Larm JA eller NEJ???
Hej
Funderar på om vi ska skaffa larm eller inte??
Vi kan inte bestämma oss... behöver synpunkter, positiva och negativa.
Vad tycker du??
Bra?
Dåligt?
Dyrt?
Onödigt?
Säkert?
Hej
Funderar på om vi ska skaffa larm eller inte??
Vi kan inte bestämma oss... behöver synpunkter, positiva och negativa.
Vad tycker du??
Bra?
Dåligt?
Dyrt?
Onödigt?
Säkert?
Jag kan tyvärr inte bidra med så mycket, men vi har köpt hus och kommer definitivt att skaffa larm. Något annat finns inte ens på kartan.
ok. men varför är det så självklart???
kanske konstig fråga men jag är inte helt övertygad.
jag är lite orolig att de inte hinner hit om larmet går...alltså vid inbrott så hinner tjuvarna rensa huseet innan det kommer någon vakt... och då är det ju utslängda pengar.
Vi har också larm och det känns tryggare så. Det är väl också ett förebyggande syfte, ur inbrottssynpunkt väljer man ju inte ett hus med larm om det finns ett bredvid som inte har...
Men det är klart, det är inte säkert att någon hinner innan det är länsat förstås. Jag skulle ändå välja att ha larm.
tack för svar
gärna fler åsikter
Självklart är inte larm någon garanti, men det är ju bättre än att inte ha någonting alls. Men dessutom så vill jag kunna ha larmet på även om jag är hemma. Sover nog bättre då om t ex sambon är bortrest. Men jag är ganska skraj av mig.
.
Larm är ett måste.
fördelar är att det finns flera bra tilläggstjänster, så du kan tjänna dig trygg.
Brandlarm, vattentryckslarm, båda är härliga att ha när du inte är hemma.
Inbrottslarm och överfallslarm är perfekt när du får inbrott.
Det är ingen dyr kostnad att få ett skyddat hem, så din familj är trygg.
när vi köpte hus tog vi bort larmet då vi ansåg det som en onödig dyr avgift. Vi resonerade att hur många år kan gå innan och om ett inbrott sker och hur mycket har vi då betalat i larm. Den summan kan vi alltid använda till självrisk på det de då kanske stjäl och sker aldrig något inbrott så har vi tjänat mycket.
Så vi tycker att det är en onödig kostnad om man bor i ett husområde, oavsett vad grannar har. Fast då har vi nog inte så mycket värdefullt de kan stjäla, det kanske grannarna har?
Svar ja!
Självklart,för oss iaf.
Vi larmar även på ntten,då huset är så stort och vi inte skulle höra annars om ngn gick in i huset nattetid.
Tycker att det är ett stort plus att det är kopplat till sos med om det börjat att brinna.
300.-/mån,tycker jag är bra.
Reser vi bort vet jag innan jag kommer hem om det "hänt"ngt,då fixar ju dessutom larmbolaget ev skador tills vi kommit hem.