• Iskall Öl

Får inte sömn

Just nu har jag varit vaken i 42 timmar. Straight. Jag känner mig inte trött. Inte sådär övertrött som man kan känna sig. Utan helt normal.

Jag får inte sömn helt enkelt. Försökte både igår natt och nu, men det går inte. TIPS någon?

• Svar på tråden Får inte sömn
  • Anonym (samma här)

Jag har samma problem. Är så trött och sliten om dagarna men på nätterna kan jag inte sova. Då blir jag pigg och det är omöjligt att slappna av. Vet inte vad detta beror på. Kanske mental stress under dagen?

• Iskall Öl

Ja, jag förstår inte. Jag märker inte av det mer än att ögonen är lite trötta. Helt sjukt. Är utskriven för depression också. Och stress har jag ju, så det ligger nog nåt i det.

Men jag VILL sova. Nu.

• Mammut och Papput

Det där känner jag också igen! Det beror ju tyvärr ofta på stress och att man mår dåligt =( Det jag brukar försöka med är att gå upp och dricka något, att sitta uppe lite extra länge, att FÖRSÖKA sluta försöka somna och abra slappna av istället och känna att 'jag behöver inte somna, jag får mycket av att bara ligga och vila här', då kopplar man kanske bort och somanr fortare (?). Min man gör armhävningar när han inte kan sova.

• Anonym (ella)

Har ni stressig vardag? Det påverkar sömnen....depression också..

• Anonym (samma här)

Jag med. Hela kroppen skriker efter sömn men huvudet vägrar att stänga av så man ligger bara och vrider och vänder på sig. De säger att motion hjälper men inte i mitt fall. Jag rör mig varje dag. Har du testat CD-skiva med mental avspänning? Det fungerar för en del.

• Iskall Öl

Antecknar allt här. Och gör allt!! Uh, vad som helst för sömn.

Är hungrig jämnt och blir så hungrig att jag spyr galla (jävla äckligt). Idag föll jag ihop av no reason fastän jag kände mig hur pigg som helst. Vad händer liksom?

• Mammut och Papput

Iskall Öl skrev 2009-05-31 01:13:45 följande:

Antecknar allt här. Och gör allt!! Uh, vad som helst för sömn. Är hungrig jämnt och blir så hungrig att jag spyr galla (jävla äckligt). Idag föll jag ihop av no reason fastän jag kände mig hur pigg som helst. Vad händer liksom?
    En del somnar av ljudböcker också. En riktigt tråkig en borde hjälpa.

Hur äter du och dricker du?
  • Anonym (samma här)

Jag är ensamstående på heltid till en trotsig fyraåring. Jag äter också antidepressiva. Förra året försökte jag sluta med tabletterna men då blev det ännu sämre med sömnen. Jag tror i och för sig sommaren och ljuset påverkar en del också. Det verkar som om man behöver mindre sömn då. Det är lättare att sova under vinterhalvåret.

• Iskall Öl

Mammut och Papput skrev 2009-05-31 01:14:59 följande:

Iskall Öl skrev 2009-05-31 01:13:45 följande:
    En del somnar av ljudböcker också. En riktigt tråkig en borde hjälpa.Hur äter du och dricker du?
    På sistone har det blivit riktigt dåligt. Nästan ingen mat alls. Inte heller tränat. Varit sjukskriven och mest liggandes i rummet, eller på sängen. Så jag tar det lugnt om man säger så.

Känns helt galet, känns som att man inte kan kontrollera kroppen. Som att hjärnan inte hänger meeed, precis som när man är döslut. Läskigt doooock!
  • Iskall Öl

Anonym (samma här) skrev 2009-05-31 01:15:53 följande:

Jag är ensamstående på heltid till en trotsig fyraåring. Jag äter också antidepressiva. Förra året försökte jag sluta med tabletterna men då blev det ännu sämre med sömnen. Jag tror i och för sig sommaren och ljuset påverkar en del också. Det verkar som om man behöver mindre sömn då. Det är lättare att sova under vinterhalvåret.
    Har inte ätit antidepressiva, utan naturprodukt. Fungerar lika bra och ger inga bivärkningar. Bara ett tips. Billigare är det också.
Svar på tråden Får inte sömn