• Anonym (vårtan)

kondylom

suck. är helt säker på att jag fått kondylom, hade det när jag blev gravid men de hittade inget efter ngn månad... nu tror jag att jag ahr fått det igen. men hur behandlas det? sist försvann det ju av sig självt...

hur lång tid lär man avra utan sex? ska ringa imorrn, hoppas på tid på torsdag....
    har liksom träffat en ny kille....suck...o det är inte läge att berätta detta...kan nog komma undan med lite annat under tiden men lär liksom ha detta typ max en vecka....

• Svar på tråden kondylom
  • Anonym (??)

är du gravid och har de?

• Anonym (vårtan)

Anonym (??) skrev 2009-06-02 20:27:06 följande:

är du gravid och har de?
    nej hade det innan jag var gravid för 4 år sedan.... då skulle jag o bränna bort de samma dag som det visade sig att jag var gravid... när jag sen kom på inskrivning o gynundersökning så visade det sig attd e var borta. nu har de dykt upp igen o det kliar
  • Anonym (??)

Ring och till kvinnokiliken och så kan dem ta bort de antingen bränner man de eller så penslar man medel på eller så försvinner de av sig själv igen.
    Mina försvann av sig själv.

• Anonym (e)

Anonym (vårtan) skrev 2009-06-02 20:25:36 följande:

suck. är helt säker på att jag fått kondylom, hade det när jag blev gravid men de hittade inget efter ngn månad... nu tror jag att jag ahr fått det igen. men hur behandlas det? sist försvann det ju av sig självt...hur lång tid lär man avra utan sex? ska ringa imorrn, hoppas på tid på torsdag....har liksom träffat en ny kille....suck...o det är inte läge att berätta detta...kan nog komma undan med lite annat under tiden men lär liksom ha detta typ max en vecka....
    de brukar frysbehandla kondylom.. det är iaf det bästa om det inte är för mycket utslag. Jag vet inte om man egentligen behöver vara utan sex särskilt länge efter det, bara såren efter frysningen har läkt. Kondylomvirus utsöndras hela tiden oavsett om man har synliga vårtor eller inte och de flesta har viruset latent i vuxen ålder...

det finns läkemedel att ta också men de är dyra och inte alltid så bra. tex wartec eller aldara
  • Anonym (vårtan)

Anonym (e) skrev 2009-06-02 20:32:20 följande:

Anonym (vårtan) skrev 2009-06-02 20:25:36 följande: de brukar frysbehandla kondylom.. det är iaf det bästa om det inte är för mycket utslag. Jag vet inte om man egentligen behöver vara utan sex särskilt länge efter det, bara såren efter frysningen har läkt. Kondylomvirus utsöndras hela tiden oavsett om man har synliga vårtor eller inte och de flesta har viruset latent i vuxen ålder... det finns läkemedel att ta också men de är dyra och inte alltid så bra. tex wartec eller aldara
    hur mkt kostar läkemedlen då? är inte så sugen på frysning osv...

gör inte frysning/bränning ont?
  • Anonym (e)

Frysning gör inte ont... man får lokalbedövning. Det är väldigt odramatiskt och går snabbt. Ont kan däremot påsmetning av medlel göra!

Finns det någon sesam-mottagning... dvs könsmottagning nära dig? Finns på större sjukhus...

• Anonym (vårtan)

Anonym (e) skrev 2009-06-02 21:15:44 följande:

Frysning gör inte ont... man får lokalbedövning. Det är väldigt odramatiskt och går snabbt. Ont kan däremot påsmetning av medlel göra! Finns det någon sesam-mottagning... dvs könsmottagning nära dig? Finns på större sjukhus...
    nope... finns det inte,tänkte försöka få tid på ungdomsmottagningen...hopps jag inte blivit för gammal
  • Anonym (=))

Kan du inte behandla det och säga till pojkvännen att du har mens?.. Sen kan du ju berätta vid ett annat tillfälle .. men ha inte oskyddat sex bara.

• Anonym (vårtan)

Anonym (=)) skrev 2009-06-04 18:19:36 följande:

Kan du inte behandla det och säga till pojkvännen att du har mens?.. Sen kan du ju berätta vid ett annat tillfälle .. men ha inte oskyddat sex bara.
    funderar på det....

ska det klia mkt??

kan man få såman tror manska dö av kliande i snippan??
  • Anonym

Det vanligaste jag har hört är att man klipper bort dom. Ska göra det nästa vecka förhoppningsvis. Kan inte leva med skiten längre!! Fast det är inte säkert alla går att klippa beror på hur dom är o var dom sitter!!

Svar på tråden kondylom