• ääni

Äta ute i Göteborg

Hej!

Jag är nyinflyttad i Göteborg och skulle behöva tips på restauranger. Tänker främst på middagsställen. Gillar det mesta. Är vegetarian men äter ofta ihop med icke-vegetarianer.

Ange gärna prisklass.

• Svar på tråden Äta ute i Göteborg
  • Lena

Är du helvegitarian eller äter du ägg/fisk eller liknande?

• ääni
    Lena skrev 2009-06-02 23:04:08 följande:
    Är du helvegitarian eller äter du ägg/fisk eller liknande?
    Är lakto-ovo-vegetarian och äter alltså ägg och mjölk men inte fisk. Man brukar kunna få en vegetarisk rätt på de flesta restauranger.
  • Lena
    ääni skrev 2009-06-02 23:42:35 följande:
    Är lakto-ovo-vegetarian och äter alltså ägg och mjölk men inte fisk. Man brukar kunna få en vegetarisk rätt på de flesta restauranger.
    Jo men inte som standard på våra favoritresturanger.

Andrum vid nordstan är helt vegitarisk och ska ha okej mat till hyffsat pris. Mother india mellan centralen och nordstan har bra indisk mat med flera vegitariska alternativ, bra pris.
  • Essex Green

Hej,

Gillar du indiskt så är Bombay på Andra Långgatan och Maharani på Första Långgatan jättebra. Den sistanämnda är kanske något mysigare men också något dyrare.

Mañana på Lasarettgatan (Kungshöjd) har jättebra tapas till bra priser. Rekommenderas, men boka bord!

På Södra Vägen ligger Taras (turkiskt) och Pasta + (en av de bättre pastarestaurangerna, tycker jag).

Skall fundera på om jag kan komma på något mer.
    Hojta till om det är något särskilt du är sugen på, för då är det lättare. :)

• Lilla fii

Vi äter ofta på Caleo, som ligger på engelbrektsgatan.

Heaven 23 är oxå att rek. Blandad mat

Pasta etc (Kapellplatsen) Pasta mm

Vino pasta due (södra vägen) Pasta mm

Dinner 22 (södra vägen) Blandad mat

Detta var ngr exempel

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • ääni

Tack för bra tips!

Jag äter ofta ute med icke-vegetarianer så därför var jag inte ute efter en vegetarisk restaurang utan bara en bra restaurang. Vegetarisk eller inte bara de har god mat så brukar jag också få något bra.

Andrum och Solrosen är helt ok ställen men har varit där lite för mycket på sistone.

Svar på tråden Äta ute i Göteborg