Kan det vara herpes?
Anonym skrev 2009-06-02 16:38:41 följande:
Jag har haft detta besvär två gånger innan och ena gången var det svamp och andra gick över av sig själv. Jag har inget besvär mer än det sved lite igår när jag kissade eftersom urin kom på det annars inget när jag kissar. Jag känner inget av det. Smörjer jag med barnolja kan det svida till lite mer låter jag det vara märker jag inte att jag har det. Det känns som när man har ett skravsår fast jag har det i underlivet. Får jag fråga "lilja" hur fick du det? Kan det ligga latent? Tack för ditt svar...Vad jag förstår så är det vanligt att killarna inte känner av några symptom alls, iallafall inte synliga. Man smittar andra när viruset håller på att slå ut eller redan har slagit ut. En kille som jag råkade smitta fick feber och var hängig men fick inga utslag. Och killen som jag blev smittad av visste inte om att han hade herpes eftersom det inte fanns några utslag. Får man inga symptom så vet man alltså inte NÄR man är smittsam. Jag skulle egentligen inte tro att det är herpes du har men skulle det vara så så har din kille antagligen det utan att veta om det och så kan det vara att ni inte har tajmat hans smittsamhet tidigare. Det beror ju på när han blev smittad också, ju längre sedan desto längre tid mellan herpesutbrotten. Hoppas det blev lite klarare.