Äta ute i Göteborg
Hej!
Jag är nyinflyttad i Göteborg och skulle behöva tips på restauranger. Tänker främst på middagsställen. Gillar det mesta. Är vegetarian men äter ofta ihop med icke-vegetarianer.
Ange gärna prisklass.
Hej!
Jag är nyinflyttad i Göteborg och skulle behöva tips på restauranger. Tänker främst på middagsställen. Gillar det mesta. Är vegetarian men äter ofta ihop med icke-vegetarianer.
Ange gärna prisklass.
Solrosen i Haga har god vegetarisk mat. Jag slog upp stället precis och tydligen är det göteborgs äldsta vegetariska restaurang. Det är mysigt att strosa runt på Haga först och sen avsluta med att käka där. Här har du länken: http://www.restaurangsolrosen.se/
Så lite så. Sushi Plus är himlabra på sommaren för då kan man ta med sig maten och gå sätta sig i en park och käka när det är fint väder. :D
Saluhallen i Linné (mellan andra och tredje långgatan) har massor av olika serveringar att välja från. Även en del bra vegetariskt.
Annar slår jag ett slag för Maharani men Tre Indier är också okej.
Kinesiskt är Laii wa som ligger nedanför Vasa/Viktoriagatan jättebra. Massor av bra vegetariskt. Men dit ska man helst gå på kvällen, lunchen är sådar...
...och Krakow som ligger på Karl Gustavsgatan. Fantastisk friterad ost och raggmunk utan fläsk (finns med och utan på menyn) - två vegetariska klassiker. Polskt, stabbigt och supergott i trevlig miljö... men ett kvällsställe även det.
riverton,
swedish taste,
fond,
sjömagasinet.
basement,
2kanten
Skojarbacken, Sjömagasinet
Puta madre besökte jag förra helgen, supermysigt! Åt dock inte vegetariskt, men köttet var grymt gott. Men bara inredningen är värt ett besök!:)