• Anonym

Jobba på Netto???

Skriver här eftersom jag inte vill att de ska veta vem jag är..
    Jag har nästan bara precis fått jobb på Netto, sa upp mitt andra jobb som var på 50% för att få 75% på netto.

Jag ska säga upp mig imorgon säger jag bara.. guuuud! Sååå värt karensdagarna som blir! (hoppas vi klarar de ekonomiskt bara)
    Men jag sätter inte min fot på netto igen!
    Vilken personalpolitik! Jobbade ett tolvtimmarspass häromdagen & man är bara 2st som jobbar åt gången, helger 2st hela dagen.
    Frågade hur det var med raster eftersom detta vart en bristvara dagar man jobbat 6-7h. Fick till svar att ibland får man ingen rast eftersom detta inte hinns med!?
    Hittade ett inlägg där någon skrev att Netto söker inte personal utan slavar! Stämmer så bra, jobbar arslet av sig & ändå är det inte tillräckligt bra eller framför allt tillräckligt snabbt! Vad jag sett med de andra som jobbar där så är inte kundservicen i 1a hand, vilket jag tycker är A&O när man jobbar i butik.

Nej, usch & fy!

Vad jag inte fattar är hur de som jobbar där går med på att det är så här?? Fanns de som jobbat flera år? Är de inte med i handels alls? Raster är ju ett måste, speciellt om man jobbar i så högt tempo. Då måste man ha raster som man är ostörd på inte tillgänglig gå ut i butiken så fort det plingar?! Tror inte att jag sammanlagt spenderat tid i lunchrummet mer än en timme på de dagarna jag jobbat där.

Är jag knäpp eller har jag rätt?

• Svar på tråden Jobba på Netto???
  • Anonym

Jag tror att ica har sålt sin del faktiskt..

• Anonym

hittade detta inlägg när jag sökte på google också, det säger ju en del:

"Som personal på Netto ska du varje dag hinna med mjölkkylen, köttkylen, frys, kolonial, frukt o grönt, bröd samt spotvarorna (lockvarorna). Du skall dessutom hinna med att rensa ut gammalt, sänka pris, sköta kassan, ta emot leverans och plocka upp varor.

Och detta på 2 pers!!!!!

Jag vet vad jag talar om, jobbat där i över 1 år - höll på att slita ut mig totalt, har idag ett annat betydligt mycket bättre jobb där jag inte blir utnyttjad på detta vidriga sätt"

I "vanliga" affärer har man oftast en avdelning man har ansvar för, som man ska se till att det är snyggt på, inte hela butiken på en gång. Klart har man ansvar för helheten men ja, ni kanske förstår..

• Anonym

Om det är i Norrbotten så beklagar jag och tycker synd om dig.
    Det är min farmors bror som är chef här uppe, han är en suris och idiot, anser att andra ska jobba ihjäl sig för att så gjorde man förr i tiden och han är sådan även i privatlivet.
    Jag har en släkting som jobbar för han och h*n har slitit arslet av sig i över 20 år och får bara skit tillbaka.
    H*n fick inte ens sjukskrivning vid en stor operation utan fick bråka och kommunal fick rycka in och hjälpa h*n.
    Om det är i övriga Sverige.
    Herregud, tycker synd om er!

• Anonym

VAr glad att du har ett jobb!
    Jävla lyx problem. Det finns så många som går runt arbetslösa och vill mer än gärna jobba.

• Anonym

Nej du är inte knäpp. Jag hoppas att du inte får får problem nu med a- kassa och dyligt. jag kan inte fatta att netto låter sin personal jobba så som man har fått höra hur dom får göra. skulle aldrig jobba där. så du gjorde nog rätt att säga upp dig!!

• Anonym

Jag har faktiskt ett annat jobb som jag kan ta istället så på tal om att inte ha jobb:

Jag sökte flera jobb när jag fick gå ner på 50% eftersom man inte klarar sig så bra på det. Fick 3 av 5 jobb. Tackade nej till 2 eftersom det var mest tid på netto.

Så man kan ju undra vad de som inte får några jobb alls gör för att få jobb när jag som inte ens läst vidare fick 3 av 5? Lite OT men ja kan fundera på detta ibland?

Jag vet att de är lyxproblem men samtidgt ska man inte behöva stå ut med VAD som helst bara för att få jobba? Eller?

• Anonym (ja)
    Anonym skrev 2009-06-01 00:28:44 följande:
    Jag har faktiskt ett annat jobb som jag kan ta istället så på tal om att inte ha jobb: Jag sökte flera jobb när jag fick gå ner på 50% eftersom man inte klarar sig så bra på det. Fick 3 av 5 jobb. Tackade nej till 2 eftersom det var mest tid på netto. Så man kan ju undra vad de som inte får några jobb alls gör för att få jobb när jag som inte ens läst vidare fick 3 av 5? Lite OT men ja kan fundera på detta ibland? Jag vet att de är lyxproblem men samtidgt ska man inte behöva stå ut med VAD som helst bara för att få jobba? Eller?
    Idag är det tyvärr så, med vänsterns politik, jobba eller bo på gatan och vad väljer man? Jobba fast det skulle vara att rengöra golv med en tandborste!
  • Anonym

Jag väljer att inte jobba där.. men då har jag ju ev ett annat jobb som jag kan ta istället, hade läget vart annorlunda så hade man säkert kämpat sig kvar men sökt andra jobb som f-n!

Men va jag inte fattar är hur de kommer undan med det? Det finns ju faktiskt regler & lagar för detta?

helt sjukt att detta är sverige idag?

• Åsa

Anonym (ja) skrev 2009-06-01 00:32:41 följande:

Idag är det tyvärr så, med vänsterns politik, jobba eller bo på gatan och vad väljer man? Jobba fast det skulle vara att rengöra golv med en tandborste!
    Nu räknas väl det traditionellt som högerpolitik men, vad skulle vara alternativet tycker du? Gå hemma på något sorts bidrag medan de som städade golv med tandborste betalade för det?
Svar på tråden Jobba på Netto???