Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Aprilia skrev 2009-08-14 15:45:00 följande:
    Jag tycker kappahl har jättefula kläder, men det är jag det Första gången jag köpt fix ytterkläder, tidigare har det bara varit pop och reima. Ska bli spännande och se om den håller måttet, men det tror jag för vi har ju använt lindex skalbyxor tidigare och de har varit kanon!
    Var det din bild i BT??

Jättefina ytterkläder verkligen. Jag är också poptypen men vi provade gröna fixjackan på sonen idag och de var så fin på.
  • mortillsju
    Avelyn skrev 2009-08-15 21:09:26 följande:
    AnnaMaria, Jag vet inte hur den är i vattentäthet. Det är väl vanlig bävernylon har jag för mig. Jag har inte fått hem dotterns overall ännu, men det verkade vara bävernylon. Ej funktionsoverall med andra ord. Fix är nog ett bättre val på overall om man vill ha något mera vattentätt tror jag. För vår del spelar det ingen roll. Har alltid haft bävernylon till barnen. Våra vintrar här uppe i norr är inte så blöta. Skulle det bli en slaskig dag får dottern dra på sig det fodrade gummikläderna i stället. Ska köpa svarta handskar och svart mössa till den rosa bamseoverallen för att bryta av allt rosa litet.
    Nej, det är inte bävernylon utan ett annat material i den overallen.
  • mortillsju
    dinosaurien231 skrev 2009-08-15 21:14:01 följande:
    Lite OT... Vad har ni för skor till era barn när det är för kallt för gympaskor men för varmt för vinterskor? Funderar på om det är lönt att köpa nån höstkänga, eller om dom inte hinner använda det!
    Kavats vattentäta känga eller Viking med goretex i t ex??
  • mortillsju
    Avelyn skrev 2009-08-16 10:15:06 följande:
    Aha. Där ser man. Ska bli spännande att se den. De finns inte ute i butik här ännu så jag beställde dotterns från webshopen. För min del spelar inte matrialet så stor roll. Bara den är skapligt varm
    Jag tror absolut den är varm och go
  • mortillsju
    solstraalen skrev 2009-08-18 14:31:57 följande:
    Någon som vet en bra sajt med stort utbud av vattentäta, snygga å smidiga overaller till 3åringar?
    reimashop.se
  • mortillsju
    solstraalen skrev 2009-08-18 14:39:18 följande:
    mortillsju: Åh jag tycker inte reima har några snygga overaller alls, vet inte vad det är, men tycker inte dom är snygga.
    Jag tycker inte de är snyggast heller men de är bara bäst Så jag köper denna enkla klassiska modell:

shop.reimashop.se/components/com_virtuemart/shop_image/product/20092.jpg

Finns i flera färger och känns snygg, enkel och klassisk. Till det har vi snygga mössor.
  • mortillsju
    Lilaa skrev 2009-08-22 10:44:36 följande:
    Kan ni hjälpa mig med en sak. Min son har en vår/höst jacka från H&M som jag tänkte han skulle ha i höst men måste ha nått under för kalla dagar men vad? Fleece, kofta, munktröja, zipjacka, cardigan??
    Tunna fleecetröjan från HM röstar jag på!
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-08-22 11:23:53 följande:
    Blir ni arga om man slänger in lite HM shopping i denna BT:n?
    Nej!! Kör på. .-D Jag älskar HM denna höst!!
  • mortillsju

Nu ligger mitt HM i BT med. Till lillasyster. Lilla storebros ska få med. Jag slipar på en beställning i detta nu!

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8