• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

sarismaris skrev 2009-07-20 01:47:37 följande:
    Jag fick den för längesen!! Höst- och vinterkläderna kommer på nätet imorron (måndag....idag alltså, det är seeent nu!) Fanns en hel del fina barnkläder som jag är sugen på!
    du har fått förskottskatalogen... det är vissa som får den i maj
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    maadicken skrev 2009-07-20 11:02:42 följande:
    hmm... den har jag nog slängt för längesen... trodde det var mera vår och sommar i den. men vem vill beställa vinterkläder i maj?? varför skicka ut den sååå tidigt??
    vissa har fått förfrågan om man vill ha vara med o få den i förskott, och då kommer den i maj men varorna levereras inte förns i augusti ändå. Så det är ju valfritt hur man vill ha det...
  • Snorky

vinterkläderna till vintern är klara här hemma, det var de redan i februari! Jag köper alltid på rean året innan, då får jag fina kvalitetskläder som är billigare än hm! Ska väl kolla mössor, vantar o skor dock... men tror vi har en hel där också...

• Snorky
    Mysaaan skrev 2009-07-20 14:15:30 följande:
    Köpte lite på rean idag och visst inga problem att använda den kupongen, så betalade 150kr istället för 400kr, inte fel funderar på hur dom kan dra ner priserna såå mycket egentligen och ha så mycket rabatter?! :-P
    antagligen väldigt stora marginaler, men om man tex jämför med hm så har hm i regel lägre ord. priser men väldigt sällan kuponger. Hm har sällan halva reapriset el liknande, men deras vanliga rea är oftast mkt bättre än vad lindex´s. Lindex sänker ju oftast bara max 30% på reaprislappen (o sen kör de dock rea på rean o liknande + rabattkuponger) medans hm brukar oftast köra minst 50% i rea direkt.
  • Snorky

Jag fick föresten hm-katalogen idag

• Snorky

vilket luddigt svar, där blev man ju inte mycket klokare...

• Snorky
    charmmiss skrev 2009-07-21 11:21:35 följande:
    eller hur, trodde det var jag som var trög jag fattade inte om hon menade att man kan handla en gång med kupongen i butik och samtidigt utnyttja internetkoden, eller antingen eller.
    men som de stör 50:- kuponger runt sig nu hur ska de veta vilken man använt? för som det är när jag handlar på lindex så använder de typ aldrig streckkoden på rabatterna utan slår in rabatten manuellt och då kan ju inte kod o sånt registreras iaf. Så man kan nog använda rätt mkt 50:- rabatter utan att de reagerar.
    Jag menar nu har det ju varit 50:- sms:et (o den kupongen man fick då gäller ju fortfarande) o sen nu de här, var det inte 50:- innan dess också??
  • Snorky
    solstraalen skrev 2009-07-21 13:00:36 följande:
    Finns det en rabatt man kan skriva ut oxå?? =)
    www.lindexmail.com/newsletter.asp&sid=43425C46704246514270424A5F43
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-07-25 12:59:49 följande:
    Har förstått att många här i tråden har en del erfarenhet av Pop´s kläder.. Undrar om deras vindfleecejackor är värda priset (445 kr för den storlek jag tittade på)?? Satt just och kollade på deras hemsida och såg att de fått in en lila - fastnade för den! :) Håller sig fleecen fin? (Jag älskar fleecetröjor, men de blir ju alltid så noppriga och fula så himla fort!) Finns ju vindfleecejackor på både H&M, KappAhl och Lindex för 249 - 299 kr. Är Pop´s märkbart bättre i kvaliten?? Undrar också om ni tycker att det är ett användbart plagg för en (knappt) 4-åring?
    jag älskar pop´s ws:ar... bästa plagget helt klart!! Har tappat räkningen på hur många vi har haft men minst 7 st. Jag brukar passa på o köpa de när de reas och då tycker jag priset är helt okej. Jag har inte så mycket att jämföra med då vi bara haft pop´s... iofs har jag två från fix också som jag fyndat på rea för 100:-/st, men den ena har inte hunnits användas än och den andra är använd 1-2 ggr bara. Men de från pop har varit helt kanon i kvalitet iaf!
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-07-25 20:29:47 följande:
    Tack för ännu en åsikt! Jag är som sagt grymt sugen på den lila! Är ju skönt med mudd i ärmsluten också, det är det väl inte på varken H&M´s, Lindex eller KappAhl´s vindfleece?? Hur ofta får man (som medlem i Pop) rabatter?? Jag blev medlem i våras och har, förutom 50 kr i välkomstrabatt, hunnit få en 10%-kupong. Kommer det komma nån kupong snart tror ni? Och vad brukar det vara? Kan det komma nåt bättre än 10%?
    tror ingen annan har mudd, men jag vet inte om jag tycker det är bättre med mudd. Hade pop´s innan de skaffade mudd på sina, o gillade nog de bättre faktiskt.

Det kommer inte rabatter speciellt ofta från pop... 3-4 ggr/år kanske och bara på fjuttprocent... 15% är det högsta de har på sina kuponger och det får man bara om man handlat för en viss summa under ett år, 10% om man handlar mindre. I augusti nu ska det komma bonus, och då kan det säkert vara en kupong med.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8