Jobba på Netto???
Skriver här eftersom jag inte vill att de ska veta vem jag är..
Jag har nästan bara precis fått jobb på Netto, sa upp mitt andra jobb som var på 50% för att få 75% på netto.
Jag ska säga upp mig imorgon säger jag bara.. guuuud! Sååå värt karensdagarna som blir! (hoppas vi klarar de ekonomiskt bara)
Men jag sätter inte min fot på netto igen!
Vilken personalpolitik! Jobbade ett tolvtimmarspass häromdagen & man är bara 2st som jobbar åt gången, helger 2st hela dagen.
Frågade hur det var med raster eftersom detta vart en bristvara dagar man jobbat 6-7h. Fick till svar att ibland får man ingen rast eftersom detta inte hinns med!?
Hittade ett inlägg där någon skrev att Netto söker inte personal utan slavar! Stämmer så bra, jobbar arslet av sig & ändå är det inte tillräckligt bra eller framför allt tillräckligt snabbt! Vad jag sett med de andra som jobbar där så är inte kundservicen i 1a hand, vilket jag tycker är A&O när man jobbar i butik.
Nej, usch & fy!
Vad jag inte fattar är hur de som jobbar där går med på att det är så här?? Fanns de som jobbat flera år? Är de inte med i handels alls? Raster är ju ett måste, speciellt om man jobbar i så högt tempo. Då måste man ha raster som man är ostörd på inte tillgänglig gå ut i butiken så fort det plingar?! Tror inte att jag sammanlagt spenderat tid i lunchrummet mer än en timme på de dagarna jag jobbat där.
Är jag knäpp eller har jag rätt?