LJ2 skrev 2009-08-24 21:33:55 följande:
oj.. det där e såå svårt.. mycket handlar om vart man bor, vilket behov barnet har o vad den ska användas till.. =) jag bor nära jönköping o våra ska ha till dagis o lek.. alltså såna man inte behöver va rädd om.. =)) vet inte vad märket heter.. känner o klämmer mer på dom än o kolla märke faktiskt =) våra barn är vääldigt varma i sig med, så behöver inte såna med fleecefoder o supertjocka/varma.. utan klarar oss med bara vanliga.. slitstarka.. köper ett fleeceset med ist o sätter på dom de få dagar det blir jättekallt =) men såå bra priser =)) 2 delat fleeceset kostar 49,95!! men, jag tyckte de va något små i stl, sonen har 110-116 i sitt o han har 98-104 eg..
vi bor i jönköping. hon har en tvådelad set galon med flecce foder stl 80 men har provat den passar henne fortfarande, regnset utan foder, vinter jacka.
så jag tänkte köpa en lite varm overall o lite stor stl men inte såna tjocka o klumpiga för att hon är ganska smal orkar inte röra på sig. hon brukar använda kläder ganska länge som jag sa att hon är 2,5 86 ibland 80 passar henne.
jag har hittat en jätte fin i en butik här, men tänkte vänta tills jag åker till ullared kanske jag hittar något bättre. det finns bild i min galleri.