• Maiko

    Hur blir jag av med myr(jävlarna)!

    Har provat med att plantera tagetes och de undviker just dem men annars kryllar det av myror i rabatten.
    De små myrorna stör mig inte men just de här stora som klättrar upp på benen och bits är lite jobbiga när man håller på i rabatten .

    Någon som har bra tips på att bli av med myror i rabatten (på ett ogiftigt sätt helst)?

  • Svar på tråden Hur blir jag av med myr(jävlarna)!
  • Tigerunge

    Finns en typ av pellets(med myrgift) i en blå förpackning, tror det är myrr som tillverkar det.
    Det häller man ut runt boet så tar myrorna med sig det till boet och uttrotar det.
    Har provat och det funkar.

  • LLNLLLNB

    Vitpeppar brukar hålla dem borta inomhus i alla fall, t ex att ha en sträng vp vid den dörr där de brukar krypa in.
    Vet inte om det funkar att strössla ut i en rabatt.
    Leta upp boet och ha ihjäl dem..

  • Bumblebina

    Jag har i ett par år kört med äggskal. Sparar dem och krossar dem (jag använder mortel, men det går lika bra att lägga dem i en plastpåse och gå loss med hammare eller kavel...) och strör ut där myrkräken är. Funkar bättre än myrr! Jag lovar! Giftfritt dessutom!

  • Pinje

    Jag har fått veta av en arbetskamrat att saften Fun Light skall funka bra, myrorna tål inte fusksockret. Nån annan som hört detta? Jag skall prova själv i mina rabatter.

  • Elavela87

    Om det är vanliga svartmyror så föreslår jag Anticimex-myrdosor.
    La ut en över natten i köket, har inte sett en myra sen dess..

  • Champis

    Fun Light funkar bäst på små svartmyror, dvs de som underminerar uteplatser etc. Häll Fun Light i alla gångar du ser. Har själv provat Fun Light för att skrämma bort/ få bort stackmyror och det hjälpte inte.

Svar på tråden Hur blir jag av med myr(jävlarna)!