• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

lillronya skrev 2009-08-01 16:10:47 följande:
    Ursäkta att jag tränger in en bild här, men ville bara visa modellen. Den påminner om pop och hummel tycker jag. Bra på alla sätt.
    o reima och mikkline.
    pop´s overaller är väl tjockare än name it´s? därför jag väljer bort pop, mina barn svettades massor i de.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Lalalong skrev 2009-08-01 17:37:31 följande:
    Är den inte ganska lik Mikk-Line också? Tycker den påminner ganska mycket om den vi hade förra året! Den var kanonbra just i det avseendet med smidighet och lätthet. Bara kompletterade med ett underställ om det var väldigt kallt.
    jo, den är jättelik mikkline också.
    Vi har haft mikkline och reima alla andra år, i år ska vi prova name it på stora killen... lillebror ärver. Jag köpte name it:en på rea i februari, så skönt att ha allt klart!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-01 17:51:14 följande:
    jag har köpt för året en 92 från kappahl men den var för stor för henne och var ganska tjock eller mycket tjock hon kunnde inte röra på sig så bra, hon är smal jag tänkte sälja den och köpa en från pop, men kanske name it och passar bra, har name it någon butik eller man shoper från webben??? jag har inte köpt förut kläder från där men har fått några som prisenter och tycker att dem är jätte fina.
    det finns name it-butiker och det finns privata butiker som säljer name-it-kläder, de har även webshop. Har du vägarna förbi Örebro så rekomenderar jag dig att köra förbi Mega, för där säljer de name it till riktigt bra priser.
  • Snorky
    Lalalong skrev 2009-08-01 18:01:13 följande:
    Håller med om att det är skönt att det är ordnat. Samtidigt kan man ju inte låta bli att bli liiiite sugen på att shoppa när man läser om alla overaller, då önskar man ju nästan att man inte hade någon Men jag ska ju köpa en beggad extra-overall så jag kan stilla mitt shoppingberoende lite i alla fall
    näe... jag är faktiskt inte alls sugen på att köpa en dyr overall till ord. pris. Tycker bara sånt är jobbigt eftersom jag inte nöjer mig med nån halvdan till ett lagom pris. Jag fyndar hellre en bra ordentlig overall som oftast kostar lite mer, men på rea o det är ju svårt såhär års att lyckas hitta på rea. Det finns, men oftast väldigt urplockat i storlekar.
  • Snorky
    Lalalong skrev 2009-08-01 18:08:34 följande:
    Absolut, det har du helt rätt i! Därför är jag jätteglad att jag köpte overall i våras. Jag är för snål för att köpa så dyra overaller till ord. pris! Men det är Tradera som jag sitter och dreglar över. Där kan man hitta fina, bra overaller till riktigt bra pris. Förra året hade Klara en Reimatec och en Mikkline. Båda jättefina och båda köpta på Tradera för 1/3 av ursprungspriset
    Jo, det är sant... enda kruxet med tradera är att man kan köpa grisen i säcken, och framförallt när det gäller funktionskläder så syns det ju inte på ytan, utan man märker det först efter man använt de! Lite tråkigt om man får något som inte varit skött på rätt sätt. har en kompis som köpte en mikkline förra hösten och sen läckte den som ett såll! Hon mailade den hon köpt den av nån månad tidigare och hon blånekade ju allt... och omdöme var redan givet tyvärr... trist när det blir så

Så jag brukar köpa nytt på rea, jag har ändå två grabbar och lillen ärver av storebror när det gäller overallerna, så då blir det billigt ändå. Sen säljer jag dock de vidare på tradera om inte lillkusin ärver också!
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-01 19:57:54 följande:
    någon vet hur är overaller från åhléns?? är dem tjocka liksom kappahl??
    jag tycker åhlens är rätt tjocka, iaf har de varit det förr om åren, men man vet ju inte om de utvecklas. på kappahl klämde jag på en för nån vecka sen och den var vattentät och kändes inte jättetjock iaf... den var dessutom turkos och superfin
  • Snorky
    leabus skrev 2009-08-01 21:22:42 följande:
    Den lät ju fin! Det var inte bävernylon utan nåt vattentätt?
    det var inte bävernylon... utan en snygg overall Jag är allergisk mot bävernylon
  • Snorky
    kubiken skrev 2009-08-01 21:30:10 följande:
    kappahl fick dåligt i test förra året...
    ja, fast året innan så vann de... så det är ju ett lotteri det där. Sen får man läsa hur testen gått till och vad som är viktigast o prioritera efter det. För de har ju helt konstiga bedömningar, lägger in priset o är de dyra så får de sämre testresultat. Sånt kan ju inte påverka tycker jag.
     Jag hade iaf Mikkline till mina barn förra året och de fick bäst på PLUS test! O de är helt kanon!
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-08-02 00:13:32 följande:
    Nån som kan ge exempel på nätbutiker som säljer Mikkline-overaller?? (om det nu hunnit komma in sånt i butikerna än förstås..) Skulle vilja spana in lite.. Har ingen koll på detta märke, men har förstått att många gillar dom! Ungefär hur mycket kostar en overall?
    kidsbutik, kidzshop, lilla W är de webshoppar jag vet om som sålde förra året. Men tror inte overallerna kommit in ännu. Sen brukar babyland o babyproffsen sälja Mikkline i butik, även Små grodorna i Sthlm.

Overallerna kostar mellan ca 650-900:- beroende på modell och storlek
  • Snorky
    Finesse skrev 2009-08-02 20:31:56 följande:
    Det var blanda annat i umeå som kappahls rea var skitdålig! hatar sånt där att det bara är halva på vissa kläder..
    samma sak i både västerås och alla 3 butiker i Örebro... halva priset på enbart märkta kläder. Det står med pytteliten text för att vilseleda
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8