Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Nu finns Fix-jackan i rosa på nätet, men det hade ni kanske redan sett.

• Xgirl83
    charmmiss skrev 2009-08-18 18:23:28 följande:
    den här Fix jackan köpte jag på rean, tycker den är snyggare än årets modell man kan ju göra bra köp på tradera. www.tradera.com/FIX-Vinterjacka-NY-auktion_97... ej min auktion
    Jag köpte också en sån i rosa på rean för 150:-, även jag tycker de var snyggare än årets faktiskt.
  • Xgirl83
    star67 skrev 2009-08-18 21:34:10 följande:
    Snorky: det är såna som jag köpt funktionsvinteroverall??? eller finns tunnare??
    Svårt att se, men jag tycker de ser mer ut som "klassiska" lite tjockare overaller.

Det här är exempel på funktionsoveraller:
    www.lillaa.nu/Shop/Index.php
    shop.reimashop.se/index.php&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=36

Funktionsoveraller är vattentäta men andas, och så håller de lagom värme på barnet oavsett om det skulle vara några plusgrader eller några minusgrader. Tjockare overaller kan bli för varma när det är milt ute.
  • Xgirl83

Jag kände på Fix-overallen idag och tyckte den kändes jättestel och klumpig! Blir ingen sån för oss.

Blev dock äntligen en Fix WS. Fanns inte i "min" butik i rätt stl men nu är vi på semester i Karlstad så jag hittade på Bergvik.

• Xgirl83
    Smultris skrev 2009-08-24 19:26:15 följande:
    Vad är skillnaden med fix skidjacka med fleecejacka intu..mot pop ´s skaljacka med en lös fleecejacka inuti`? var och tittade på Fix skidjackan idag och tycker den är jättefin men tyckte inte den verka vara så mycket tjockare än en skaljacka med fleece under??
    Ja, skidjackan är ju en höst-/vinterjacka. De har skaljackor också men brukar bara sälja dem på våren. En skaljacka är just ett "skal" bara, medan Fix skidjacka är fodrad även utan fleecen. Blir ju mer som en höstjacka om man tar ur fleecen.
  • Xgirl83

Ang Lager 157: Nån som vet hur de är i stl jämfört med Mikkline? Vi är på semester så jag kan inte jämföra. Det står ju mått där på hemsidan men har inget att mäta med här..

Mikk-line stl 80 sitter nämligen ganska exakt i grenen på dottern men är rätt stor i armar och ben ännu. Och de ska väl vara lite mindre i stl så jag funderar på om stl 80 kan bli lagom på Lager 157 eller om jag måste gå upp till stl 90.

• Xgirl83
    zasata skrev 2009-08-25 14:59:07 följande:
    hade tagit 90 på lager tror jag. hur lång är han? sen tycker jag mikkline är mkt snyggare, och troligen bättre. jag älskar dom
    Jag har hört folk som tycker Mikk-line är kalla? Och jag tyckte dottern väldigt ofta fick ha extra kläder under overallen i vintras och ändå bor vi på milda västkusten..
  • Xgirl83
    Snorky skrev 2009-08-25 20:00:13 följande:
    det finns ju olika modeller av mikkline också... en som är tunnare och en tjockare med fleecefoder i. Beror kanske på vilken man har. Sen beror det nog på barnen också hur pass varma de är av sig. Jag kan inte ha några tjockare overaller på mina kaminer till barn för då kan vi bara använda overall när det är minusgrader och då blir det väldigt dyrt då man måste köpa massa andra kläder att kompletera med... som fodrade galonställ, allväderställ el liknande. Bättre att klä på fleece under när det är riktigt kallt. Det är min åsikt iaf. Men de som har barn som är kallare av sig kanske behöver en tjock bylsig overall?
    Jaha, det finns en tjockare variant också? Min dotter är också av det varma slaget visserligen. Men en sak jag är rädd för är att dotterns dagisfröknar, åtminstone ett par av dem, är av det gamla hederliga slaget som gärna tar på barnen 3 lager för mycket kläder, typ. Jag är rädd att de inte kommer fatta att overallen faktiskt är varm, och klä på henne massa extrakläder under, om den är så tunn som Mikk-line.

Jag är ju såå sugen på denna, men det verkar bara vara denna butiken som fått in dem ännu och de är redan slut i stl 86: www.lillaa.nu/Shop/Index.php
  • Xgirl83

Nån som vet när Mikk-lines overaller brukar komma? www.lillaa.nu har ju redan fått in dem (och de har redan börjat ta slut där), varför får inte de andra butikerna som brukar sälja dem, in dem? Mikk-line själva har ju inte ens någon som helst info på sin hemsida.

• Xgirl83
    mortillsju skrev 2009-08-26 19:22:10 följande:
    Byxorna var det. Nån slags fuchsia....inte cerise (de fanns ju med såklart!1).
    Jag har sett väldigt mörkt lila byxor, kan det ha varit dem eller var de ljusare?
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8