig hur pigg som helst. Vad händer liksom?
    En del somnar av ljudböcker också. En riktigt tråkig en borde hjälpa.

Hur äter du och dricker du?
  • Mammut och Papput

Iskall Öl skrev 2009-05-31 01:17:32 följande:

Mammut och Papput skrev 2009-05-31 01:14:59 följande: På sistone har det blivit riktigt dåligt. Nästan ingen mat alls. Inte heller tränat. Varit sjukskriven och mest liggandes i rummet, eller på sängen. Så jag tar det lugnt om man säger så. Känns helt galet, känns som att man inte kan kontrollera kroppen. Som att hjärnan inte hänger meeed, precis som när man är döslut. Läskigt doooock!
    Jag tycker först och främst att du ska äta och dricka ordentligt. Dina nervsystem och hela ämnesomsättningen är på sned nu och detta påverkar hormoner och annat i din kropp som förmodligen är väldigt stressad.
    Varför äter du inte?
  • Mammut och Papput
    Anonym skrev 2009-05-31 22:05:30 följande:
    Sömntabletter?
    För det första är ts enligt presentationen född -93 (få läkare är bekväma att skriva ut till unga människor). För det andra, eftersom hon har en del punkter som behöver förbättras (matintag) så är sömntabletter ett dåligt alternativ.
Svar på tråden Får inte sömn