Lalalong skrev 2009-08-01 18:08:34 följande:
Absolut, det har du helt rätt i! Därför är jag jätteglad att jag köpte overall i våras. Jag är för snål för att köpa så dyra overaller till ord. pris! Men det är Tradera som jag sitter och dreglar över. Där kan man hitta fina, bra overaller till riktigt bra pris. Förra året hade Klara en Reimatec och en Mikkline. Båda jättefina och båda köpta på Tradera för 1/3 av ursprungspriset
Jo, det är sant... enda kruxet med tradera är att man kan köpa grisen i säcken, och framförallt när det gäller funktionskläder så syns det ju inte på ytan, utan man märker det först efter man använt de! Lite tråkigt om man får något som inte varit skött på rätt sätt. har en kompis som köpte en mikkline förra hösten och sen läckte den som ett såll! Hon mailade den hon köpt den av nån månad tidigare och hon blånekade ju allt... och omdöme var redan givet tyvärr... trist när det blir så
Så jag brukar köpa nytt på rea, jag har ändå två grabbar och lillen ärver av storebror när det gäller overallerna, så då blir det billigt ändå. Sen säljer jag dock de vidare på tradera om inte lillkusin ärver också!