• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

AochJsMamma skrev 2009-07-13 21:11:32 följande:
    var inne på Lindex idag för att köpa velourtröja/zippen...jämförde en baby 86 med en barn 86...och babyn var större! :-0 Märkligt! Typikst nog så fanns inte allt ag ville ha (t3b2 i rätt stl) så får gå till en annan imorgon. Passade på att fråga när de börjar med 2 för 1 eller liknande med tanke på att de haft det ett tag på webben, men hon visste inte, och sa att hon tycker det är konstigt att de inte startar samtidigt..vilket jag håller med om!
    så är det på Lindex, stl 86 på baby är större än stl 86 på flick. Samma sak med velourbyxorna... 80 på baby är som 86 på flick Och skillnaden mellan pojk o flick ska vi inte tala om... 1-2 storlekar!!!
  • Snorky
    h80 skrev 2009-07-13 22:13:31 följande:
    Oj, men då borde jag kanske kunna köpa kläder på flick i storlek 86 till min tjej, hon kan ha storlek 80 på baby, eller tänker jag fel
    japps, det stämmer. Du kan redan nu börja handla på flick.
  • Snorky

Il gatto macchiato skrev 2009-07-13 22:16:35 följande:

Finns det någon sta-bo under 30 här inne? Jag hittar alltid något på Lindex, tycker att de har mycket fint i min stil - men jag känner mig som värsta tanten när jag handlar där. Köper nog majoriteten av mina kläder där. (Vuxenkläder då asså.) Kanske finns det någon som kan motbevisa mig? Lindex inte bara för Svensson-tanter?
    jag älskar också lindex´s kläder till mig själv... men jag håller med dig, man känner sig lite tantig, men lindex har ju verkligen ryckt upp sig så inte ska man behöva känna så egentligen.
    Jag vet många under 30 som shoppar på Lindex nu för tiden
  • Snorky
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:28:06 följande:
    Och varför kostar en vit långärmad t-shirt (stlk 86-122) 79.50 kr medan en svart kostar 69.50 kr?? www.lindex.com/se/Product/Product.aspx... www.lindex.com/se/Product/Product.aspx... På H&M kostar enfärgade långärmade tröjor 59.50 kr och det är ju HELA 20 kr billigare än den vita på Lindex! Stor priskillnad tycker jag!
    fast Lindex har ju t3b2 på sitt bassortiment, det har ju inte hm. Så Lindex blir ju billigare i slutändan om man ska ha flera plagg eller har många barn.
    varför det är prisskillnad mellan plaggen vet jag inte, men gissningvis för att den vita är ekologisk...
  • Snorky
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:44:35 följande:
    t3b2 är ju bra, självklart! Men tycker ändå att det är stor prisskillnad mellan så likvärdiga plagg från olika butiker. Läste inte så noga när jag kollade tröjorna men om den ena är "ekologisk" så är det säkert det som gör den dyrare. Brukar inte de flesta av H&Ms basplagg vara ekologiska?! (och de har ändå satt ett pris på 59.50 kr)...
    jag tycker inte det är något konstigt alls egentligen, helt enkelt olika prisnivåer. Sen förstår jag Lindex, de måste ju kompensera sitt t3b2 på nåt vis... annars blir ju priset för 3 plagg ännu lägre. Isf kan man ju börja fundera varför Pop´s baströjor kostar 3 ggr så mkt som hm´s?
  • Snorky

annie dark skrev 2009-07-13 23:05:35 följande:

Ngn här som bor i Nora eller i närheten och ska dit snart?
    jag bor inte i Nora men blev nyfiken varför du undrar det Jag bor inte så långt ifrån Nora dock
  • Snorky
    Finesse skrev 2009-07-13 23:25:41 följande:
    Jag håller helt å hållet med dig.. jag blir nästan galen på sånt!! Kappahl har precis likadant.. köpte 86 från baby på ett par byxor.. å senare 86 å flick.. dom på flick var ju alldeles för små å dom från baby var förstora Å alla kläder vi lånat av Ebbas kusin (som är kille) är mkt större än dom kläderna hon har.. av hans kläder funkar fortfarande 80.. Och ett till exempel, då jag riktigt klagade ordentligt till Lindex, var FIX jackorna (dom i fleece, typ windstopper). Jag köpte först en rosa i 86 till Ebba.. men den var jätteliten på henne så jag bytte men så klart hade dom inte rosa utan det blev en svart.. å den svarta var mkt större än den rosa.. märkligt eller hur? Ok om dom gör killkläder större i typ storlek 122 å uppåt.. Men bebisar! Dom flesta bebisar är ju lika stora.. det finns ju faktiskt flickbebisar som är tjockisar
    ja, men hela altet är ju helt skumt. För man köper ju olika modeller på kläderna kanske till flickor och pojkar eller olika beroende på kroppsform. Inte ska man behöva köpa olika storlekar till barn som är lika långa iaf. Som det är nu hemma hos oss så har barnen hur många olika storlekar som helst i garderoberna för att kläderna varierar så. Om ett barn är 104 långt så ska ju 104 passa och sitta bra både på en pojke och en flicka, de är ju inte olika i kroppen beroende på kön. Sen jag som har smala grabbar kan verkligen inte sätta på de stora fladdriga t-shirtar som är stora som hus, så tröjor som är lite mer figurnära är finare på de och då är det lättast att hitta såna på flick-avdelningarna oftast. Men då måste vi gå upp massor i storlek.
    Ännu värre måste det ju vara att ha en mullig flicka när alla "tjejkläder" är så himla tajta och smala, då får man väl handla på pojk. Det gäller att inte sticka ut kroppsmässigt för då faller alltihopa... stackars barn
  • Snorky

annie dark skrev 2009-07-13 23:13:05 följande:

Finns en butik där som säljer molo, ska ha en heldress därifrån och vet ej om de skickar, ägaren hade semester nu.
    aha... var det nån bra rea eller så??
  • Snorky
    AochJsMamma skrev 2009-07-14 07:03:23 följande:
    Wilmis07 skrev 2009-07-13 23:57:24 följande: dom hade jättefina plommonlila igår...sååå fina! Gröna finns ju på baby, men bara i stl 86 då som max...kankse finns på barn oxå? Kikade aldrig efter gröna på barn.. Storlekar...så det skiljer så på mycket då alltså!! Hr inte tänkt på det innan, A har ju varit bebbe...är först nu jag börjar köpa på barn.. så om han är 86 på baby så bör jag ta 92 på barn då..?
    ja, om du köper från flick, köper du från pojk så kan det hända att 86 fortfarande är för stort! Visst låter det enkelt i storleksdjungeln??
  • Snorky

annie dark skrev 2009-07-14 07:55:57 följande:

Snorky: vet ej men de har kvar kaninbodysuitsen. De kostar iofs 350 kr men på T får man ju ge nästan lika mycket för en beggad så ........................ inte ngt Nora besök inplanerat för dig?
    en rea hade kunnat lockat Men just nu är inget planerat, men jag hör av mig om jag får för mig att ta en sväng dit Passade på att shoppa massa molo o småfolk på rea igår när en butik här i stan hade t3b2 på rean.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8