• Anonym (lisa)

Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?

Detta är min allra första egna morsdag men jag har inte fått något alls och kommer tyvärr inte att få heller..lite ledsen för det och undrar om ni andra har fått något fint? (ni som har barn som är för små för att handla/göra något själva)

• Svar på tråden Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?
  • 20082011

Ett par snygga solglasögon jag fick välja själv

Jag tror inte han tycker det är särskilt viktigt, utan jag hintade ganska rejält några dagar innan när vi var på Kicks och frågade "Vad ska jag få på söndag?" med ett stort leende, så sa han att jag får välja något.

Men jag tycker absolut att man kan visa lite extra uppskattning då o då, som t.ex. på såna här dagar.
    Hade varit roligare om han gjorde det självmant såklart, men han fick välja ut nåt till Fars Dag själv också.

• Alexandra84
    Till ALLA Mammor här i tråden!

Stort Grattis på Morsdag till Er {#lang_emotions_flower}
    Hoppas dagen, oavsett hur den än så länge varit, blir bra.

Stor kram till er!
    ~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William 090414~*~
  • Mollie77
    Anonym (lisa) skrev 2009-05-31 09:50:12 följande:
    Detta är min allra första egna morsdag men jag har inte fått något alls och kommer tyvärr inte att få heller..lite ledsen för det och undrar om ni andra har fått något fint? (ni som har barn som är för små för att handla/göra något själva)
    Jag har fått städhjälp av mina tre killar..10 år 6 år samt 4 år..Samt en ny kontorsstol(som deras pappa hjälpt dom att köpa{#lang_emotions_smile})
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • lindaMC

jag fick mors dag present från lillan i magen :D
    förvisso från sambon men blev glad ändå :)

• godispinglan

hej. jag fick en morsdag present av min dotter som hade köpt till mig. och det var ett par örghängen. och dom var jätte fina.

• Lillefotan

Frukost på sängen, sovmorgon, teckninga, pussar och en fotofärgskrivare. Har skrivit ut kort på mina underbara barn.

Men på sätt och vis blir jag uppvaktad varje dag av man och barn för den mamma jag är pussar, kramar och uppskattande ord är vardag här hemma.

• Anonym (fantasi noll)

Första morsdagen fick jag inget speciellt. Eller förresten! Då jag sa åt mannen att det är morsdag idag så åkte han iväg och köpte en blomma och en jättestor godispåse (älskar godis så.. :o)). Men jag brydde mig inte jättejättemycket, han tänkte inte på det bara. Det var ju första gången.

Till farsdag hittade jag ett fint halsband till honom som var som en "spermie" formad som ett M vilket är första bokstaven på vårt barn. Han bara älskade den och fick dåligt samvete för att han själv inte "brytt" sig.

Idag fick jag ett halsband också (hahaha, fantasi noll, men ändå vad jag önskat mig), med vårt barns namn på plus en tom bricka (då vi har en till på gång)... gulligt!

Har världens bästa man i övrigt så om han missar och inte ger mig presenter osv så vet jag att han inte gör det för att han skiter i det, utan för att han inte tänker på det. Så jag har vant mig vid att tala om när det är något :o). Tror många gånger att det handlar om att de inte tänker och själva inte bryr sig speciellt om det är farsdag eller födelsedag eller nåt. Man utgår ju ofta ifrån sig själv...

• gavagai

Vi firade morsafton igår istället av någon anledning, förmodligen för att det blev så att jag tog sovmorgon, och sambon passade då på att gå iväg med lilla Mika och köpa ingredienser till våfflor samt god choklad till mig. Så jag fick fin frukost och fika, och sedan spelade vi dataspel och brottades med Mika hela dagen.

• Lindisen81

Jag fick en härlig frukost med sambo och tvåårig dotter. Så fick jag Twilight boken i pocket + en triss.

• lilla sannaw

Anonym (Ledsen, besviken) skrev 2009-05-31 20:10:06 följande:

ja, men vad gör man? :(
    ja du.. du får bita ihop och vara världens bästa mamma till ditt barn även om pappan är en bajskorv och inte kan göra nåt fint på morsdag..
    nu menar jag inte att din man är en bajskorv allmänt, men faktiskt har han kunnat gjort nåt litet iaf ....
Svar på tråden Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?