• lalasmama

    *- * bebis 2007 *- * del 6

    hej, dax för ny tråd igen, tiden rinner iväg..
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid.. eller hur?

    *trevlig sommar på er!!*

    listan över oss som är någorlunda aktiva

    4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

  • Svar på tråden *- * bebis 2007 *- * del 6
  • fjärilen78

    hej hopp!!
    kul att en ny tråd startats även om jag inte är så jätteaktiv här emellanåt

    hur är det med alla?

    här är det rätt så bra, minstingen är snorig och lite hostig igen.
    kan ju kanske berätta att vi är på g i bebisverkstan igen, trodde jag plussa förra månaden men det var spökstreck då mensen kom en vecka sen men men nu är det nya tag

  • lalasmama

    hejsan!
    Jag hoppas alla hittar hit! Det vore ju kul om vi kunde hålla liv i tråden ett tag till eller vad säger ni?
    Hur mår ni allihop? Hoppas ni mår fint!

    Åh va härligt med sommar!!
    Jag är ledig hela sommaren, eller ja hemma med barnen alltså
    Det ska bli så härligt, sen börjar allvaret till hösten..

    Lucas (snart 4 år) börjar på dagis igen i mitten av augusti & Jesper börjar på samma dagis men en annan avdelning, den 1 september..
    (jag kommer skola in honom, sen hoppas jag hitta ett jobb )
    Vi var faktiskt på hans dagis & hälsade på i fredags, det verkar jättebra, trevlig personal & bra lokaler (ganska nybyggt)!!
    Jesper var lite osäker i början, ville sitta i mitt knä, men sen var vi med på sångsamling, & han kände igen de flesta sångerna, som brorsan brukar sjunga för honom!
    Sen följde vi med dem ut oxå, han lekte vid en rutchkana med några andra småkillar & ville inte gå hem, hihi

    Om 2 veckor börjar Fredrik (min man) sin semester, samma vecka åker vi till Halmstad & hälsar på min mans syster (4 nätter) vi firar Midsommar där, men vi ska oxå försöka hinna med lite shopping i Ullared, ett äventyrsland i Halmstad & förhoppningsvis lite sol & bad i havet!!

    Annars har vi inte så mycket planer för sommaren, lite sol & bad, leka & greja hemma i trädgården, umgås med vänner & familj, grilla & annat mysigt!

    vad ska ni andra hitta på i sommar?

    ha de gott!! kram!

  • snugglebunny

    Hej!!

    Jag har också hittat hit!

    Jättebra att du startade en ny tråd, lalasmama. Tycker absolut vi ska försöka hålla liv i den. Man skriver så ofta man känner för det.

    Låter som ni har en härlig sommar framför er!
    Jag ska ha semester v30-33. Vi ska också till Ullared och i sambnad med det fortsätter vi till Borås och ska gå på djurparken. Sen blir det en tur till sambons föräldrars stuga utanför Gävle och till mina föräldrar.

    Ja, det är underbart med sommar! Hoppas det blir bra väder.


    Vi ska på infomöte på Amandas dagis imorgon. Det ska bli spännande. Inskolningen börjar v34.

    Nu är det dags att sova!!

  • Ponzo

    Hej! tack frö tråden, nu har jag oxå hittat hit!
    Började jobba i måndags, jobbar 80 % och kommer vara hemma på onsdagar, imorgon alltså och det är tur det för jag är heeelt slut! Nytt jobb med nya rutiner och massa nya saker att lära sig, plus att jag är supergravidtrött... Men jag ska inte klaga (inte så mycket ialla fall ) i dessa tider får man vara glad att man har ett jobb..!
    Alva började hos dagmamman igår oxå, kändes super konstigt att köra ifrån henne, maken lämnade henne så de vinkade av mig tillsammans när jag skulle köra till jobbet, usch vad jobbigt det var, grät en skvätt i bilen och längtade hem till henne hela dagen. Sen när jag väl kom och skulle hämta henne ville hon inte med hem..hade haft jättekul hela dagen! Hon var jättetrött på kvällen och somnade som en stock kl 18.30!
    Hon kommer att vara hos dagmamman 3 v nu, sen är maken hemma med henne i 4 v, 1 v kommer vi att lösa med farmor och mormor, sen har jag sem i 3 v. Maken och jag kommer bara att ha 1 v sem tillsammans, så vi vet inte än vad vi ska hitta på, kanske blir det iväg med husvagnen ett par dagar i alla fall, sen lite dagsutflykter. Jag är sugen på en vecka till Grekland men vet inte om det blir för varmt för Alva och kanske jobbigt för mig med gravmagen..får se!

    fjärilen78: vad kul att bebisverkstan är i gång igen, så du lyckades övertala mannen?

  • aems

    Hej på er! Efter sommaren börjar jag också jobba. Jag jobbar som högstadielärare och i tisdags var jag och hälsade på min blivande klass. Eftersom jag varit hemma i snart 4 år (sedan okt 05 då jag väntade Ella) måste jag erkänna att det ska bli kul att få börja jobba igen. Karl har fått plats på samma förskola som Ella, fast på en annan avdelning, så det känns jättebra! Inskolningen börjar 3/8. Jag ska skola in första veckan och maken den andra.

    Nu i sommar ska Ella vara ledig hela juli så då planerar vi lite små utflykter. Bland annat ska vi vara i Gbg en vecka. Maken ska visserligen jobba då så jag och barnen får "turista" lite själva. Sen blir det väl några turer till Norrköping, eftersom min pappa och min bror med familj bor där. En tur till Sthlm ska vi också hinna med.

    Kul att tråden fortfarande lever! Även om jag inte skriver särskilt aktivt så är jag ofta inne och läser hur ni andra har det.

  • snugglebunny

    aems: Roligt att höra från dig!
    Skönt att det löst sig så bra med dagisplats.

    Vi ska på fest ikväll. Amanda ska sova hos min syster och hennes kille. Blir första natten hon sover borta, så det är lite nervöst. Men jag känner mig helt trygg med att lämna henne hos dem, hon har varit där en del tidigare, men aldrig över natten.

    Trevlig helg!!

  • lalasmama

    snugglebunny: Tack detsamma, hoppas ni får skoj ikväll & att de går bra med Amanda

    om en stund kommer min mamma hit (min pappa är å kollar på fotbollsmatchen i sthlm) vi ska leka å mysa å gå på lite nationaldagsfirande i em + ev grilla lite

    Trevlig helg + heja sverige å ha en mysig nationaldag! //maria

  • snugglebunny

    Det gick jättebra igår. Amanda hade somnat vid 19.30. Hon vaknade under natten och var ledsen så då fick hon komma över till deras säng. Sen sov hon gott till 6.30.

    Vi hade jättetrevligt. Har dock varit lite trött idag... Inte har vi tagit det lugnt heller, har hunnit med både att rösta, husvisning och veckohandling. Kommer nog somna gott ikväll.

Svar på tråden *- * bebis 2007 *- * del 6