• Mamma till 2 kottar

Larm JA eller NEJ???

Hej

Funderar på om vi ska skaffa larm eller inte??
    Vi kan inte bestämma oss... behöver synpunkter, positiva och negativa.

Vad tycker du??

Bra?
    Dåligt?
    Dyrt?
    Onödigt?
    Säkert?

• Svar på tråden Larm JA eller NEJ???
  • petsod
    Skumboll skrev 2009-07-16 07:47:11 följande:
    Tja, fast det är inget problem för oss eftersom sambon jobbar med larm. Och vi är inte de enda som gör så där... (jadå, cheferna är fullt medvetna)Sambon menar också att det är helt bortkastade pengar att ha ett larm med "abonnemang".
    Känns sådär seriöst av din man, Hur ska han kunna sälja en produkt som han själv inte tror på.??? Tråkigt att vissa dra ner förtoendet för andra som jobbar seriöst, som min man tex.
  • Skumboll
    petsod skrev 2009-07-16 09:25:50 följande:
    Känns sådär seriöst av din man, Hur ska han kunna sälja en produkt som han själv inte tror på.??? Tråkigt att vissa dra ner förtoendet för andra som jobbar seriöst, som min man tex.
    Fast han jobbar inte mot privatpersoner utan företag.
    Jag kanske borde förtydligat detta tidigare, att han tycker att det är bortkastade pengar för privatpersoner att ansluta sig till en larmcentral.
  • Skumboll
    Skumboll skrev 2009-07-16 09:29:43 följande:
    Fast han jobbar inte mot privatpersoner utan företag. Jag kanske borde förtydligat detta tidigare, att han tycker att det är bortkastade pengar för privatpersoner att ansluta sig till en larmcentral.
    Och jag kanske borde tillägga att han inte är säljare heller.
  • Miffomorsan
    Skumboll skrev 2009-07-16 07:47:11 följande:
    Tja, fast det är inget problem för oss eftersom sambon jobbar med larm. Och vi är inte de enda som gör så där... (jadå, cheferna är fullt medvetna)Sambon menar också att det är helt bortkastade pengar att ha ett larm med "abonnemang".
    Synd att man inte vet vilket företag din man jobbar på. De verkar seriösa... *ironi*

Vi har f ö larm för att kunna kännas oss trygga både hemma och när vi är bortresta.
    Att komma hem till ett uppochner vänt hus är inte det minsta skoj och det tar lång tid innan tryggheten infinner sig igen, om den nu någonsin gör det efter något sånt.
    Vi har kamera med bildöverföring till larmcentralen vilket gör det lättare att hitta förövarna.
  • Miffomorsan
    gosegumman04 skrev 2009-07-08 10:40:07 följande:
    Vet att det är fler än vi som har direkt larm till Polisen om man känner sej hotad. Är vi inte hemma är det Securitas som kommer.
    Hur fungerar det? Måste ni rapportera till någon om ni är hemma eller inte - eller står ni under bevakning så att polisen och Securitas vet vem som ska åka på larm från er? Hur vet de om ni är hemma eller inte?
  • petsod

Vi har en dosa som vi har uppe i sovrummet som vi kan larma på och av med. Håller vi in 2 knappar samtidigt så larmas det automatiskt till Securitas som ringer upp. Svarar inte vi som kommer polisen. Kanske är det något sådant som Super Puma menar.

• Dynamic
    Bra?

Dåligt?

Jag har sålt larm för Falck. Vi fick på utbildningen information om att svarstiderna är mycket högre än det som vi tvingades säga till kunderna.

Svarstiderna är oftast extremt höga.

Dyrt?

Ja. I förhållande till tjänsten.

Onödigt?

Ja. Iom svarstiderna och att många falskskyltar så är det onödigt.

Säkert?

Nej. pga falskskyltningar så är det inte säkert, dessutom har tjuven koll på att svarstiderna är höga. De hinner göra mycket innan vaktbolaget är på plats.
  • petsod
    Dynamic skrev 2009-07-16 09:57:31 följande:
    Bra?Dåligt?Jag har sålt larm för Falck. Vi fick på utbildningen information om att svarstiderna är mycket högre än det som vi tvingades säga till kunderna.Svarstiderna är oftast extremt höga.Dyrt?Ja. I förhållande till tjänsten.Onödigt?Ja. Iom svarstiderna och att många falskskyltar så är det onödigt. Säkert? Nej. pga falskskyltningar så är det inte säkert, dessutom har tjuven koll på att svarstiderna är höga. De hinner göra mycket innan vaktbolaget är på plats.
    Ovan bevisar ju att man inte ska anlita Falck utan de mer seriösa företagen, typ Securitas.
  • Dynamic
    petsod skrev 2009-07-16 10:04:02 följande:
    Ovan bevisar ju att man inte ska anlita Falck utan de mer seriösa företagen, typ Securitas.
    Fast securitas är inte bättre dom.
  • petsod
    Dynamic skrev 2009-07-16 10:07:44 följande:
    Fast securitas är inte bättre dom.
    Vi är jättenöjda och jag har inte hört någon som varit missnöjda med deras svarstider/utryckningar.
Svar på tråden Larm JA eller NEJ???