• Mideriaa

mullig+gravid

hej jag är en tjej som inte är pinsmal och jag är nu i vecka 15 och på dom som är väldigt smala så syns det ju på att dom är gravida.
    det jag undrar nu är hur många är vi som är lite rundare om magen.
    och när kommer de å synas på oss som är rundare om magen att vi är gravida???

• Svar på tråden mullig+gravid
  • rebmetpes

är i v24 och oxå stor innan (vet ej exakt BMI, men över 25 iaf).
    på mej börjar det synas först nuy, alla kommenterar att jag knappt har någon mage och att andra som ska ha efter mej har större mage.
    detta är andra barnet, har bara gått upp 1,5 kilo än

• thelifesaviour

Jag har BMI på ca 30, på mig började synas rätt bra kring vecka 20, nu har jag en ganska rejäl kula i vecka 26.

• fair

Jag är också mullig gravid, är i vecka 16 nu och på mig syns det nästan inte alls. Det är bara min sambo som ser det!!
    Tror nog magen kommer så småningom, det dröjer bara lite längre för oss mulliga!

• Rumpetroll

Jag hade BMI på 26 innan jag blev gravid och på mig syntes det direkt att jag var gravid, har väldigt stor mage nu i v.35+4.

• nahna87

Jag såg nog mest tjock ut i början, eller början, fram till vecka 25 eller så. Jag och dom i min familj såg ju att det var bebis mage men inte så många andra :O
    Nu e ja i vecka 31 å de syns jätte väl! Har väldigt hög mage, hade det med första också, så det är liksom fortfarande "mjukt/hängigt" längst ner. Gick ner ganska mycke innan graviditeten, å fort. (Sisådär 10 kilo på en månad så kroppen hann ju inte dra åt sig eller va man ska säga...) Men det är inte så många som ser mig naken så jag överlever ;)

• Mideriaa

oj bara gått upp 1,5 kg och är i vecka 24 ?? så kanske de kommer bli för mej också känns det som. för andra som är i samma vecka som jag och är smala syns det väldigt bra på . och jag blir så avis ju. men när jag ska ha barn nr 2 då ska jag vara smal innan det bara måste jag . jag ska kämpa som attan.

• göteborgsfru

För mig som också är kraftig syntes det inte alls förrän kring v 19 då magen dök upp över en natt (plötsligt kunde jag inte ha några av mina byxor)... Nu, i v 23, har jag en fin kula, speciellt på kvällen då den tenderar att "komma ut"...

• pickaboo

Det är många som säger att magen kom över en natt. Jag längtar till den där natten. JAg ser verkligen bara fet ut nu...

• Ananna

Har inte koll på mitt BMI är 170 cm lång och vägde 90 kg när jag blev gravid(barn nr2). Magen började synas runt v 15, nu i v27 är det en ordentlig gravidkula och jag väger 92kg, det har omfördelats en del, inte mig emot! Någon gång runt v 20 hade jag en "riktig" gravidmage och såg inte bara tjock ut!

• Mideriaa

nu har det gått ett tag och jag kan säga att hela min mage har blivit lite större faktiskt men den är inte hård eller så.
    och hjärtklappningar får jag väldigt ofta nu inte roligt alls tycker jag.
    och nu är det mindre än 1 månad tills vårat först ul :)

hur mår ni andra då???

Svar på tråden mullig+gravid