• Anonym (vårtan)

kondylom

suck. är helt säker på att jag fått kondylom, hade det när jag blev gravid men de hittade inget efter ngn månad... nu tror jag att jag ahr fått det igen. men hur behandlas det? sist försvann det ju av sig självt...

hur lång tid lär man avra utan sex? ska ringa imorrn, hoppas på tid på torsdag....
    har liksom träffat en ny kille....suck...o det är inte läge att berätta detta...kan nog komma undan med lite annat under tiden men lär liksom ha detta typ max en vecka....

• Svar på tråden kondylom
  • Anonym (vårtan)
    Anonym skrev 2009-06-04 20:49:49 följande:
    Det vanligaste jag har hört är att man klipper bort dom. Ska göra det nästa vecka förhoppningsvis. Kan inte leva med skiten längre!! Fast det är inte säkert alla går att klippa beror på hur dom är o var dom sitter!!
    kliar dina??? har kliat så jag har nästintill sår i snippan nu... eller har troligtvis det tom...
  • Anonym

Kliar som fan. Fast inte så farligt i underlivet, men har där bak oxå!! O dom är värst, förstör mitt liv o blir bara fler o fler. Har bokat 2 tider i nästa vecka,en på vårdcentral och en hos privat. Är livrädd att dom ska sägga att de är för stora för att klippa så vill gå till 2 ställen om den ena skulle neka mej. Jävligare könssjukdom än kondylom får man leta efter..

• Anonym (=))

Vill inte höja kondylom till skyarna, men det måste väl ändå vara en av de "bättre" könssjukdomarna.. jag menar, det finns de som gör att man kan bli steril, hiv och annan skit..

fast förstår att kondylom inte är himmelriket direkt! tur att de finns hjälp att få

visste ni förresten att Hitler enligt vissa källor hade syfilis? Det lär ju vara en av de värre åkommorna. Om det är sant vetj ag inte, men lite onödig (?) fakta i alla fall

• Anonym (vårtan)

Anonym (=)) skrev 2009-06-04 21:08:55 följande:

Vill inte höja kondylom till skyarna, men det måste väl ändå vara en av de "bättre" könssjukdomarna.. jag menar, det finns de som gör att man kan bli steril, hiv och annan skit.. fast förstår att kondylom inte är himmelriket direkt! tur att de finns hjälp att få visste ni förresten att Hitler enligt vissa källor hade syfilis? Det lär ju vara en av de värre åkommorna. Om det är sant vetj ag inte, men lite onödig (?) fakta i alla fall
    har haft klamydia o den kändes inte alls.. dock vet jag att den kan göra en steril.. får hoppas att så inte är fallet...

hoppas att hitler hade allt skit som fanns då!!!

har nog bak jag också.. har trott att jag har mask men så är inte fallet inser jag nu..

hAr nog haft detta innan nya killen tror jag. har kliat länge innan också
  • Anonym (=))

Jag har hört motsatsen, att man INTE kan bli steril.

• Anonym (=))

Jag har hört motsatsen, att man INTE kan bli steril.

• Anonym (en som vet)

kondylom är ju knappast bra, de kan bl a innehålla hpv som ger livmoderhalscancer. men som sagt, de flesta vuxna bär på det så chansen att bli smittad är ganska stor, kondom hjälper inte eftersom de kan sitta utanför kondomens område ( ljumskar, anal mm).
    ska man låta de självläka kan det ta upp till ett år, och vad ni än för KLIA INTE!! när de går sönder så sprider de sig och man får fler vårtor. och ja, när man har behandlat med pensling så kan det klia så ini helvete eftersom det typ fräter sönder vårtan och huden runt om (om medlet kommit utanför) och ofta får man upprepa behandlingen, dvs 2ggr/dag X 4dagar, uppbehåll 3 dar sen behandling 4 dagar till.

• Anonym

frys bort helvetet är mitt tips. Hade min skit i 1.5 år ungefär. Blev bara värre o värre tillsut gick jag o frös bort allt i två omgångar. Andra ggn med bedövning! Ingen superkul grej att göra direkt, men fan det bästa jag gjort i efterhand. Har inte velat ha sex eller träffat killar på typ två år liksom!! Detta var för två månader och jag ber till gud att vårtorna inte kommer tillbaka!!

• Anonym

Man kan ha det längre än 1 år, kan ha det i många många år utan att det försvinner

• Anonym (Har haft)

Dom penslade först på mig...sen kom jag tillbaka å hade kvar några dom klippte hon bort...nu e de borta......

• Anonym (vårtan)

får se vad som händer, idag gäller det
    gynbesök kl 16.30

• Anonym

Har läst någonstans att den sortens kondylom som ger symptom inte orsakar cancer. Det finns ju flera sorter, och då är det värre att få en sort som inte ger vårtor för det är någon av de sorterna som kan leda till cancer. Jag har också alltid tänkt att om man ska få en sjukdom så är kondylom den bästa. Den är ju helt ofarlig om man nu bara får vårtorna. Och vårtorna kan man ta bort. Fast jag visste inte att det kliade så mycket, då är det kanske inte så kul trots allt Men bättre än herpes eller någon sjukdom som kan göra en steril.

Förresten läste jag även på den sidan ( www.internetmedicin.se/dyn_main.asp) att nästan alla som varit sexuellt aktiva med fler än 1 sexpartners får kondylom, oftast utan några symptom. Hos de flesta läker det ut inom 2 år så de får aldrig ens veta att de har haft det. Tänkte att det kan vara "bra" att veta när man är drabbad och skäms över att berätta det för sin partner. Det är egentligen ingen big deal, och så länge han inte är oskuld så lär han redan haft det förmodligen

• Anonym (?)

Fryser dom kondylom om man är gravid?
    Alltså är det bara att få dom bortskurna som gäller?

• Anonym

Jag är gravid med kondylom, både i underlivet o i rumpan. Har fått tjata till mig att få dom borttagna. Barnmorskan har sagt hela tiden att man gör ingen åtgärd under graviditet. Men sagt att ja står inte ut med dom så fick till slut tid o va o klippte igår. Ajajaj säger ja bara. Men dom tog bara dom i underlivet. Det i rumpan behövde jag sövas ner o ta bort med laser o det gör dom ju inte under graviditet. så bara o stå ut me skiten =(

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2009-06-09 19:23:49 följande:
    Jag är gravid med kondylom, både i underlivet o i rumpan. Har fått tjata till mig att få dom borttagna. Barnmorskan har sagt hela tiden att man gör ingen åtgärd under graviditet. Men sagt att ja står inte ut med dom så fick till slut tid o va o klippte igår. Ajajaj säger ja bara. Men dom tog bara dom i underlivet. Det i rumpan behövde jag sövas ner o ta bort med laser o det gör dom ju inte under graviditet. så bara o stå ut me skiten =(
    Okej fasen vad dumt att man ska behöva tjata sig till det där hos bm då? :(
    Skönt att dom är väck för din del men stackars ändå som måste stå ut med det kvarstående hoppas det inte är alltför jobbigt!
  • Anonym (vårtan)

jag hade inte.. läkaren hittade inget allssköööööönt

dock missade jag o säga till om stjårten... får se om d blir bra ändå... fick medicin mot svamp...

• Anonym

Anonym (?) skrev 2009-06-09 20:18:30 följande:

Okej fasen vad dumt att man ska behöva tjata sig till det där hos BM då? :(Skönt att dom är väck för din del men stackars ändå som måste stå ut med det kvarstående hoppas det inte är alltför jobbigt!
    Jo tycker det är rätt konstigt, är ju inte farligt att klippa dom så fattar inte varför dom vill att man väntar till efter förlossningen. Dom i rumpan var tydligen "blandade" med hemorojder oxå (låter ju väldigt fräscht) så det var väl delvis därför det var svårt att göra nåt åt. Men man känner ju sig riktigt vidrig o gå runt med detta!
  • Anonym

jag frös mina idag. jag har haft dom i 1 1/2 år. behandlat med wartec x antal gånger, utan resultat.
    jag bad om bedövning, men blev nekad.
    eftersom jag svimmar lätt (tack vare en felaktigt insprutad p-spruta, som får mina muskler att gå på helspänn så fort jag drar ner musklerna) så låg jag och hyperventilerade.
    läkaren lugnade mig innan genom att säga att kvinnor brukar vara tysta och duktiga, det är karlarna som skriker ;)

det kändes som att få en isbit i underlivet. i princip. det gjorde inte ett dugg ont (inte ens på inre blygdläppen eller i mynningen)

jag ska snart dit igen, och då ska jag visa läkaren ett litet litet vek, som han nog inte såg, så han kan döda den med =)

är det någon som vet hur många behandlingar som i regel krävs innan man blir av med dom?
    och hur lång tid tar det för denna frysningen att ge effekt?

• Anonym

Jag frös för två månader seddan. Först blev det skorpor som sedan föll av efter några dgr. Jag tvingade läkaren att skriva ut watrec ifall de skulle komma tillbaka. Jag behandlade i två omgångar. Hade väldigt många också. Jag är så glad - de har inte kommit tillbaka ÄN. Hoppas för guds skull att de inte kommer igen. Hade åxå mina i 1,5 år och känner mej äntligen fri. Har just skaffat kille också, så det känns ju lite lättare nu =D lycka till!

Svar på tråden kondylom