Inlägg från: lycklig skorpion |Visa alla inlägg
  • lycklig skorpion

Potträning

swala skrev 2009-06-04 16:11:11 följande:
    Med min son fungerade det först när han fick kalsonger och byxor på sig. Då märkte han att det inte var så mysigt att kissa utanför toaletten/pottan. Var också noga med att berätta att man inte kissar i kalsongerna utan att det är bättre att kissa i toaletten. han fattade galoppen på 2-3 dagar och varit blöjfri sedan dess, förutom på natten som tog lite längre tid. Mest av den anledningen att jag nog varit lite bekväm där....
    Sa han till att han behövde kissa eller bajsa innan ni provade med att ta av blöjan?
    Kissade han ner sig ofta de första dagarna eller tog ni honom till toaletten en gâng i halvtimmen för att se om det kom nât?
    Min son kissar pâ toaletten ett par gânger om dagen, i samband med blöjbyte. Men säger aldrig till självmant. Dessutom vill han absolut inte ibland när jag frâgar honom. Jag provade en dag att ta av blöjan men han kissade pâ sig typ en gâng i halvtimmen. Kalsongerna tog slut rätt snabbt... Och det blev mycket kiss att torka upp pâ golvet...Sâ jag trodde att han inte var redo. Ska jag försöka igen??
  • lycklig skorpion
    Bloomie skrev 2009-06-18 08:58:12 följande:
    Har en son som är 2 år och vi är sugna på att försöka bli av med blöjan nu i sommar. Han vill dock inte alls sitta på pottan. Eller, han kan sitta på pottan med kläder/blöja på men absolut inte naken. Köpte en sits till toaletten men inte heller den vill han sitta på. Han springer ofta in till toaletten och står bredvid och säger kiss kiss (vet inte om han verkligen kissar då) och han kan säga till att det är bajs i blöjan. Han verkar dock inte ha problem med att gå runt med bajs i blöjan ett tag. Har ni några bra tips på hur vi får honom att vilja sitta på pottan?
    Min son ville inte heller sitta pâ pottan. Vi köpte tvâ pottor och en sits till toan. Sen kom vi pâ att han ville sitta precis som vi. Sâ vi fâr stâ och hâlla i honom medan han kissar! Lite jobbigt men för det mesta kommer det kiss snabbt, eller sâ kommer det inget alls. Tyvärr sâ kissar han bara ett par gânger om dan. Vill inte kissa när jag frâgar honom.
Svar på tråden Potträning