• Bina75

mullig+gravid

Jag är 1.71 lång, vägde 71 kg innan jag blev gravid.

Nu är jag gravid i v. 13 och har redan gått upp 4 kg. Ser bara fet ut tyvärr, inte gravid vilket iofs jag är glad för då det är så tidigt än. Men det är inte roligt att se fet ut heller. Tjock var jag innan men nu ser jag fet ut och kommer inte i något par av mina byxor längre. Så nu är det tunikor och tajts som gäller och mysbyxor så fort jag kommer innan för dörren hemma. Allt har ju satt sig kring magen och brösten. därför ser jag bara fet ut än så länge.

Hmmm, gick upp 22 kilon när jag väntade första barnet som är 2 1/2 snart. Vill verkligen inte gå upp lika många kilon den här gången. Det tog mig 1 1/2 år att bli av med de grav.kilona.

• Bina75
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-20 17:11:12 följande:
    Bina75: Om du vägde 71 kg till 171 cm så tror jag inte att du var tjock innan.
    Jo tyvärr, bmi 25 och extremt otränad så jag är inte fast i kroppen. Majoriteten av kilona sitter även runt magen och höfterna så jag drog stl 44 på byxor innan. Stl 42 över axlarna med det är allt. Stl 44 är inte smalt, går under större stl.

Hade jag varit jämntfördelad med hullet så hade jag säkert sett smal ut, men det gjorde jag inte innan grav och absolut inte nu med ytterligare kilon runt samma ställe.

Trist men sant.
Svar på tråden mullig+gravid