Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Kärringmaffian del 13

Kibell skrev 2009-06-13 22:55:15 följande:
    Det är hemskt att det får gå så långt. Tycker synd om föräldrarna till dessa barn.
    Det är supertragiskt

När jag har läst om det som hänt ( jag vet att man inte ska tro allt som skrivs i tidningarna ) så har jag tänkt att även om jag många gånger känt mig rätt less på Annas evinnerliga prat om "Då sa hon det, sen sa han det...." samt alla de diskussioner vi haft i ämnet svartsjuka så känner jag mig ändå rätt tacksam över att vi haft just dom här diskussionerna, att jag faktiskt haft lite koll på hur hon tänker o känner...
    Nu har jag noll koll på hur det ligger till med föräldrakontakt i just de här fallen men jag känner mig nöjd med att jag har så bra kontakt med Anna som jag har och att det iallafall känns som om vi pratar om "allt"
    Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-13 23:09:12 följande:
    Ja en bra kontakt och dialog, med sina tonåringar, är den bästa grunden att stå på! Hellre att jag får veta en sanning jag inte ville höra, än att inte höra nåt alls!!
    Exakt, känslan av att ens tonåring faktiskt kommer och "lättar sitt hjärta" hos en är en rätt skön känsla {#lang_emotions_heart}
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-13 23:16:13 följande:
    ja verkligen, det är då man har lyckats..
    Ja visst är vi bra morsor

Huva, i morgon flyttar Anna... Det känns skitskumt, svårt att fatta....
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-13 23:26:00 följande:
    Ja det blir nog inte verklighet förrän efter ett tag...
    På nå´t vis känns det som att hon ska åka till magnus över sommaren, precis som vanligt
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-13 23:39:05 följande:
    God kväll.Har ni skrivit så där mycket nu igen?
    Vi har väl hållt lite halvfart
    har du haft en bra dag tillsammans med fågelskr--- f´låt jag menar svärmor
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-13 23:35:53 följande:
    Ja du är ju van att hon åker..Nu dags för sängen..natti!!
    Sov gott
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-13 23:48:30 följande:
    Riktigt trevligt faktiskt. Fågelskrämmefestivalen var kul, ungarna fick vara i hoppborg, Alice fick ansiktet målat, Anton köpte några bilar, de fick vara med om klockringning i den lilla vackra kyrkan i byn vi var i, o det var härligt väder. Svärmor har varit på sitt bästa beteende, maten var god, o vinet med.Men Nalle är borta! Finns ingenstans. Alice var duktig o gick med på att sova utan henne, men jag hoppas hon inte vaknar mitt i natten o vill ha Nalle då...
    Skönt att dagen varit bra men stackars Alice
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-14 08:45:37 följande:
    God morgon.Jag hittade nyss Nalle! Hurra. Bakom skrivaren satt hon.I dag ska vi visa makens föräldrar det nya shoppingcentret, o sen äta lunch på en restaurang där  vi aldrig varit innan, men som lär ska ha god mat. Alice o jag kikade in genom fönstret där o såg att de hade rosa servetter, så vi tror att den är bra!
    Rosa servetter borgar för en bra restaurang

Morrn morrn
    Idag ska vi förmodligen åka o titta på kattunge, jag ska bara dubbelkchecka med Linns "fröken" att det är ok att vi kommer
    Men först ska vi se till att Anna o grabbarna kommer iväg {#lang_emotions_cry}
  • S vali s

MrsV: Fin bild och skönt att nalle kom till rätta

kibell: Vädret suger
    Jag tror inte att Linn har förstått innebörden av att Anna ska flytta, hon tror nog att Anna ska åka och hälsa på Magnus. Det tar nog ett tag innan hon inser det hela.

• S vali s
    Kibell skrev 2009-06-14 09:51:42 följande:
    dags att kolla när det var tvättid. Lite surt om jag kommer kl 16, som jag tror det är, och så har det varit tidigare...
    En dag som denna gör det ju inget att tillbringa tid i tvättstugan
Svar på tråden Kärringmaffian del 13