• Mideriaa

mullig+gravid

hej jag är en tjej som inte är pinsmal och jag är nu i vecka 15 och på dom som är väldigt smala så syns det ju på att dom är gravida.
    det jag undrar nu är hur många är vi som är lite rundare om magen.
    och när kommer de å synas på oss som är rundare om magen att vi är gravida???

• Svar på tråden mullig+gravid
  • cissi77

Jag är kraftig och har en riktig stor och fin mage nu i vecka 25 har bara gått upp 1 kilo men det finns att ta av och så känns det som jag blivit mindre i övrigt på kroppen och bara magen som växt.

• zoftnezz

E oxå kraftig o på mig syns det ordentligt nu då jag e i v26. Började väl anas i typ v23 lr nåt...

• eviz08

Är nu i vecka 16 och igår va det faktiskt en jobbarkompis som lite diskret frågade mig om jag ska ha barn. Så jag antar att det börjar synas lite nu :)
    Men de som inte kände mig innan jag blev gravid kan ju lika bra bara tro att jag blivit tjock(are).
    Man får väl ha tålamod och faktiskt vara glad att man mår bra iallafall!

• Nemiia
    Mideriaa skrev 2009-06-15 15:15:36 följande:
    nu har det gått ett tag och jag kan säga att hela min mage har blivit lite större faktiskt men den är inte hård eller så.och hjärtklappningar får jag väldigt ofta nu inte roligt alls tycker jag.och nu är det mindre än 1 månad tills vårat först ul :)hur mår ni andra då???
    Jag har också hjärtklappning. Vet du vad det beror på? Är det pga. att hjärtat pumpar runt mer blod?
  • Mideriaa

Nemiia hej
    ja hjärtat pummpar mycket mera blod och det är därför man kan få de . inge farligt är det men väldigt obehagligt är det.
    så du kan va lugn.

• Cornbread

efter vecka 20 kommer väl magen på de flesta

• Tuss73

Jag vägde ca 95 kg innan grav och har inte gått upp ett kilo men min mage blev jättestor v 18+0. Tycker nästan det är lite pinsamt för jag ser nästan höggravid ut nu och så ska inte bäbisen komma förän i november. Har alltid varit rund om magen och sett lite gravid ut med nu är det en tydlig gravidmage, speciellt på kvällen eller om jag just ätit.

• EliLeoMa

På mig syns det nu i vecka 17 så pass att folk kommenterar, dock min tredje graviditet på ganska kort tid. Men tror det syntes runt vecka 19 med min första för två år sedan.

• Ellih73

Hej!

Jag är också överviktig, å känner mig mest fet. Men den sista veckan har magen blivit hårdare å jag har fått en mer rundning. Har också gått ner 13 kg sen jag blev gravid, är nu i vecka 14. Men jag har en del ärr på magen efter operationer, så det är lite svårt att se hur magen kommer att se ut. Hoppas ju att ärren töjer ut sig ;) En del är ganska hårda. Men det ger väl sig ;)

Äntligen en älskad skatt i magen!
  • ConcreteAngel

Nog tog det till v 22 innan ngt vågade fråga om jag var gravid!
    Dom som visste såg redan i början att jag började få mage!
    Jag är 1,73 och vägde 90 kg innan jag blev gravid.
    Nu är jag i v 24 och har inte vägt mig alls under grav.
    Jag promenerar varje dag och verkligen försöker att inte äta så onyttigt.
    Jag ska ju bli av med allt sen, och det är ju det tuffaste.

• pickaboo

Jag är 160 cm lång och väger 79 kg. Ser riktigt tjock ut nu över magen. Det är bara flubber så det syns ju inte riktigt på mig än att jag är gravid. Känns jobbigt att magen är så stor nu så tidigt i graviditeten (15+0). Hur ska det här sluta?

• Mideriaa

jag är 156 lång och jag brukar väga mej lite då och då och jag har gått upp 2 kg
    förut så vägde jag 75 nu väger jag 77 ca. ska väga mej om några dagar igen.
    jag har också haft problem med min rygg under några år nu och nu när jag är gravid så går det upp och ner ibland har jag inte alls ont som idag och ibland får jag ont så jag inte änns kan gå.
    min mage har blivit hård men man ser inte än att jag är gravid om man inte vet hur jag såg ut innan,
    kan berätta också att jag har fortfarande inte berättat för mina föräldrar hihi ska vänta ett tag till. kanske efter UL vi får se.
    dom bor många mil ifrån mej och vi har inte så bra kontakt.
    är det någon av er som får gråtatacker???
    jag får de och det är värkligen jobbigt :(

• Luminai
    Tuss73 skrev 2009-06-18 07:50:54 följande:
    Jag vägde ca 95 kg innan grav och har inte gått upp ett kilo men min mage blev jättestor v 18+0. Tycker nästan det är lite pinsamt för jag ser nästan höggravid ut nu och så ska inte bäbisen komma förän i november. Har alltid varit rund om magen och sett lite gravid ut med nu är det en tydlig gravidmage, speciellt på kvällen eller om jag just ätit.
    Jag hade två kompisar, en som var ungefär halvvägs och en som precis skulle få, och de var båda lika stora om magen! Hon som var runt v 20 var dessutom en ganska normal/smal tjej. Så jag tror inte din mage är stor för att du var rund om magen tidigare, det är så stor skillnad på olika graviditeter! Man växer olika fort bara :)
  • Ekorrfamiljen

Hrmm, jag är ganska stor och här blev jag avslöjad på jobbet redan i v. 14. Visserligen är det mitt fjärde barn, men i v. 20 tror många att jag ska föda vilken dag som helst.

The confused squirrel strikes again...
  • Bina75

Jag är 1.71 lång, vägde 71 kg innan jag blev gravid.

Nu är jag gravid i v. 13 och har redan gått upp 4 kg. Ser bara fet ut tyvärr, inte gravid vilket iofs jag är glad för då det är så tidigt än. Men det är inte roligt att se fet ut heller. Tjock var jag innan men nu ser jag fet ut och kommer inte i något par av mina byxor längre. Så nu är det tunikor och tajts som gäller och mysbyxor så fort jag kommer innan för dörren hemma. Allt har ju satt sig kring magen och brösten. därför ser jag bara fet ut än så länge.

Hmmm, gick upp 22 kilon när jag väntade första barnet som är 2 1/2 snart. Vill verkligen inte gå upp lika många kilon den här gången. Det tog mig 1 1/2 år att bli av med de grav.kilona.

• Ekorrfamiljen
    Bina75: Om du vägde 71 kg till 171 cm så tror jag inte att du var tjock innan.
  • Bina75
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-20 17:11:12 följande:
    Bina75: Om du vägde 71 kg till 171 cm så tror jag inte att du var tjock innan.
    Jo tyvärr, bmi 25 och extremt otränad så jag är inte fast i kroppen. Majoriteten av kilona sitter även runt magen och höfterna så jag drog stl 44 på byxor innan. Stl 42 över axlarna med det är allt. Stl 44 är inte smalt, går under större stl.

Hade jag varit jämntfördelad med hullet så hade jag säkert sett smal ut, men det gjorde jag inte innan grav och absolut inte nu med ytterligare kilon runt samma ställe.

Trist men sant.
  • Ekorrfamiljen

Äsch, du är säkert fin ändå!! Och nu kan du ju alltid skylla på bebisen.

Hmm, jag vägde nästan 8 kg mer än du till mina 167 cm och hade precis lyckats komma i strl. 42 i byxor och 38/40 i tröjor när jag blev gravid nu. Jag är INTE vältränad nånstans, så det verkar vara väldigt olika hur det fördelar sig med andra ord.

Svar på tråden mullig+gravid