Handlar du/ni mycket godis,pizza mm ?
Tex godis, resturang besök,kaker,dricka mm
Tex godis, resturang besök,kaker,dricka mm
Vi köper inte hem så mycket sånt men vi äter ute ofta.
Då och då
nästan aldrig, har planerat att göra pizza under semester för sonen tjatat om pizza i 1mån nu, typ så ofta äter vi dte liskom..:P
Restaurantbesök, pizza el. hamburgare en gång i månaden eller varannan månad. Godis och läsk till barnen på lördagen. Bakar kaka tillsammans med mina tjejer varannan fredag som mys. Viktigt att lära dem vad bra kostvanor är för något. Sen är det ju också ekonomiskt osunt att leva på snabbmat, kakor och godis. Alltid billigare och framför allt godare att göra maten själv.
Pizza och liknande - rätt sällan, typ en gång varannan månad eller så kanske.
Restaurang och likande - varannan vecka kanske. Beror lite på om jag ska räkna in min mackor jag gärna köper när jag handlar också
Isf så blir det väl två gånger i veckan istället
Kakor - enbart då jag blir bjuden. Det fanns aldrig kakor hemma när jag växte upp så jag är van vid att inte ha kakor till hands.
Dricka - väldigt mycket oftare sen jag flyttade till irland - innan jag flyttade hit så hände det kanske en gång per år att jag drack läsk. Här så kan man inte få kolsyrat vatten om man äter ute tex, det finns nämligen knappt alls att få tag på. Och just det faktum att kolsyrat vatten är så in i norden svårt att få tag på (i den här stan så finns det en enda affär som säljer kolsyrat vatten, icke smaksatt och affärens eget märke) så hännder det att jag kör den enkla vägen och köper läsk istället. Och blir lika besviken varje gång för att det är för sött för att ens vara gott.
Godis - inte speciellt ofta. typ en gång i månaden så kanske jag äter något. Räknar in choklad i godis också, det tycker jag egentligen inte om men äter ibland ändå.
Chips - min stora last i livet
Det äts ofta, flera gånger i veckan
Vi äter på restaurang ibland, men det tycker jag inte riktigt man kan jämföra med pizza, godis och chips
Blir en del godis & glass nuförtiden. Äter ute gör vi ofta också. Jag hatar att laga mat hemma, man har fått nog av det på jobb.
Rätt så ofta. Älskar pizza. Godis brukar det bli på helgerna.
Väldigt ofta. Men nu är det ändring på det!!!
Pizza - 1-2 ggr i månaden.
Chips - 1 gång i veckan, ibland kan det dock gå 2-3 veckor utan att vi känner oss sugna på det.
Godis - 1-2 ggr i veckan.
Läsk - typ aldrig, dricker nästan bara kolsyrat vatten.
Kakor - 1-2 ggr i veckan.
Glass - sällan, brukar dock bli mer under sommaren.
Macdonalds - 1-2 ggr i månaden.
Restaurangbesök - 1-3 ggr i månaden.
Äter ofta chips och dricker läsk. Men går sällan ut och äter. Pizza och kebab äter jag ofta men jag gör det hemma själv.