Inlägg från: ääni |Visa alla inlägg
  • ääni

Äta ute i Göteborg

Hej!

Jag är nyinflyttad i Göteborg och skulle behöva tips på restauranger. Tänker främst på middagsställen. Gillar det mesta. Är vegetarian men äter ofta ihop med icke-vegetarianer.

Ange gärna prisklass.

• Svar på tråden Äta ute i Göteborg
  • ääni
    Lena skrev 2009-06-02 23:04:08 följande:
    Är du helvegitarian eller äter du ägg/fisk eller liknande?
    Är lakto-ovo-vegetarian och äter alltså ägg och mjölk men inte fisk. Man brukar kunna få en vegetarisk rätt på de flesta restauranger.
  • ääni

Tack för bra tips!

Jag äter ofta ute med icke-vegetarianer så därför var jag inte ute efter en vegetarisk restaurang utan bara en bra restaurang. Vegetarisk eller inte bara de har god mat så brukar jag också få något bra.

Andrum och Solrosen är helt ok ställen men har varit där lite för mycket på sistone.

• ääni

Många förslag! Ska kolla om de olika restaurangerna har hemsidor. Säg till om ni kommer på någon mer

• ääni

Tack för alla tips! Väcker tråden igen för jag tar gärna emot fler!

Har fått tips om Tre indier. Någon som testat den?

• ääni
    CeciliaB skrev 2010-05-21 12:40:22 följande:
    Sjöbaren är de bästa i gbg, finns i haga och avenyn!
    Bra tips för de som äter fisk och skaldjur. Det gör inte jag.
  • ääni
    justmystica skrev 2010-05-21 17:31:02 följande:
    Solrosen i Haga har god vegetarisk mat. Jag slog upp stället precis och tydligen är det göteborgs äldsta vegetariska restaurang. Det är mysigt att strosa runt på Haga först och sen avsluta med att käka där. Här har du länken: www.restaurangsolrosen.se/ Sen brukar vi ofta äta på andrum men jag tycker att maten där har blivit sämre men det är en smaksak. Sen rekomenderar jag Sushi Plus som är vid NK typ. Jättegod vegetarisk sushi som man lätt blir beroende av. Och det är billigt också för en lunch i stan. :)
    Solrosen går vi till då och då. Det är riktigt gott. Hemskt god salladsbuffé. Tack för tipset om Sushi Plus. Håller med om att Andrum blivit sämre. 
  • ääni
    augustisten skrev 2010-05-21 18:17:51 följande:
    ...och Krakow som ligger på Karl Gustavsgatan. Fantastisk friterad ost och raggmunk utan fläsk (finns med och utan på menyn) - två vegetariska klassiker. Polskt, stabbigt och supergott i trevlig miljö... men ett kvällsställe även det.
    Där har jag varit. Det var gott och trevligt!
  • ääni
    JLUNDBERG skrev 2010-05-22 08:34:25 följande:
    riverton, swedish taste, fond, sjömagasinet. basement, 2kanten
    Tack! Fond har jag hört ska vara bra men det hade jag glömt! Tack, tack. Samlar verkligen på restauranger.
  • ääni
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 14:44:32 följande:
    Skojarbacken, Sjömagasinet
    Hittar ingen hemsida till Skojarbacken. Vad är det för ställe?
    Tycker det är svårt att hitta bra mellanklasser. Alltså där en varmrätt går på 200 kanske,
  • ääni
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 14:57:31 följande:
    Ligger på Aschebergsgatan. Husmanskost till hyfsade priser samt mer avancerade grejor till högre pris. Jävligt fin lokal. Där står bl.a. en uppstoppad älg! Förr var där en ren lyxrestaurang som jag inte minns namnet på nu.
    Ok, tack, då vet jag var det ligger.
    Jag har råd att gå på lyxrestaurang någon gång ibland eller om jag blir bjuden så sådana tips är också välkomna och ibland äter jag billigt och bra men bra mellanklasser är svårt att hitta.
  • ääni
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 15:07:00 följande:
    Jo, men det är mellanklass kan man säga. Ett annat ställe som är bra är Södra Liden, på Kungsgatan. Också husmanskost till bra priser. De har lunch också, till vanliga lunchpriser.
    Ska kolla upp det
Svar på tråden Äta ute i Göteborg