Inlägg från: jennyochjohan |Visa alla inlägg
  • jennyochjohan

    Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)

    The Kittycats skrev 2009-08-26 21:39:02 följande:
    Vad roligt att du gillar din bm jenny! Jag och min sambo gillade den vi hade också så himla mycket, vill så gärna få gå till henne snart igen Känner mig off/deppig, tror jag har missat min äl, eller så har jag ingen den här månaden.... Jävla mf!!!!!!Ingen glad gubbe ikväll (vill ju se hur det ser ut )och testlagrets sticka var svagare än var den var i helgen/början av veckan. Blä!
    nej... tråkigt med ägglossningen hoppas att du inte missat den men det kommer flera månader :) lätt för mig att säga men man kan ju inte göra så mycket mer.. kroppen lever ju sitt egna liv tyvärr och inget vi kan styra :/
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-27 08:54:19 följande:
    jenny: Nej jag vet ju det rent logiskt, men tiden går sååååå saaakta när man längtar så mycket! Jag tror att allt hopp är ute den här månaden, så jag får nog börja sikta in mig på nästa istället.Jag försöker tänka att kroppen vet bäst om den är redo eller inte att bli gravid, så får man hoppas att jag slipper gå igenom ett mf till då. Testade igen idag på vad jag trodde skulle vara min äl-dag och ingen glad gubbe och ett väldigt svagt streck på testlagrets så det är absolut ingen stegring på gång. Så antingen hade jag äl tidigare, eller så kom det ingen den här månaden. För skulle den vara på gång tror jag inte att äl-testen skulle visa så här svagt. Och de visade ju starkare i både söndags och måndags. Blä!
    Jobbigt men som du säger kroppen känner nog bäst av det själv när den är redo.. bara att vänta, vet hur otroligt sakta tiden går men du får prata ur dig här hos oss i tråden under tiden..
    Här FÅR man vara frustrerad, glad, lessen, arg, irriterad etc :)
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-28 15:26:23 följande:
    Åh vad kul att höra att det går bra Meadow Vilket datum ska du på VUL?Meadow vet redan, men jag vill gärna dela med mig av min lycka (och inte bara gnälla här hela tiden )GLAD GUBBE, GLAD GUBBE! Jag fick glad gubbe imorse och stark sticka från Testlagret! Shit vad glad jag är över min äl. Nu har jag en sexplan inför helgen. och det passar så bra att äl kommer till helgen, så man orkar och har tid, helt perfekt!Men det är konstigt ändå, testlagrets sticka var ganska stark för en v sedan (borde ej vara grav hormoner eftersom jag testade neg). Sedan har det bara blivit svagare och svagare hela veckan trots testning vid samma tid. och igår var det riktigt svagt, var därför jag kände mig så ledsen. Och så idag, PANG! Ingen stegring här inte.....
    Åhh.. vad roligt ägglossning på g för dig :)
    Ja det där med stegringen e konstigt mina streck gick oxå upp och ner i styrka innan jag fick fullt utslag, undrar varför det e så???

    Ja nu e det bara för dig att ge dig på din man ;)
  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-08-28 15:35:34 följande:
    Ja Kittycat, jag är så galet jävla trött att jag vet inte var jag ska ta vägen...Är sugen på samma som med dottern-Hallon! Skickade ett mess till sambon "HALLON!" Ha ha..Hoppas han kommer ihåg att handla!Jag ska på vul 7/9, dvs v7+1
    Skönt att mensen fortfarande håller sig borta :)
    Finns det inget sätt att snabbspola tiden vill att du ska ha varit på ditt vul nu så vi alla får veta hur det ligger till :)
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-28 19:23:44 följande:
    Meadow, då ska du på VUL runt min bim, kanske strax före. Hoppas det går bra för oss båda! jenny: Ja jag är så glad nu! Min sambo är nog hemma från jobbet vid halv tolv, så jag tänkte vänta på honom förförisk och glad
    Haha.. låter som en bra plan det :)

    Själv är jag så trött nuförtiden att jag funderar på hur man orkade med allt detta sexande förrut haha... man fick väl nån extra energi nånstans ifrån :D

    Nej nu måste disken fixas och tvätten från igår måste in i skåpet och sen till affären innan dom stänger... gaaah hur ska jag orka??
  • jennyochjohan
    smoolan skrev 2009-08-28 21:16:32 följande:
    Kittycat - vad kul!!! Ligg nu i hela helgen. Håller tumamrna som tusan för att det tar sig för er!!!!Meadow - Underbart att höra att du fortfarande är på tjocken Jag fick mens idag dessvärre, så det där med att det funkar bättre att bli gravid efter missfall stämmer då inte på mig. Är helt nere, lipar för allt. Förstår inte hur jag ska orka ladda om en gång till.
    Tråkigt att mensen kom :( förstår att du är nere och vill gråta men som kittycat skriver din kropp är förmodligen inte redo än att bli gravid... förstår att det inte tröstar så mycket men du kommer bli gravid tids nog så fort kroppen känner sig redo igen så kommer det säkert gå jätte bra
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-28 22:28:03 följande:
    Jag provar alla hemmakurer för fertiliteten som jag tycker låter någorlunda vettiga , om det är något för dig smoolan.* rosenrot* grapejuice, ca 2,5-3 dl om dagen* feta mjölkprodukterÄr inte säker på att något hjälper, men för mig känns det bättre när det känns som att jag kan försöka göra lite extra. För den frustrationen när man bara väntar och inte kan göra något alls, det är jobbigast för mig.... Men det är ju så olika från person till person. Har en kompis som började försöka bli gravid samtidigt som mig. Hon bara skrattar (snällt alltså) åt mina kurer och tar det lugnt i deras bebisverkstad, trots att jag redan hunnit vara gravid en gång (även om det blev mf) , men hon inte har blivit det än.
    Haha.. förlåt att jag skrattar men det är så kul med alla huskurer som det tipsas om hit och dit ät det här så blir du gravid, ät det här så får du en pojke, ät det här så får du en flicka...

    Jag tror att äter man sunt, sover ordentligt och mår bra och rör på sig lagom mycket så kan man inte göra så mycket mer :)
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-29 23:43:20 följande:
    Jenny: Sedan jag började försöka bli gravid så har vanlig logik försvunnit för mig till viss del.... Och som jag sa innan, just den här frustrationen av att man inte kan göra något är nog bland det jobbigast att hantera, ännu mer nu efter mitt mf. Så visst man kanske greppar efter halmstrån, men just nu känner jag att jag mår bättre psykiskt att att försöka på dem sätt jag kan. Och då gör det inget, så länge det inte är något som skadar mig själv.Men om det fungerar.... vem vet? Därav smileysen... Men vem kan bevisa motsatsen?...
    Haha.. jo jag vet hur man är.. månaden innan jag plussade så grav testade jag mig varje dag och stod och vinklade testet hit och dit i badrummet, köket, sovrummet, fönstret etc för att se om där kaaaanske va ett pluss men icke

    Och som du säger vem kan bevisa motsatsen med att alla små huskurer inte fungerar??? :) 
    Alla får göra det som känns bäst för dom :)

    Hur mår alla i tråden???
  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-08-31 08:44:41 följande:
    Tänker inte testa, jag vet ju att jag är gravid. Utesluten mens, och identiskt illamående, växtvärk osv som med dottern utesluter alla tvivel. Dessutom visade ju testet + veckan innan mitt mf, så det säger inte så mycket ändå, jag väntar på vul.Hoppas det tar sig för alla! När jag blev gravid nu så hade vi sex 2 dagar innan äl stegring, och stegringsdagen-det räckte!
    Jobbigt att du mår så illa, är det nått som hjälper??
  • jennyochjohan
    The Kittycats skrev 2009-08-30 18:41:16 följande:
    Meadow: Din stackare som mår illa! Hoppas verkligen Postafen hjälper.jenny: Vi har iaf legat i nu i helgen Så min sexplan höll nästan hela vägen, men den var ju rätt (över?)ambitiös så jag är nöjd ändå. Vi har iaf fått till det en gång/dag, så då tycker man ju att någon ynka spermie ska kunna hitta mitt vackra ägg och sammanstråla Har även legat med fötterna upp för att låta gravitaitonen hjälpa till naturen på traven, och druckit grapejuice för att få mer fertilt (kommer äckligt ord) sekret, samt avstått från alkohol. Så jag har definitivt gjort vad jag har kunnat, nu är det "baaaaara" att vänta och se.......
    haha.. låter bra det att planen funkade :) och som du säger nu är det bara att vänta och se.. jag tycker det är så kul att höra på folks små hiskurer och tips, fötterna upp i vädret, dricka grapefruktjuice etc :)

    första månaden som vi försökte så hade vi sex varje dag typ från ca 1½ vecka innan ägglossning tills mensen kom för tänk om det kan bli nått, pluss att jag låg med benen upp i luften 30 min efter varje gång och duschade inte förrän dagen efter haha..
    och nu när jag blev gravid så hade vi sex  lör, sön, mån, ons och tors och mån, ons&tors va i duschen och sen inget sex förrän tisdagen efter och jag hade stegring tors-fre så det lyckades ta sig iaf så man kan bli gravid utan sex varje dag jag e ett exempel på det :D
  • jennyochjohan
    smoolan skrev 2009-08-31 19:51:21 följande:
    Mycket sitter nog i huvet... Att man mår bra mentalt spelar förmodligen mer roll än man tror
    Ja visst det tror jag oxå :)
  • jennyochjohan
    smoolan skrev 2009-09-01 18:12:59 följande:
    Men det är så skumt. Trodde att jag hade ÄL tidigare senast än vad jag hade. Men vi hade ändå sex vid ÄL. Tror att den inföll på fredagen och vi hade både tors och lör. Och då hetsade jag verkligen inte eftersom jag trodde att det var så himla lätt att bli gravid efter mf. Fast det tog sig ändå inte. För oss verkar det som att vi verkligen måste få till det på ÄL dagen och inte dagen innan. Testade iofs inte med stickor förra månaden, så jag kan inte svära på att det är som jag tror. Men den här månaden chansas det icke!
    Det kanske va så att din kropp inte va redo då för att bli gravid igen + att det är ju inte varje månad som man släpper nått ägg och du kan ju ha haft en sådan månad... Kroppen är ju bra lustig ibland
  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 20:05:04 följande:
    Hej tjejer!Guuud jag mår så jävla illa så jag vill bara dö. Postafen gör mig helt jävla orkeslös, jag känner mig som världens sämsta, oengagerade trista sur skit mamma! Stackars min dotter...Jag orkar verkligen ingenting, och har så kort stubin.. Huvva.

    Stackare.. kan inte vara kul att må så illa :(

    jag är så glad att jag slapp illamåendet, men min kropp säger ju ifrån på andra sätt nu istället så i morgon jobbar jag min sista dag än på ett tag blir sjukskriven fram tills läkarbesöket den 10/9 sen får vi se kommer förmodligen få gå hemma ännu längre men vad gör man, man har ju inte bara sig själv att tänka på längre


    När va det du skulle på vul??

  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 20:19:02 följande:
    Skönt!Ja, jag spyr inte men känner mig konstant bakis. Blä.Jag ska på måndag, så det är nedräkning...
    Åhh.. vad spännande :) vilken vecka räknas du vara i då??
  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 21:25:11 följande:
    Då kommer jag vara i vecka 8, så då borde det synas grejer om allt är som det ska.Ja...Idag fick jag LÅNA VILORUMMET på jobbet!!! Trodde jag skulle svimma..Har sjukskrivit mig imorgon..
    Ok, ja då borde det absolut synas nått...
    Låter bra att du stannar hemma i morgon, inte kul när man får såna svimmnings attacker och man tror man ska tuppa av
  • jennyochjohan

    Skönt att ni börjar må bättre :) Och kul att äntligen berätta på jobbet.

    Jag har börjat få sjukt ont i kroppen från ryggen/svanken ner längs skinkorna, låren, ljumskarna..  men men det är väl bara sånt man kan vänta sig nu. gick in i v. 16 idag :)

  • jennyochjohan
    mariaheterjag skrev 2009-09-04 11:26:57 följande:
    jennyochjohan: Oj vecka 16, det är riktigt bra.Nästan halvvägs Antar att det börjar synas ganska mycket på magen nu? Är du gravid "officiellt" än?
    Ja jag vet det har gått så fort, alla veckorna bara springer förbi :) och som du säger snart halvvägs
    Jo då magen börjar synas en del och sen en vecka tillbaks så har jag känt att det är nått som rör sig därinne, sååå mysigt :)

    Ja, vi va ganska så tidiga med att berätta för alla, så dom allra flesta har vetat om det ett par veckor
Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)