Så det skulle alltså vara skillnad mellan BRA och DUKTIGT?? Båda är ju värderingsord??
nä, i detta fall är det nån som haft för lite att göra som har dragit några växlar som inte finns, det är jag helt övertygad om. En normalfungerande familj orsakar inte några komplex eller problem för att man använder ordet duktig. Det är andra saker som styr det. ibland får man helt enketl använda sunt förnuft.
Nana 24 skrev 2009-06-06 16:01:16 följande:
Jag gick på något som heter Emilgruppen hos oss, det var för föräldrar som har ett syskon till bebisen man har just då. Då diskuterades bla det som du säger att man inte får säga duktig, utan man ska säga vad bra du gjorde det! eller välja andra ord.Jag vet det är jätte svårt och jag faller "ofta i fällan" ha ha att säga "duktig" ändå, känns som man själv växte upp med det...Det ska tydligen fram mana något komplex eller att de hela tiden strävar efter att göra mer eller bättre och att det blir jobbigt för dem, får mindervärdes komplex, rätt eller fel vet inte, men som sagt jag säger ofta "fel" med...