Finesse skrev 2009-07-13 23:25:41 följande:
Jag håller helt å hållet med dig.. jag blir nästan galen på sånt!! Kappahl har precis likadant.. köpte 86 från baby på ett par byxor.. å senare 86 å flick.. dom på flick var ju alldeles för små å dom från baby var förstora Å alla kläder vi lånat av Ebbas kusin (som är kille) är mkt större än dom kläderna hon har.. av hans kläder funkar fortfarande 80.. Och ett till exempel, då jag riktigt klagade ordentligt till Lindex, var FIX jackorna (dom i fleece, typ windstopper). Jag köpte först en rosa i 86 till Ebba.. men den var jätteliten på henne så jag bytte men så klart hade dom inte rosa utan det blev en svart.. å den svarta var mkt större än den rosa.. märkligt eller hur? Ok om dom gör killkläder större i typ storlek 122 å uppåt.. Men bebisar! Dom flesta bebisar är ju lika stora.. det finns ju faktiskt flickbebisar som är tjockisar
ja, men hela altet är ju helt skumt. För man köper ju olika modeller på kläderna kanske till flickor och pojkar eller olika beroende på kroppsform. Inte ska man behöva köpa olika storlekar till barn som är lika långa iaf. Som det är nu hemma hos oss så har barnen hur många olika storlekar som helst i garderoberna för att kläderna varierar så. Om ett barn är 104 långt så ska ju 104 passa och sitta bra både på en pojke och en flicka, de är ju inte olika i kroppen beroende på kön. Sen jag som har smala grabbar kan verkligen inte sätta på de stora fladdriga t-shirtar som är stora som hus, så tröjor som är lite mer figurnära är finare på de och då är det lättast att hitta såna på flick-avdelningarna oftast. Men då måste vi gå upp massor i storlek.
Ännu värre måste det ju vara att ha en mullig flicka när alla "tjejkläder" är så himla tajta och smala, då får man väl handla på pojk. Det gäller att inte sticka ut kroppsmässigt för då faller alltihopa... stackars barn